Helm gevallen
Moderator: GVN
Helm gevallen
Oh ramp , of niet ?
Mijne chique C2 Schuberth is door een windstoot van mijn zadel getuimeld en het resultaat is , een 3 cm lange barst in de lak. Ik heb niet het gevoel dat de barst in de diepte gaat. Helm nog bruikbaar ?
Dat ding heeft verdorie veel geld gekost.
Dank voor de reacties
Den Turp
Mijne chique C2 Schuberth is door een windstoot van mijn zadel getuimeld en het resultaat is , een 3 cm lange barst in de lak. Ik heb niet het gevoel dat de barst in de diepte gaat. Helm nog bruikbaar ?
Dat ding heeft verdorie veel geld gekost.
Dank voor de reacties
Den Turp
R 1150 R Overijse
-
Iron Gonzo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Een waarheid als een koe. Het doet pijn in de portemonee, maar beter als pijn aan je hersenen.
De enige vraag die ik nog heb is: hoelang is de levensduur? Als je de binnenstukken hebt vervangen en hij zit nog " voldoende" strak, wat is dan de levensduur. Uit het artikel begrijp is toch dat er geen "verduring" van de schalen zou zijn en dat enkel de pasvorm een factor is?
De enige vraag die ik nog heb is: hoelang is de levensduur? Als je de binnenstukken hebt vervangen en hij zit nog " voldoende" strak, wat is dan de levensduur. Uit het artikel begrijp is toch dat er geen "verduring" van de schalen zou zijn en dat enkel de pasvorm een factor is?
Epica rocks my world
Is die barst in de lak of in de schaal ?
Als het enkel in de lak is zou ik daar toch niet mee inzitten hoor
Moest ik een helm hebben die zonder inhoud maar een val van ong 1 meter kan verdragen, daar zou ik mijne kop niet durven insteken hoor !
Dat er een barst in de lak is bewijst dat er harde lak gebruikt is en in een goede dikke laag, maar de kunststof schaal eronder absorbeert wel meer dan dat hoor
Als het enkel in de lak is zou ik daar toch niet mee inzitten hoor
Moest ik een helm hebben die zonder inhoud maar een val van ong 1 meter kan verdragen, daar zou ik mijne kop niet durven insteken hoor !
Dat er een barst in de lak is bewijst dat er harde lak gebruikt is en in een goede dikke laag, maar de kunststof schaal eronder absorbeert wel meer dan dat hoor
-
John
- Contacteer:
Ik heb de barts in de lak niet gezien. Maar als een helm al niet meer kan dienen omdat hij van je motor tuimelt???
Een helm wordt best vervangen bij een ongeval waarbij de helm met uiteraard je knikker als inhoud ergens tegen aan knalt. Dan is de piepschuim laag ingedrukt door je bolleke en aangezien dat piepschuim niet terug in zijn oorspronkelijke vorm zich hersteld vervang je best dat ding. Ga je van je brommer met enkel wat lichte schuifschade aan de lak zie ik niet in om dan ook gelijk die helm te vervangen. Dan is dat dempend materiaal nog steeds intakt.
Maar das mijn gedacht hé! Doet er mee wat ge wilt.
Een helm wordt best vervangen bij een ongeval waarbij de helm met uiteraard je knikker als inhoud ergens tegen aan knalt. Dan is de piepschuim laag ingedrukt door je bolleke en aangezien dat piepschuim niet terug in zijn oorspronkelijke vorm zich hersteld vervang je best dat ding. Ga je van je brommer met enkel wat lichte schuifschade aan de lak zie ik niet in om dan ook gelijk die helm te vervangen. Dan is dat dempend materiaal nog steeds intakt.
Maar das mijn gedacht hé! Doet er mee wat ge wilt.
-
Boskrabber
Zolang dat er u kop niet in zit als de helm de grond raakt en er is geen uitzonderlijke barst of schade, zou ik de helm nog gebruiken. Want als zo'n helm een lichte val niet kan overleven, dan zou het maar brol zijn.
