zwitserse verkeerswetgeving en flitspaalocaties met GPS
Moderator: GVN
-
Boskrabber
hangt er van af hoe het er in zit.
Wanneer je een POI opzoekt kunnen daar de verschillende kategorieën opkomen die er in zitten, als daar bv speed 50 tussen zit.... , kan men het steeds zien, je kan dan wel tonen dat er geen zwitserse inzitten, maar de tekst maakt denk ikgeen onderscheid tussen Zwitserse en andere.
Een mogelijkheid zou zijn dat men politiecontroles houdt naast een flitspaal, en dan is het natuurlijk een makkie.
Vraag is maar hoe goed die Zwitsers omkunnen met een GPS.
Zodra we de praktijktest gedaan hebben doe ik zeker een posting.
Fluppie
Wanneer je een POI opzoekt kunnen daar de verschillende kategorieën opkomen die er in zitten, als daar bv speed 50 tussen zit.... , kan men het steeds zien, je kan dan wel tonen dat er geen zwitserse inzitten, maar de tekst maakt denk ikgeen onderscheid tussen Zwitserse en andere.
Een mogelijkheid zou zijn dat men politiecontroles houdt naast een flitspaal, en dan is het natuurlijk een makkie.
Vraag is maar hoe goed die Zwitsers omkunnen met een GPS.
Zodra we de praktijktest gedaan hebben doe ik zeker een posting.
Fluppie
En in mijn bakje kan ik de poi's een icoontje geven van Mc Donalds, en het stemmetje van Ome Laurus eender welke tekst laten zeggen. Bvb "opletteuh, minister Landuyt eet gruyere tussen zijn cheeseburgerJH. schreef:tip: steek er nieuwe poi's in voor Zwitserland, maar geef de locaties van flitspalen telkens een km vroeger in dan ze geplaatst staan.
Je zal dus effectief de flitslocaties krijgen, maar niet op de locatie waar ze staan, maar een km vroeger.
Eens benieuwd wat ze daarop aan te merken hebben... want theoretisch heb je geen flitslocaties ingestopt
En ik maar denken dat België een land vol halfgebakken regelneven is
Het kan dus steeds erger...
Ik heb die documenten nog niet doorgenomen en daarom misschien een stomme vraag
: als ik naar Zwiterland ga moet ik toch alléén die Zwitserse flitslokaties deleten, hé
Op die van andere landen kunnen ze toch niks aan te merken hebben (hoop ik)
Op die van andere landen kunnen ze toch niks aan te merken hebben (hoop ik)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Als dat zo zit dan kunnen die Zwitsers mijn kl*ten kussen. Ik betaal een abonnement voor flitslokaties in héél Europa, 'k ga die daar echt niet allemaal uitzwierenfluppie schreef:in de tekst staat dat GPS systeem die POI's bevatten die waarschuwen voor radars verboden zijn.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Zijt maar zeker: Austria here I comefluppie schreef:komt dat Tirols hoedje nog goed van pas
Ik zit deze zomer sowieso in 't Bregenzer Wald en plande voor de aardigheid ook een tripke in Zwitserland. 't Zal voor nen andere keer zijn

Tot nader order blijf ik lekker uit Zwitserland weg. Ik ga echt niet riskeren dat er zone Zwitserse flik (die 's nachts eens niet heeft "gemogen") niet alleen mijne GPS in beslag neemt, maar mij bovenop nog eens 1800 € boete gaat schrijvendirk-sus schreef:En wat als je enkel deze van Zwitserland nu moest verwijderen.
Die kun je toch later terug opvragen.
Of is het niet???
Ik ben wel zot, maar niet gek, hé

Bij TomTom kun je perfect de flitslokaties van één wel bepaald land deleten, hoor. Je doet dit via TomTom Homefluppie schreef:POI's zijn één pakket, je kan daar geen onderdelen uit verwijderen. Het is alles of niks.

-
Boskrabber
Dat hebben ze mij ook gezegd, het is daarom dat ik alleen Nederland, Belgie en Frankrijk heb. Duitsland zou voor mij het vierde land geweest zijn.VutteRT schreef:Jawel, volgens mij mag je in Duitsland ook geen flitslocatie in je gps hebben.dirk-sus schreef:Amai das straf![]()
T'is dan maar te hopen dat er geen andere landen volgen.
Grtjs vutteRT
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Iemand enig idee welke straffen er in Duitsland opstaanVutteRT schreef:volgens mij mag je in Duitsland ook geen flitslocatie in je gps hebben.

hier al iets... maar niet over gps
http://www.snelheidscontroles.com/Europ ... atie_d.htm
en ook de winterbanden zijn daar verplicht...
Vanaf mei 2006 moeten auto's in Duitsland in winterse omstandigheden beschikken over een winteruitrusting. Dat geldt dan niet alleen voor Duitsers, maar ook voor buitenlanders! Onder die winteruitrusting vallen met name winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof. Automobilisten met zomerbanden die op een besneeuwde weg rijden hebben dus kans vanaf mei 2006 beboet te worden. Deze regel geldt dus niet voor dit lopende winterseizoen.
Als u wel winterbanden gemonteerd heeft, dan moet men zich houden aan de voorgeschreven maximum snelheid van de band. Indien deze snelheid lager is dan die van de auto, moet deze maximum snelheid met een voor de bestuurder zichtbare sticker worden aangegeven.
http://www.snelheidscontroles.com/Europ ... atie_d.htm
en ook de winterbanden zijn daar verplicht...
Vanaf mei 2006 moeten auto's in Duitsland in winterse omstandigheden beschikken over een winteruitrusting. Dat geldt dan niet alleen voor Duitsers, maar ook voor buitenlanders! Onder die winteruitrusting vallen met name winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof. Automobilisten met zomerbanden die op een besneeuwde weg rijden hebben dus kans vanaf mei 2006 beboet te worden. Deze regel geldt dus niet voor dit lopende winterseizoen.
Als u wel winterbanden gemonteerd heeft, dan moet men zich houden aan de voorgeschreven maximum snelheid van de band. Indien deze snelheid lager is dan die van de auto, moet deze maximum snelheid met een voor de bestuurder zichtbare sticker worden aangegeven.
fluppie schreef:heeft er iemand een tekstje of een verwijzing dat aantoont dat het in duitsland inderdaad verboden is?
http://www.lawblog.de/index.php/archive ... -software/
Dit vind ik wel een hele goeie opmerking: WAAR TREK JE DE GRENSlaw blog schreef:Man könnte sich als Gesetzeshüter natürlich auch die Frage stellen, ob nicht das normale Autoradio unter die Vorschrift fällt. Manche Privatsender geben die Radarfallenstandorte ja schon im 30-Minuten-Takt durch.