Rammelend dashboard
Moderator: GVN
-
Flat Twin Power
Rammelend dashboard
Het dashboard van mijn splinternieuwe RT1200 (250 km op de teller) rammelt, steunt, kraakt en piept als een oude Wartburg. Het probleem is het ergste als ie minder dan 2500 toeren draait. Vanaf het moment dat ik daarboven kom is het gedaan. Maar wanneer er dan een putteke in wegdek is is het weer van dat. Het gepiep en gekraak is zodanig luid dat het boven het volume van mijn radio uit komt. Echt vervelend is dat zeg.
Nu, donderdag mag ik naar de dealer dus het zal wel opgelost geraken.
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben of gehad hebben ?
-
bmwfreakske
GeertVN kampt ook met dit probleem,ik denk dat hij deze week de motor binnenbrengt bij de dealer.Persoonlijk mag ik niet klagen van lawaai(RT 2006) maar de gps wiebelt alsof het een lieve lust is,als je dan een kijkje neemt naar het dashboard kun je vaststellen dat alles nogal gezwind in beweging is

Andalousie 09/2018
-
Boskrabber
Rammelend Dachboard
Heb dit alles wat jullie schrijven geen last van.
Mijn gps is ook op dashboard gemonteerd met 'n steun van 'Migsel' zeer tevreden van en ondervind geen probleem.
Groeten Bert.
Mijn gps is ook op dashboard gemonteerd met 'n steun van 'Migsel' zeer tevreden van en ondervind geen probleem.
Groeten Bert.
Re: Rammelend dashboard
Yep, ikke dus. Krek hetzelfde. Is m.i. niet het dashboard maar de ruit. Ik heb ze er al een paar keer af gehad : is plastic op plastic. Een rubbertje extra was er blijkbaar te veel aan.Flat Twin Power schreef:Het dashboard van mijn splinternieuwe RT1200 (250 km op de teller) rammelt, steunt, kraakt en piept als een oude Wartburg. Het probleem is het ergste als ie minder dan 2500 toeren draait. Vanaf het moment dat ik daarboven kom is het gedaan. Maar wanneer er dan een putteke in wegdek is is het weer van dat. Het gepiep en gekraak is zodanig luid dat het boven het volume van mijn radio uit komt. Echt vervelend is dat zeg.
Ik zit nog niet aan mijn 1.000 km en wou het oordeel van de dealer afwachten. Ik heb wat Duitse fora afgeschuimd en daar lees je hetzelfde.
http://www.r1200st.de/Forum/viewtopic.p ... 65d2404432
Hou me / ons op de hoogte van je wedervaren.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
bmwfreakske
-
Triker
-
Flat Twin Power
Neen, onze dienstmotoren doen het niet. Die geven geen krimp, zelfs niet op uiterst slecht wegdek.bmwfreakske schreef:Flat twin,heb je die problemen gehad met de dienstmotor?
@focus,ik heb ook de steun van migsel,geert ook,het is me nooit opgevallen tot geert er iets van heeft gezegd
Maar het komt wel degelijk van mijn dash denk ik. Meer bepaald van het zwart plastic gedeelte (dus niet van de tellers) want als ik druk uitoefen op het plastic, juist naast de rechter box dan stopt het gerammel.
Zou er misschien wrijving zijn tussen de cassette met de tellers en de rest van het dashboard?Flat Twin Power schreef: Maar het komt wel degelijk van mijn dash denk ik. Meer bepaald van het zwart plastic gedeelte (dus niet van de tellers) want als ik druk uitoefen op het plastic, juist naast de rechter box dan stopt het gerammel.
Bij welke dealer ga jij Flat Twin Power?
-
Flat Twin Power
Ik vermoed ook dat er ergens een of andere wrijving zit of iets dat te hard is aangespannen, maar gezien de garantie ga ik er niet aan liggen prutsen. Ik zal eens zien wat de dealer zegt.Geert VN schreef:Zou er misschien wrijving zijn tussen de cassette met de tellers en de rest van het dashboard?
Bij welke dealer ga jij Flat Twin Power?
