Zumo vraagje

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PG

Zumo vraagje

Bericht door PG »

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van m'n eerste gps namelijk een Zumo. Bij het zoeken van routes kan je op een gegeven moment banken selecteren. Bij het selecteren hiervan, worden er filialen ergens in Engeland getoond. Wat me nogal ver lijkt om even wat geld uit het muurtje te halen. Volgens de verkoper (Moto2000) is het op het vaste continent niet mogelijk om hier gebruik van te maken. Vrienden van me kunnen dit met hun tomtom (toestel voor in de wagen) echter wel.
Is dit bij ieder Garmin toestel het geval?
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Afhankelijk van het kaartmateriaal (dat dus bij Garmin verschillend is dan dat van Tomtom).

Het kaartmateriaal van TT vind is sowieso beter dan dat van garmin, en de algoritmen die het toestel gebruikt om een route te berekenen ook, maar een garmin heeft voor op de moto onmiskenbare voordelen die een TT niet heeft.

Een tevreden Zumo gebruiker :wink:
wemalo

Bericht door wemalo »

JohanDB schreef:Het kaartmateriaal van TT vind is sowieso beter dan dat van garmin, en de algoritmen die het toestel gebruikt om een route te berekenen ook,...
Mijn ervaring zegt juist het omgekeerde. Op mijn werk zijn het allemaal TT's en tot nu toe (1 jaar) vind ik ze ferm de mist in gaan:

- rotondes aanduiden waar er geen zijn;
- opritten van autostrades aanduiden waar er geen zijn;
- aanduiding geven om af te slaan op een parallelle weg en daarna terug op de hoofdweg te sturen maar dat in realiteit niet kunnen;
- ...

De perfecte GPS voor mij is nog steeds mijn vriendin met de kaart in haar handen :lol:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

pffff... daar gaan we weer... Wees toch eens tevreden met wat je hebt
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

JH. schreef:Wees toch eens tevreden met wat je hebt
idd , dat is wat telt....en voor alles in ons leven....
poestexas

Bericht door poestexas »

[Ik beschikte jaren over de tomtom die mij ontzettend veel geholpen heeft.
Sinds deze week ben ik overgestapt op de zumo en mijn eerste indruk was toch ook dat de voorstelling van de kaarten veel beter was op tomtom als dan op Garmin.
Natuurlijk ben ik deze Zumo nog niet gewend en moet er nog ontzettend veel aan leren. Maar ik ben er van overtuigd dat de gewenning er ook snel zal komen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
geebee

Bericht door geebee »

bij mij is't mijne Zumo..... ofwel thuisblijven :-)
bureaumanneke he, weet nergens mijne weg niet.
Ben er heeeel content van! het enige nadeel is dat het geluid niet sterk genoeg is voor mijn BT headset.
asterix
Contacteer:

Bericht door asterix »

geebee schreef:bij mij is't mijne Zumo..... ofwel thuisblijven :-)
bureaumanneke he, weet nergens mijne weg niet.
Ben er heeeel content van! het enige nadeel is dat het geluid niet sterk genoeg is voor mijn BT headset.
welk merk/type bluetooth headset?
PG

Bericht door PG »

Allemaal goe en wel maar hoe zit het nu met het zoeken naar banken/bankautomaten via de Zumo, wat eigenlijk de vraag van dit topic was?
TonTon

Bericht door TonTon »

PG schreef:Allemaal goe en wel maar hoe zit het nu met het zoeken naar banken/bankautomaten via de Zumo, wat eigenlijk de vraag van dit topic was?
geen idee , heb een 2610....
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

PG schreef:Allemaal goe en wel maar hoe zit het nu met het zoeken naar banken/bankautomaten via de Zumo, wat eigenlijk de vraag van dit topic was?
Ik zal dat morgen met de mijn proberen en laat dan iets weten. :wink:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Beste mensen nog maar eens het zoveelste bewijs als je een post à la "Ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen" of "veel succes met je zoektocht" neerpent, je de initiële vrager geen dienst bewijst. Op de duur kan je door het bos de bomen niet meer zien.

Stoffel
Afbeelding
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Als je een beetje zoekt via internet naar POI en bancontact of banken kom je wel een paar sites tegen waar er een bestandje te verkrijgen is.
Die kan je dan met POILoader naar je Zumo brengen en dan heb je de geldterminals als eigen punt staan.

http://www.poihandler.com , effe registreren en dan vindt je allerlei interessante bestandjes.

Marc
Marc

R1250RT 2020
Benner

Bericht door Benner »

mdc schreef:Als je een beetje zoekt via internet naar POI en bancontact of banken kom je wel een paar sites tegen waar er een bestandje te verkrijgen is.
Die kan je dan met POILoader naar je Zumo brengen en dan heb je de geldterminals als eigen punt staan.

http://www.poihandler.com , effe registreren en dan vindt je allerlei interessante bestandjes.

Marc
Tof
Leuke site

Bedankt
wemalo

Bericht door wemalo »

Beste mensen nog maar eens het zoveelste bewijs als je een post à la "Ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen" of "veel succes met je zoektocht" neerpent, je de initiële vrager geen dienst bewijst. Op de duur kan je door het bos de bomen niet meer zien.

Stoffel
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen... Als het je zo stoort kan je altijd die berichten verwijderen.

Het grote Zümo forum van het grote GPS forum:

http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=59& ... e3b0b2e9b8

PG, gegarandeerd een professioneel antwoord op je vraag op het betreffende forum.
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

bij mij lukt het wel :lol:
raar dat bij jij het niet zo is
Grtjs dirk
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Dirk,

Bij jouw Zumo zitten ze vooraf geladen door de leverancier, bij Moto2000 krijg je die er niet bij.
Daar moet je alles zelf uitzoeken.

Marc
Marc

R1250RT 2020
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Oeps dat is dan ook weer iets dat ik bij weet.
Dank mdc.
Ik kan wel mijne Mp3 niet gebruiken :cry:
Heb intercom Mip 200.
Bij de zumo een kabeltje bij gekocht speciaal met filter aangesloten
op de Mp3 van de intercom maar hoor geen muziek :?:
Plaats reactie