Diefstalbeveiliging ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Triker

Bericht door Triker »

IRON GONZO schreef:met dat gedacht zit ik ook onder mijn ijzeren schedel 8)
Rap een tekeningeske gemaakt (ge ziet het eraan :oops: )
Uitschuifbaar systeem zoals de gekende gele sloten van een handrem in de wagen met een vast slot. Aangezien de twee uiteinden open zijn en eventueel rond hun as kunnen draaien kun je het op nagenoeg alle motos gebruiken.
Nemen we een patent? :wink:

Afbeelding

Trouwens de bedoeling hiervan is te voorkomen dat je hem terplaatse kunt maneuvreren op de wielen, maar als je een serieus slot op je achterwiel zet zodanig dat het geblokkeerd wordt kan men de motor ook niet meer wegrollen... Dus of dit echt nodig is als je je achterwiel of voorwiel al blokkeert (met serieuze ketting bvb)?
Voordeel van de tekening hierboven: ineengeschoven erg klein om mee te nemen en doeltreffend maar dan weer niet genoeg denk ik als enige bescherming.
Laatst gewijzigd door Triker op 26 jan 2007, 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-Fred-

Bericht door -Fred- »

[quote="BiemeRT"

........ alleen zit ge wééral met zo'n staaf tussen uw bagage en moet ge een valbaar hebben :cry:[/quote]

Je kan het door je voorwiel of aan je vering vastmaken...
Bagage: Het is flexibel, en ruimte genoeg op een RT.
Of in mijn koffer, en anders in de tanktas. (leg wel iets zacht onder de beugels).
En voor het gewicht moet je het niet laten.
Aub :

Afbeelding

Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

-Fred- schreef: Je kan het door je voorwiel of aan je vering vastmaken...
Bagage: Het is flexibel, en ruimte genoeg op een RT.
Of in mijn koffer, en anders in de tanktas. (leg wel iets zacht onder de beugels).
En voor het gewicht moet je het niet laten.
Aub :
Zeker niet slecht en gemakkelijk, laat ons zeggen een handiger kettingslot, maar ik vrees dat de beugels niet veel nodig hebben om door te knippen met een geschikte tang. Zoals ze zeggen; de ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel.
-Fred-

Bericht door -Fred- »

De dunste beugel meet 12 mm - ter info - ketting is 9mm.

Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

-Fred- schreef:De dunste beugel meet 12 mm - ter info - ketting is 9mm.
Heb ergens een filmpje gezien (link staat ergens op forum) waar ze verschillende kettingen testen en (zelfs dikkere) op een minuut of maximum twee doorknippen. Ook dure merken....
Ik vrees dus dat dit echt niet voldoende is (indien er ene passeert met zo een tang uiteraard :wink: )

Ik gebruik trouwens een ketting met dezelfde schakels, zeer dik, met het verschil dat het slot over de schakels gaat, er is dus geen dunnere beugel bij (Cobra of zoiets heet dat)
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Ik heb die testen ook gezien, als ze hem willen hebben ben je hem kwijt.
Geen enkel slot of ketting was niet te knippen binnen de 5 minuten.
Triker

Bericht door Triker »

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik ga nog altijd voor dees, maar dan inklapbaar en met geïntegreerd slot. Ge moet dan zelfs niks meer in uw bakken steken en het is onkraakbaar of in ieder geval onknipbaar 8)

Afbeelding

Hou u vast, want onze GONZO komt echt wel met iets op de proppen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Er staat een bladzijde vol info van de trackstar in de nieuwe Motoren en Tourisme :wink:
PS: En een lezersbrief van Iron Gonzo
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
dirkske

Bericht door dirkske »

Sorry hoor,

maar voordat je met allelei aanpasingen tewerk gaat even dit:

Mijne moto staat in panne, ik sta erbij met mijnen helm in de hand, den eventuele uitleg aan omstaanders geen probleem, geloven doen ze mij hoor, ik sta er immers bij in motokledij, en mijnen helm in de hand.
Aleen het alarm is defect,of mijn slot of sleutel is zoek.
Alleen dienen Ik is dat wel echt de eigenaar? Hoe zie je dat ?
4 man 2 ijzerenstaven, 1 kamion of cammionette, en 1é onozelaar die laat uitschijnen dat het zijne moto is, hij krijgt nog compassie van de eventuele omstaanders ook, maar hopelijk was het niet uwe moto he.

Daar zit je dan met al uw mooie sloten en bedenksels, hij die UW moto wil zal hem hebben of je moet zelf wreed opletten.
Erg, erg, erg, erg, heel erg deze wereld maar hij is nu eenmaal geworden wat hij is.