Ik ga bij Ingelbrecht in Oostende. Normaal zou ik morgen gaan, maar met het weer dat ze morgen geven denk ik dat ik het een dagske ga uitstellen. Ik heb hem nog maar pas gekuist en heb geen zin om te herbeginnen voor een ritje van 5 km heen en terug.
-
Ed Vollegaas
- Contacteer:
Re: Rammelend Dachboard
Bert,Focus schreef:Heb dit alles wat jullie schrijven geen last van.
Groeten Bert.
ik wil ook die steun van "Migsel" gaan gebruiken, ik maak gebruik van ne Quest en denk de steun van Ram Mount te gebruiken met het korte tussenstukje, om het hefboom effect zo klein mogelijk te houden. Welk toestel gebruik jij met welke houder?
Info van andere gebruikers is ook altijd welkom.
@Flat Twin Power: Bij mij was het vooral de ruit die rammelde, na eerste onderhoud werd er volgens dealer een veerring aan het kantelmechanisme bijgeplaatst en dit heeft toch wel resultaat gehad. Het lawaai was inderdaad vooral bij lage toeren, -2.500 t/p, nu de inrijperiode voorbij is zit ik niet meer zoveel in die kelder regionen te draaien en dat scheelt ook al een heel stuk.
Grtz. Ed
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... lende+ruit
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
Back to basics...
-
Flat Twin Power
Van een rammelende ruit heb ik geen last. Ze beweegt wel op en neer met de trillingen van de motor maar maakt geen lawaai.
Maar wonder boven wonder was het vandaag wel een stukske beter met het gerammel van mijn dashboard.
Misschien heeft het te maken met de nog lage kilometerstand maar blijkbaar betert het met het vorderen van de kilometers.
Ik zal dus nog wat afwachten tot mijn 1000 km en dan eens kijken wat er nog overblijft van het gerammel en erover spreken met de dealer
Maar wonder boven wonder was het vandaag wel een stukske beter met het gerammel van mijn dashboard.
Misschien heeft het te maken met de nog lage kilometerstand maar blijkbaar betert het met het vorderen van de kilometers.
Ik zal dus nog wat afwachten tot mijn 1000 km en dan eens kijken wat er nog overblijft van het gerammel en erover spreken met de dealer
op mijn ST heb ik er ook een beetje last van, vooral op een oneffen wegdek. Omdat de ruit instelbaar is en dus in een mechanisme wordt vastgehouden, wil dit ook al wel eens een beetje herrie maken op sommige momenten ...
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Rammelende voorruit ook op de R 1200 GS
Blijkbaar op verschillende R modellen is het rammelen van de voorruit.
Waarom net nu?Onze GS R 1200, na 3-4000 km zonder klachten in dit verband,ging de voorruit nu wel een eigen leven leiden.Trillen bij stanionair draaien - en een kletterend geluid bij verlaten van asfaltwegen.Dermate dat wij onderwegen even stoppen - om weer eens een wat bij te schroeven of losser in te stellen.Straks bij de Lente vijzen wij ze er wel misschien (tijdelijk) eraf:Nu is het een bron van ergernis.......trop is te veel.
Waarom net nu?Onze GS R 1200, na 3-4000 km zonder klachten in dit verband,ging de voorruit nu wel een eigen leven leiden.Trillen bij stanionair draaien - en een kletterend geluid bij verlaten van asfaltwegen.Dermate dat wij onderwegen even stoppen - om weer eens een wat bij te schroeven of losser in te stellen.Straks bij de Lente vijzen wij ze er wel misschien (tijdelijk) eraf:Nu is het een bron van ergernis.......trop is te veel.
-
Ed Vollegaas
- Contacteer:
Re: Rammelende voorruit ook op de R 1200 GS
Voor ne GS is dit heel simpel op te lossen, verwijder de onderste bevestigingsschroeven van de blokjes die het scharnierpunt vormen, je kan dit dan ofwel opvullen door er een klein rubberen O-ringetje bij te plaatsen of de uiteinden die in de grijze beugel schuiven te omwikkelen met teflon (zoals je een waterkraan monteerd), zodat er terug een beetje spanning opkomt. Allee bij mij was het gerammel dan toch gedaan.Vivi schreef:Blijkbaar op verschillende R modellen is het rammelen van de voorruit.
