inhouden bij acceleratie ? (k1200lt)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
feelx

inhouden bij acceleratie ? (k1200lt)

Bericht door feelx »

Mijn K1200lt ('99) heeft reeds een half jaar een raar probleem. Tijdens het rijden houd soms hij in als ik accelereer. Meestal is dat als de motor warm is, en na een tijdje op lage toeren te hebben gereden (stad, file). Ook heb ik start problemen als hij warm is. :evil:
Alle filters zijn reeds vervangen, grote beurt gehad. Er is al een sensor vervangen (ergens in de buurt van de luchtfilter)
Heeft iemand dit probleem ook al gehad, en wat was dan de oplossing?
Welke sensors zitten er nog op de motronik die iets met temperatuur te maken hebben?
De motor is al 3X binnen geweest, maar ze weten niet waar het aan ligt.
iemand een idee ?
Een dag niet gewerkt is een dag meer geleefd ;)
John
Contacteer:

Bericht door John »

ontstekingsbobijn die doorslaat?
bougiekabels kunnen ook de oorzaak zijn.
Ik noem maar wat.
naftje

Bericht door naftje »

vaporlock, om wat te zeggen????
Heb dit vroeger met een Saab 900 Turbo gehad, brandstofpomp ontwikkelde teveel warmte en veroorzaakte vaporlock.
feelx

Bericht door feelx »

naftje:vaporlock? wat is een vaporlock, en hoe onstaat het?

bougiekabels en bobijn zijn het niet. (toch bedankt voor de tip John)
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

vaporlock kan. bij een vriend van me was het de luchtdebietmeter die het af en toe iets mindergoed deed. ook steeds inhouden bij het accelereren. de reden is dat de benzine/lucht verhouding niet meer klopt als de luchtdebietmeter maar half werkt. misschien is het niet dat, maar tenminste het proberen waard. probeer te lenen van iemand om te proberen, want die luchtdebietmeter is nog redelijk duur.

mvg
feelx

Bericht door feelx »

de luchtdebietmeter dus... Lijkt mij een mogelijkheid. En waar vind ik aan dat ding, en hoe kan ik dat eventueel uitmeten?
naftje

Bericht door naftje »

feelx schreef:naftje:vaporlock? wat is een vaporlock, en hoe onstaat het?

bougiekabels en bobijn zijn het niet. (toch bedankt voor de tip John)
Vaporlock is het ontstaan van gasbelletjes in de brandstoftoevoer. Wordt meestal veroorzaakt door het te warm lopen van de brandstofpomp of -leiding.
Zoals Mort zei, kan de luchtdebietmeter ook al een oorzaak zijn. Succes.
mvg, Jean
naftje

Bericht door naftje »

mort schreef:vaporlock kan. bij een vriend van me was het de luchtdebietmeter die het af en toe iets mindergoed deed. ook steeds inhouden bij het accelereren. de reden is dat de benzine/lucht verhouding niet meer klopt als de luchtdebietmeter maar half werkt. misschien is het niet dat, maar tenminste het proberen waard. probeer te lenen van iemand om te proberen, want die luchtdebietmeter is nog redelijk duur.

mvg
@mort,
kun je die dingen nog regelen, zoals destijds de K-jetronic?
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

naftje schreef:
mort schreef:vaporlock kan. bij een vriend van me was het de luchtdebietmeter die het af en toe iets mindergoed deed. ook steeds inhouden bij het accelereren. de reden is dat de benzine/lucht verhouding niet meer klopt als de luchtdebietmeter maar half werkt. misschien is het niet dat, maar tenminste het proberen waard. probeer te lenen van iemand om te proberen, want die luchtdebietmeter is nog redelijk duur.

mvg
@mort,
kun je die dingen nog regelen, zoals destijds de K-jetronic?
ik ga me er niet over uitspreken, want ik weet het niet zeker. maar ook al kan je hem regelen, als hij niet stabiel blijft in zijn afstelling kom je er ook niet ver mee.

groetjes
-Wim-

Bericht door -Wim- »

De LT heeft geen luchtdebiedmeter, enkel een luchttemperatuurmeter.
Vermoedelijk moet je motor gebalanceerd worden, maar dat doen ze niet bij de officiële dealers.

