Dat is zelfs de eerste stap die je moet zetten van het hele proceswwwimmm schreef:Moeten er aan de grensovergang nog papieren geregeld worden?
(ik denk eraan om eventueel al rijdend terug te keren. Ik weet wel dat dit niet mag, maar ik zou het er wel durven op wagen...)
Bij de douane (bijvoorbeeld in Meer) breng je alle originele papieren (Farhzeugbrief en Fahrzeugschein + verkoopsovereenkomst) binnen om een aanvraag in te dienen om het voertuig in België in te voeren en in te schrijven.
Dat moet niet persé op het moment dat je daadwerkelijk lichamelijk de grensovergang maakt, zeker niet in het weekend, want dan zit daar toch niemand. Je zal het achteraf uiteraard wel moeten doen wil je ooit geldige papieren verkrijgen
Bij de douane krijg je daar de "Aanvraag tot inschrijving van een voertuig" en daar ga je mee naar je verzekerings-agent. Die weet je dan wel verder te helpen, want die weet waar die aanvraag naartoe moet (of zou dat toch moeten weten)
Die geeft je tevens ook een voorlopig verzekerings attest "Motorfietsverzekering" (groene brief)