Grtz Ed.
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
Back to basics...
Yep, het is inderdaad niet de ruit, maar de plastic onder aan de voet van de rechterspiegel. Als ik zaterdag een gaatje vind, ga ik eens langs bij de dealer. Want het gaat van kwaad naar erger.frederik schreef:Op het iende van de eerste 1000 km met de 1200rt had ik het rammelende geluid, aan constant 2000 toeren aan de plastiek rond de rechterspiegel. Nu na de eerste bmw inspectie is dat weg (en laten we hopen dat het wegblijft)
een tevreden rt rijder
(en als je je op zo'n dingen ergert klinken ze alsmaar maar luider)
-
HanzThePanz
Hallo Ed,Ed Vollegaas schreef:Bert,Focus schreef:Heb dit alles wat jullie schrijven geen last van.
Groeten Bert.
ik wil ook die steun van "Migsel" gaan gebruiken, ik maak gebruik van ne Quest en denk de steun van Ram Mount te gebruiken met het korte tussenstukje, om het hefboom effect zo klein mogelijk te houden. Welk toestel gebruik jij met welke houder?
Grtz. Ed
Ik heb ook een 1200RT met Migsel-mount. Ik gebruik inderdaad de kortste Ram-mount die je kan kopen. M'n GPS is een Garmin 2720. Als je meer foto's wil hebben hoor ik het wel...
[/img]Don't fix it if it ain't broken...
-
Boskrabber
Als de ruit volledig naar beneden is, is er dan nog ruimte met het Migsel Systeem tussen de mount en de ruit. Ik heb momenteel een soortelijk systeem maar als de ruit volledig naar beneden is, raakt de mount juist de ruit en ik wens mij een andere ruit aan te schaffen, en zo zou het kunnen gebeuren dan de nieuwe ruit niet helemaal naar beneden kan.HanzThePanz schreef:Hallo Ed,Ed Vollegaas schreef:Bert,Focus schreef:Heb dit alles wat jullie schrijven geen last van.
Groeten Bert.
Grtz. Ed
Ik heb ook een 1200RT met Migsel-mount. Ik gebruik inderdaad de kortste Ram-mount die je kan kopen. M'n GPS is een Garmin 2720. Als je meer foto's wil hebben hoor ik het wel...
[/img]
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
-
HanzThePanz
De ruit kan bij mij in alle standen en raakt in geen geval de Garmin. Ik heb trouwens wel een standaardruit. Een vriend van me heeft dezelfde configuratie (MiGsel en StreetPilot 2720) en daarbij een Secadam (ofzoiets) verhoogde ruit. Ook bij hem raakt de Garmin de ruit niet
Don't fix it if it ain't broken...
-
Boskrabber
Hoeveel ruimte is er tussen de ruit en de mount?HanzThePanz schreef:De ruit kan bij mij in alle standen en raakt in geen geval de Garmin. Ik heb trouwens wel een standaardruit. Een vriend van me heeft dezelfde configuratie (MiGsel en StreetPilot 2720) en daarbij een Secadam (ofzoiets) verhoogde ruit. Ook bij hem raakt de Garmin de ruit niet
R1200RT
-
HanzThePanz
Zoveel als je maar wilt! Bij mij is dat een centimeter of twee, maar door de constructie met de twee kogelgewrichten (RAM mount) kan ik de StreetPilot ook helemaal naar voren richten. De RAM mount staat dan horizontaal. Bij normaal gebruik heb ik de RAM mount (het 'pootje' dus) helemaal verticaal staan. Maar omdat een foto meer zegt dan duizend woorden...
Mount in verticale stand:

Nog een keer verticaal, maar dan mét ruit:

De mount horizontaal, de Garmin komt dus omlaag én naar voren:

Resumerend: in welke stand m'n Garmin of de ruit ook staat, ze raken elkaar nooit.
Mount in verticale stand:

Nog een keer verticaal, maar dan mét ruit:

De mount horizontaal, de Garmin komt dus omlaag én naar voren:

Resumerend: in welke stand m'n Garmin of de ruit ook staat, ze raken elkaar nooit.
Don't fix it if it ain't broken...
-
Boskrabber
-
Flat Twin Power