Kijk eens op http://www.k12lt.be Daar ga je heel wat wijzer worden :wink:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
feelx

Bericht door feelx »

Beste Wim,
Die verwijzing naar k12lt.be was wel de moeite. Volgens mij moet ik dat eerst maar eens proberen. Zal voor één van de volgende weken zijn, momenteel zit ik nogal krap in tijd...
Goeie tip, bedankt.
feelx

Bericht door feelx »

Ondertussen zijn we 2 maanden verder, en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Omdat ik weet dat het iets te maken heeft met temperatuur, probeer ik stapsgewijs de sensors te vervangen. Bij L&C waren ze bereid om een sensor mee te geven, tweedehands maar gratis, ik moet enkel betalen als dit de oplossing zou zijn. Je moet wel je halve fiets afbreken om eraan te kunnen.... Het heeft spijtig genoeg niets opgelost. Voor L&C was het OK om mijn sensor aan hun te geven, zodat ik niet weer dat ding moest demonteren.
De volgende stap is om de sensor IN de motor te vervangen. Aangezien ik daar niet zo veel van ken, zal het dan ook een aderlating uit mijn budget zijn.
Meer volgt.
Freddie

Bericht door Freddie »

Feelx,

Kijk eens op het Duitse forum http://www.bmw-bike-forum.info/k1200lt/ ... .php?t=669
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Freddie schreef:Feelx,

Kijk eens op het Duitse forum http://www.bmw-bike-forum.info/k1200lt/ ... .php?t=669
Goed gevonden Freddie :!:

Wel ironie, de Duitsers die op een Amerikaans forum de oplossing moeten gaan zoeken voor hun Duitse bike... :roll:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Ca4Ya

Bericht door Ca4Ya »

wss idiote reply:
Zit je handvat goed vast?
:shock:
Bij warm weer kan dit iets loskomen ... :wink:
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

(s)Campi schreef:Wel ironie, de Duitsers die op een Amerikaans forum de oplossing moeten gaan zoeken voor hun Duitse bike... :roll:
Ja en nee. Ja omdat het een duitse motor betreft, nee omdat juist in de VS de fanatici zijn te vinden. Zal een Europeaan, cq Duitser de eerste weken juist zeer omzichtig met de motor omgaan en deze koesteren, zo zijn er voldoende Amerikanen die dat ding meteen uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, puur om te zien hoe die in elkaar zit en werkt.

Bij problemen met een nieuwe motor gaan wij naar de dealer. De Amerikaan in kwestie zal zelf proberen het probleem op te lossen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Interessant, wil je nu zeggen dat, globaal gezien, een Amerikaan zodanig (ik weet het is cliché) "opkijkt" naar European Technology (en dan zeker Bie Em Dobbel Joe) en vandaar zijn fascinatie of is er een andere reden ?

Een Amerikaan is bijvoorbeeld op technisch gebied toch niet meer fanatiek dan een andere medemens, of vergis ik me ?

Zoveel kun je tegenwoordig toch niet meer zelf doen, Motronic, canbus en Co...wss is dat de reden dat ze zoveel HD rijden... :?:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

(s)Campi schreef:Interessant, wil je nu zeggen dat, globaal gezien, een Amerikaan zodanig (ik weet het is cliché) "opkijkt" naar European Technology (en dan zeker Bie Em Dobbel Joe) en vandaar zijn fascinatie of is er een andere reden ?

Een Amerikaan is bijvoorbeeld op technisch gebied toch niet meer fanatiek dan een andere medemens, of vergis ik me ?

Zoveel kun je tegenwoordig toch niet meer zelf doen, Motronic, canbus en Co...wss is dat de reden dat ze zoveel HD rijden... :?:
Over de achterliggende psychologie kan ik je niet veel vertellen. Ik heb het alleen geconstateerd, op zowel het LT-forum als het forum voor de K-serie (m.n. de nieuwe K).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Freddie

Bericht door Freddie »

(s)Campi schreef:
En Harley heeft ooit de hulp ingeroepen van een Duitse firma Porsche bij de ontwikkeling van de V-Rod.
Blijkbaar hadden ze toch wat Europese howknow nodig om het merk op te peppen :wink:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Plaats reactie