R1100S - Welke batterij?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
boxeur
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 feb 2006, 01:55

R1100S - Welke batterij?

Bericht door boxeur »

Menschen,

Ik bel just naar Raf's BMW shop om mij een nieuwe batterij klaar te zetten voor een R1100S zonder handvatverwarming. Ik vraag naar een gelbatterij, maar ze gaan een gewone klaarzetten, omdat een zuurbatterij standaard is voor mijn type zonder handvatverwarming.

Klopt dat? Waarom raden ze mij geen gelbatterij aan? Heeft toch niks te maken met capaciteit of zo maar juist met het onderhoudsvrij zijn....

En 125 euro? Is dat ook niet een beetje overdreven voor een gewone zuurbatterij?

Groeten!
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Aan een onderhoudsvrije batterij is nadien geen geld meer te verdienen hé :?
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Re: R1100S - Welke batterij?

Bericht door Raketman »

boxeur schreef:Menschen,

Ik bel just naar Raf's BMW shop om mij een nieuwe batterij klaar te zetten voor een R1100S zonder handvatverwarming. Ik vraag naar een gelbatterij, maar ze gaan een gewone klaarzetten, omdat een zuurbatterij standaard is voor mijn type zonder handvatverwarming.

Klopt dat? Waarom raden ze mij geen gelbatterij aan? Heeft toch niks te maken met capaciteit of zo maar juist met het onderhoudsvrij zijn....

En 125 euro? Is dat ook niet een beetje overdreven voor een gewone zuurbatterij?

Groeten!
Is idd enorm duur...Voor mijn Varta batterij van de R100 heb ik vorig jaar 68€ betaald.
't Is weer RM zenne...ge vraagt iets, en we gaan nekeer klop het tegenovergestelde doen van hetgeen ge vraagt en totaal niet luisteren naar de klant. Zo ken ik ze :evil: .
Nil volentibus arduum
Hubert NYS
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 sep 2004, 09:15
Locatie: Evergem

Bericht door Hubert NYS »

ik heb vorige week een nieuwe VARTA batterij gestoken in mijn R1100RS.
voor 84 euro was ik gesteld. Ik weet ook ni waarom ik zou overgaan naar een gel-batterij. De vorige heeft 6jaar dienst gedaan en 55.OOOkm. Dagelijks gebruik. Een druppellader heb ik ook niet, want daarvan zie ik het nut niet in. Zou een gel-batterij beter doen ? en voor het gewicht moet ik het ook ni doen want ik weeg zelf veel te veel...
Aan u de keuze;
Groetjes
nasjke
2002 R850R Zilver.
hans rs
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 aug 2006, 20:48
Locatie: Heerlen

Bericht door hans rs »

Indien je een accu nodig hebt en je wilt niet te veel geld uitgeven moet je eens kijken bij gericke,deze hebben vaak goede aanbiedingen en de accu's zijn goed :P Laat je echter niet op een dwaalspoor brengen door anderen die menen dat alleen duur pas goed is :wink:
Doe er je voordeel mee.
geniet er maar van!!
ajmo
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:32
Locatie: Breskens, Zeeuws-Vlaanderen

Bericht door ajmo »

Hallo,

Ik vind het duur, ik heb vorig jaar 126 euro betaald voor een Hawker gelbatterij.

Groet ajmo.
S.
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
Woonplaats: Waasmunster
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door S. »

rij ook met een S (zonder hv verwarming) en na twee "gewone" vorig jaar een gel batterij laten steken. Minder gecontroleer dus gemakkelijker. Wel idd duurder, ik meen me te herinneren dat ik ze toen ook rond de 125 Euro betaald heb.
Soit, het lijkt er weer op dat de merkdealers voor consumables (remblokken, banden & batterijen) weeral serieus aan de jackpot hangen. Zonde want zo lopen ze vaak business mis.
Hanzy_S
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2007, 21:59

Bericht door Hanzy_S »

Laat ze dat batterijke maar houden voor +/- 75€ hebt ge bij Hein Gericke een perfecte varta batterij.
[ s ]R1100R[ /s ]
R1200S
Afbeelding
boxeur
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 feb 2006, 01:55

Bericht door boxeur »

S. schreef:rij ook met een S (zonder hv verwarming) en na twee "gewone" vorig jaar een gel batterij laten steken. Minder gecontroleer dus gemakkelijker. Wel idd duurder, ik meen me te herinneren dat ik ze toen ook rond de 125 Euro betaald heb.
Soit, het lijkt er weer op dat de merkdealers voor consumables (remblokken, banden & batterijen) weeral serieus aan de jackpot hangen. Zonde want zo lopen ze vaak business mis.
Euhm, Rafke vraagt 125 euro voor een gewone zuurbatterij :? ipv gel.
Net als jij zou ik een gelleke willen opteren omdat het controleren en eventueel bijvullen van een gewone zuurbatterij bij een S op zijn minst als 'omslachtig' kan bestempeld worden. Ik vind het wel straf dat ik bij Raf geen gel 'meekrijg'. Klant is toch koning?
boxeur
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 feb 2006, 01:55

Bericht door boxeur »

Hanzy_S schreef:Laat ze dat batterijke maar houden voor +/- 75€ hebt ge bij Hein Gericke een perfecte varta batterij.
Hebben ze die direct op stock, want van't weekend gaat't wel vree schoon weer worden hee 8)
Hanzy_S
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2007, 21:59

Bericht door Hanzy_S »

Geef een belleke 2j geleden eentje nodig gehad voor mijn r1100r en die hadden ze liggen bij Hein Gericke Gent een half uurke sleutelen en ge kunt u geluk van 't weekend niet op
[ s ]R1100R[ /s ]
R1200S
Afbeelding
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Bericht door fronteradriver »

Deze zomer een Varta batterij weest halen in de Supra Bazar te Lovendegem.
Was op stok en hebben de oude batterij gehouden.
Kostprijs: 80 euro
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

En als je wil weten welke Varta er precies in jouw motor hoort te zitten:
http://www.varta-automotive.be/index.php
En dan zoeken op motormerk en type. De nummer die je dan vindt, is toevallig identiek hetzelfde als de nummer die op de originele BMW-accu staat.
De nummers bij Hein Gericke wijken licht af, alsook het vermogen, maar de maten kloppen dan wel weer. Bij Midas kan je die dingen ook vlot krijgen, wel te bestellen.
tootje
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2006, 23:11
Locatie: asse
Contacteer:

Bericht door tootje »

Ik heb een Boxercup en heb een gelbatterij van 137 Eur 19Ah ipv originele 14Ah (4 cm hoger) erin gestoken verleden week.

Inderdaad, sommige dingen doe je beter zelf ....
Afbeelding
Plaats reactie