Wie of waar de fout ligt ????? Mijn opinie deels bij onzelf, wie kijkt er nog bijv. op van een alarm ?

Dit zijn een paar bedenkingen bij het voorzien van sloten ed.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

kan ik deels inkomen

maar als er een alarm afgaat ga ik toch altijd eens kijken
(beroepsmisvorming) :?
zeker als het om een motorfiets gaat
(door mijn passie mischien :roll: )

klein Vbtje:
enkele jaren terug
in brugge zag ik een oude minibus 2 scooters inladen
op de minibus stond reclame van een fietsenmaker
ik heb toen ook de politie gebeld en ben hem gevolgd
tot ergernis van mijn vrouw
en wat denk je
inderdaad hij had ze gestolen
effe 101 bellen kan dus geen kwaad :wink:
beter voorkomen dan genezen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

om terug bij de sloten te komen...

jullie hadden al het volgende:

:arrow: voorkomen dat de bok kan ingeklapt worden
:arrow: voor en/of achterwiel vastzetten
:arrow: stevig en degelijke sluitmethode

en dan bedenk ik dit:

:roll: met neme een stevig slot met ditto ketting
:roll: de ketting moet lang genoeg zijn om het volgende traject af te leggen bij plaatsing: door voorviel en vervolgens rond de middenbok
:roll: het voorwiel zit dus vast omdat de ketting niet lang genoeg is om het voorwiel te doen draaien
:roll: de middenbok kan niet ingeklapt worden omdat de ketting dit belemmert
:roll: geen bijomende constructies aan de beemer nodig

Afbeelding
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,

Ik gebruik dit systeem al 2 jaar met een kettingslot van 1,50 m lang :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb mij zo'n tasje gekocht bij Beversport waarin ik de ketting kan opbergen en dat zit altijd in één van mijn zijkoffers :idea:
Afbeelding

Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Triker

Bericht door Triker »

Klein detail: bekijk het filmpje nog eens (...)
Op nog geen minuut is dit slot doorgeknipt en het hangt op
de ideale positie daarvoor, op de grond.
Een stang (dikke baar) tussen de kader en de middenbok
valt niet door te knippen en is in dat opzicht stukken veiliger...

Hier nog een test van kettingen:
http://www.almax-security-chains.co.uk/wallofshame.php
(let op het aantal...seconden!)

Deze ketting: http://www.almax-security-chains.co.uk/ zou naar het schijnt niet door te knippen zijn, ik ga eens meer info zoeken over niet doorknipbare kettingen en er misschien eentje bestellen...
w

Bericht door w »

BiemeRT schreef:Afbeelding

Tja, 2 skateboards, 1 onder het achtewiel, effen oplichtten vanvoor en hupla, ze rijden hem naar het camionetteke. Ge zou verschietten hoe eenvoudig dat dat is, ondanks het gewicht v/d motor.

Ik heb zo met 2 saketboards alle poutrels voor mijn verbouwing van de voorkant naar de achterkant van mijn huis gebracht, en dat gaat heeeel gemakkelijk.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Stefken schreef:[Tja, 2 skateboards, 1 onder het achtewiel, effen oplichtten vanvoor en hupla, ze rijden hem naar het camionetteke. Ge zou verschietten hoe eenvoudig dat dat is, ondanks het gewicht v/d motor.
GODVERDOMME :evil: :evil: :twisted:

Ik denk dat ge daar idd een punt hebt. Dju toch, 'k dacht efkes dat we dichtbij de "bijna" ongrijpbare fiets waren :roll:

't Ja zo zal het altijd iets zijn. 't Zal dan al afhangen van de modus operandi van de dieven in de streek.

Dus zeker altijd oppassen als ge twee gasten op hun skateboard ziet afkomen met een enorm GROTE kniptang onder de arm gevolgd door een gesloten camionette :shock: :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door WimLT op 27 jan 2007, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

en een combinatie van twee sloten...?

eentje aan het voorwiel en de bok, en eentje aan een vast voorwerp?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JH. schreef:en een combinatie van twee sloten...?

eentje aan het voorwiel en de bok, en eentje aan een vast voorwerp?
't Ja das natuurlijk nog steeds het beste, maar ge je bent op de duur wel een hele koffer kwijt aan sloten en tijdens de reis kunt ge u dat niet permiteren :roll:

Hem laten pikken kunt ge u ook niet permiteren, natuurlijk :oops:

Triker

Bericht door Triker »

Een lange zware, best ondoorknipbare ketting rond een paal en liefst zo hoog mogelijk is de enige goede beveiliging. Maar hoeveel keer ga je (of kun je) naast een paal staan? Een verborgen tracker lijkt me toch nog steeds aan te raden naast een goede ketting en/of alarmsysteem...
karoshi

Bericht door karoshi »

stevenrt schreef:Afbeelding

en dan hier zie je duidelijk dat het kwik (electrische geleider) de 2 uiteinden van de rode draad samen verbindt, dus de groene knop is nu ingedrukt.
Rolt het kwik weer naar de andere kant (door je motor te verplaatsen bijvoorbeeld) dan maakt het kwik geen contact meer.

