zwitserse verkeerswetgeving en flitspaalocaties met GPS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Fluppie,

Is dat te zien op onze GPS welke flitspalen er ingeladen zijn, in mijn geval een 2720, want die van zwitserland staan er niet op en ik denk niet dat ze met mijn GPS naar een vaste flitspaal gaan om dat te checken.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

hangt er van af hoe het er in zit.
Wanneer je een POI opzoekt kunnen daar de verschillende kategorieën opkomen die er in zitten, als daar bv speed 50 tussen zit.... , kan men het steeds zien, je kan dan wel tonen dat er geen zwitserse inzitten, maar de tekst maakt denk ikgeen onderscheid tussen Zwitserse en andere.
Een mogelijkheid zou zijn dat men politiecontroles houdt naast een flitspaal, en dan is het natuurlijk een makkie.
Vraag is maar hoe goed die Zwitsers omkunnen met een GPS.
Zodra we de praktijktest gedaan hebben doe ik zeker een posting.

Fluppie
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Vanaf nu Zwitserland mijden......., waar heb ik dat nog gehoord :roll: :idea: :wink: :lol: :lol: :lol:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
LOMAX

Bericht door LOMAX »

JH. schreef:tip: steek er nieuwe poi's in voor Zwitserland, maar geef de locaties van flitspalen telkens een km vroeger in dan ze geplaatst staan.
Je zal dus effectief de flitslocaties krijgen, maar niet op de locatie waar ze staan, maar een km vroeger.

Eens benieuwd wat ze daarop aan te merken hebben... want theoretisch heb je geen flitslocaties ingestopt :roll:
En in mijn bakje kan ik de poi's een icoontje geven van Mc Donalds, en het stemmetje van Ome Laurus eender welke tekst laten zeggen. Bvb "opletteuh, minister Landuyt eet gruyere tussen zijn cheeseburger :P "
En ik maar denken dat België een land vol halfgebakken regelneven is :?
Het kan dus steeds erger...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb die documenten nog niet doorgenomen en daarom misschien een stomme vraag :oops: : als ik naar Zwiterland ga moet ik toch alléén die Zwitserse flitslokaties deleten, hé :?

Op die van andere landen kunnen ze toch niks aan te merken hebben (hoop ik) :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

in de tekst staat dat GPS systeem die POI's bevatten die waarschuwen voor radars verboden zijn.

fluppie
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

fluppie schreef:in de tekst staat dat GPS systeem die POI's bevatten die waarschuwen voor radars verboden zijn.
Als dat zo zit dan kunnen die Zwitsers mijn kl*ten kussen. Ik betaal een abonnement voor flitslokaties in héél Europa, 'k ga die daar echt niet allemaal uitzwieren :twisted:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

komt dat Tirols hoedje nog goed van pas ;-)

Fluppie
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

ge zou voor minder jodelen :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

fluppie schreef:komt dat Tirols hoedje nog goed van pas ;-)
Zijt maar zeker: Austria here I come :wink:

Ik zit deze zomer sowieso in 't Bregenzer Wald en plande voor de aardigheid ook een tripke in Zwitserland. 't Zal voor nen andere keer zijn :roll:

fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

En wat als je enkel deze van Zwitserland nu moest verwijderen.
Die kun je toch later terug opvragen.
Of is het niet??? :?
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

dirk-sus schreef:En wat als je enkel deze van Zwitserland nu moest verwijderen.
Die kun je toch later terug opvragen.
Of is het niet??? :?
Tot nader order blijf ik lekker uit Zwitserland weg. Ik ga echt niet riskeren dat er zone Zwitserse flik (die 's nachts eens niet heeft "gemogen") niet alleen mijne GPS in beslag neemt, maar mij bovenop nog eens 1800 € boete gaat schrijven :twisted: Dan kan ik al direct terug naar huis, maar ik weet niet meer langs waar, hé :roll:

Ik ben wel zot, maar niet gek, hé :shock: :lol: Jodelahité :x

fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Dirk

POI's zijn één pakket, je kan daar geen onderdelen uit verwijderen. Het is alles of niks.
We kunnen je wel de POI's opzetten zonder een flitspaal.
Bovendien geven de teksten die ik las weer dat er geen flitspalen mogen inzitten en niet dat er geen Zwitserse flitspalen mogen inzitten

Philipe
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Amai das straf :shock:
T'is dan maar te hopen dat er geen andere landen volgen.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

dirk-sus schreef:Amai das straf :shock:
't is te hopen dat regelneef Landuyt dit ni leest! :wink:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

fluppie schreef:POI's zijn één pakket, je kan daar geen onderdelen uit verwijderen. Het is alles of niks.
Bij TomTom kun je perfect de flitslokaties van één wel bepaald land deleten, hoor. Je doet dit via TomTom Home :wink:

VutteRT

Bericht door VutteRT »

Jawel, volgens mij mag je in Duitsland ook geen flitslocatie in je gps hebben.
Grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

VutteRT schreef:
Jawel, volgens mij mag je in Duitsland ook geen flitslocatie in je gps hebben.
Grtjs vutteRT
Dat hebben ze mij ook gezegd, het is daarom dat ik alleen Nederland, Belgie en Frankrijk heb. Duitsland zou voor mij het vierde land geweest zijn.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

we kunnen vanaf nu ook de POI's er op zetten zonder de zwitserse flitspalen

groetjes

Fluppie
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

VutteRT schreef:volgens mij mag je in Duitsland ook geen flitslocatie in je gps hebben.
Iemand enig idee welke straffen er in Duitsland opstaan :? Indien niet te heftig, kunnen zij mijn g*t kussen en laat ik ze er toch op. Een snelheidsboete vermijden kan goedkoper zijn dan de POI-boete zelf :roll:

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

hier al iets... maar niet over gps

http://www.snelheidscontroles.com/Europ ... atie_d.htm

en ook de winterbanden zijn daar verplicht...

Vanaf mei 2006 moeten auto's in Duitsland in winterse omstandigheden beschikken over een winteruitrusting. Dat geldt dan niet alleen voor Duitsers, maar ook voor buitenlanders! Onder die winteruitrusting vallen met name winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof. Automobilisten met zomerbanden die op een besneeuwde weg rijden hebben dus kans vanaf mei 2006 beboet te worden. Deze regel geldt dus niet voor dit lopende winterseizoen.

Als u wel winterbanden gemonteerd heeft, dan moet men zich houden aan de voorgeschreven maximum snelheid van de band. Indien deze snelheid lager is dan die van de auto, moet deze maximum snelheid met een voor de bestuurder zichtbare sticker worden aangegeven.
Afbeelding
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

heeft er iemand een tekstje of een verwijzing dat aantoont dat het in duitsland inderdaad verboden is?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

fluppie schreef:heeft er iemand een tekstje of een verwijzing dat aantoont dat het in duitsland inderdaad verboden is?

http://www.lawblog.de/index.php/archive ... -software/
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

law blog schreef:Man könnte sich als Gesetzeshüter natürlich auch die Frage stellen, ob nicht das normale Autoradio unter die Vorschrift fällt. Manche Privatsender geben die Radarfallenstandorte ja schon im 30-Minuten-Takt durch.
Dit vind ik wel een hele goeie opmerking: WAAR TREK JE DE GRENS :roll: :lol: :lol:

Plaats reactie