Een van mijn helmen is ten andere al van zadel gevallen en een andere van een stoel, beiden zijn nog steeds in gebruik daar de pasvorm nog steeds uitstekend is.
Een van mijn helmen is ten andere al van zadel gevallen en een andere van een stoel, beiden zijn nog steeds in gebruik daar de pasvorm nog steeds uitstekend is.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
-
®win
- Contacteer:
Ik ga met de laatste sprekers mee. Er is ook verschil tussen helmen met een polycarbonaat buitenschaal (die betrekkelijk eenvoudig vervormt) en een glasfiber of carbon buitenschaal (die echt hard te noemen zijn). De C2 behoort tot de laatste categorie. Ik zou deze na een val van een zadel gewoon blijven gebruiken.
Tip: als je de helm niet op hebt, en wilt neerzetten doe je dat best op de grond, nadat je eerst je handschoenen eronder hebt neergelegd. De handschoenen voorkomen dat je vuil en ongedierte in de helm krijgt.
Tip: als je de helm niet op hebt, en wilt neerzetten doe je dat best op de grond, nadat je eerst je handschoenen eronder hebt neergelegd. De handschoenen voorkomen dat je vuil en ongedierte in de helm krijgt.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Moest ik elke keer mijn helm moeten vervangen als die ergens tegen botst... Ik heb ettelijke schrammetjes, putjes etc in mijn helm doordat hij al meermaals van mijn moto is gevallen en ik met mijn helm op mijn kop tegen de geleidingsrails van de garagepoort ben gestoten. Ik ben er zeker van dat hij even goed dienst doet als een splinternieuw exemplaar. Af en toe een nieuw vizier kan geen kwaad...
T
T
Hallo
Hoe oud was je helm?
En voor de vraag of het kwaad kan zou ik een mailtje naar mijnheer Schuberth sturen. Ze zijn heel service gericht. Misschien hebben ze wel medelijden met je.
http://www.schuberth.de
groet ajmo
Hoe oud was je helm?
En voor de vraag of het kwaad kan zou ik een mailtje naar mijnheer Schuberth sturen. Ze zijn heel service gericht. Misschien hebben ze wel medelijden met je.
http://www.schuberth.de
groet ajmo
Bedankt voor de vele reacties. Na dit alles gelezen te hebben heb ik besloten niet te panikeren. De krassen zijn inderdaad enkel op lakniveau. Ik heb ze momenteel propertjes gemaakt en met retoucheerstift er terug een kleurtje opgezet. De valpartijen waren ook niet van die aard dat er van een stevig impact sprake was. Ik heb ook aan de binnenkant niets opgemerkt. Bij de kenmerken van de helm lees ik dat de schaal vervaardigd is uit
Schaal in Tri-composite (fiberglass, kevlar en carbon).
Toch ook geen rommel denk ik. Ik heb er dus redelijk vertrouwen in.
De helm is tenslotte niet zo oud , jong zelfs : zes maand. Ik betwijfel wel of Mr Schuberth wil opdraaien voor mijn stommiteiten.
Den Turp.
Ps : Ga vrijdag naar Den Axe , voor wie hem eens wil onderzoeken.
De helm is tenslotte niet zo oud , jong zelfs : zes maand. Ik betwijfel wel of Mr Schuberth wil opdraaien voor mijn stommiteiten.
Den Turp.
R 1150 R Overijse
-
John
- Contacteer:
Om terug te komen op mijn eerdere uiteenzetting....gooi die helm weg. DIE IS NIET MEER VEILIG!!! Maar zeg me wel waar je em weg gooitDen Turp schreef:Bedankt voor de vele reacties. Na dit alles gelezen te hebben heb ik besloten niet te panikeren. De krassen zijn inderdaad enkel op lakniveau. Ik heb ze momenteel propertjes gemaakt en met retoucheerstift er terug een kleurtje opgezet. De valpartijen waren ook niet van die aard dat er van een stevig impact sprake was. Ik heb ook aan de binnenkant niets opgemerkt. Bij de kenmerken van de helm lees ik dat de schaal vervaardigd is uit
Den Turp.