Ze gebruiken kwik om zijn geleidende eigenschappen maar ook voor zijn sterke cohesieve kracht, het blijft altijd samen.

Hopelijk is dit duidelijk

(iets makkelijk eenvoudig uitleggen is soms moeilijk)
Eerst en vooral mijn excuses voor dit topic uit het slop te trekken maar binnen een klein maandje wordt mijn R1200S geleverd en ook ik wil het nooit meemaken dat hij niet meer staat waar ik hem heb achtergelaten.
Het idee van de gsm vind ik prachtig en technisch is het zeker haalbaar met mijn beperkte knutselervaring toch had ik graag geweten:
1. Welke gsm jullie gebruikt hebben? Ik heb hier een Nokia 3310 maar dat blijkt niet zo handig te zijn omdat het scherm mee op de printplaat zit die je moet verwijderen om aan de 'toetsen" te solderen...
2. Laden jullie de gsm op op de motor zelf of nemen jullie hem mee en plaatsen jullie hem enkel als je je motor parkeert?

alvast bedankt voor jullie antwoorden!
hguns

Bericht door hguns »

Ik heb op mijn ST de standaard BMW-diefstalbeveiliging DWA6. Dit reageert op beweging van de motor. Zou het mogelijk zijn om het hierondervermelde toestel "in serie" te plaatsen zodat er naast de "sirene" ook naar je GSM gebeld wordt ? Het zou althans het voordeel hebben dat je het ook samen met de meegeleverde afstandsbediening kan activeren. Bovendien kan je het toestel m.i. ook rechtstreeks op je batterij aansluiten.

Eigenlijk bekom je iets identiek als de zelf ontworpen combinatie "kwikschakelaar + GSM" maar bovendien is het compact, snel activeerbaar en steeds beschikbaar.

Trouwens, wie kan eens een foto posten van zijn eigen ontworpen "alarm" ?

Techneuten die mijn voorgestelde combinatie eens willen proberen, kunnen het altijd eens "for free" :lol: op mijn motor uittesten.

<quote>

Afbeelding
DRAADLOZE AUTOMATISCHE KIEZER
[CU2101] €214.00EUR

Klik om te vergroten
Veelzijdig systeem. De CU2101 vormt de basis van de beveiliging van uw eigendommen en werkt met een SIM-kaart via het GSM netwerk. Bij onraad belt de CU2101 naar een vooraf geprogrammeerd nummer. U wordt dus als eerste gewaarschuwd ingeval van moeilijkheden. Wordt geactiveerd door 1 of meerdere schakelaccessoires en/of schakelingen.

Kenmerken

gebruik het als alarmsysteem voor uw wagen, caravan, boot, camper, motorfiets, scooter, woning, garage, enz. Ook geschikt voor fabrieksterreinen, barakken, containers, kranen, bedrijfsvoertuigen, vorkheftrucks, vrachtwagens, enz.
zeer geschikt als melder van een defect bij machines, aggregaten, klimaatregelaars en andere technische installaties, enz.
sluit het toestel aan op uw bestaande alarmsystemen bij u thuis of op kantoor en op uw rookmelder, autoalarm, bewegingsdetector, babyfoon, enz.
werkt op 900 - 1800MHz
opties:
afstandsbediening: AM6621 (ontvanger) + 600-1B (éénkanaalszender)
netadapter: PS1205
microfoon: MICTC2

Specificaties

afmetingen: 195 x 85 x 55mm
voeding: 12Vdc met een 220V/12V adapter of met accu met oplading voor een max. autonomie van meer dan 72u
verbruik:
activering in-/uitgang: ca. 60mA
batterij opladen: ca. 250mA
afgaan alarm: ca. 200mA piek

<unquote>

Intussen ook nog volgende info gevonden :

1. een schema : http://www.ei-support.be/com_schema.pdf

2. een handleiding (franstalig) : http://www.fcosinus.com/Boutique/data/p ... 5565e7ae0d

3. goedkoopste prijs = 168 Euro Btwin op http://www.ei-support.be/gsm_melders.htm
Plaats reactie