geflitst

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

luik is momenteel aan het uitpuilen van vaste flitsbakken
daar is het inderdaad uitkijken
meestal staan ze dan nog eens goed verscholen

grote banen die leiden tot hogere snelheden en waar je het best kan, gaan ze inderdaad een lage snelheid (bv 70 en nog stukken van 50) meegeven :evil:
de pakkans is groter en meneertje staat verdiend er dik aan.

echte struktuur is erg ver te zoeken in het belgische verkeersnet.

schoon voorbeeld is nu de voorang van rechts
oke iedereen moet stoppen en voorang verlenen
maar nu zijn ze ook van plan om de verkeersbordjes die een kruispunt aanduiden weg te nemen :shock:
ze zouden beter overal zo een bordje zetten tedju :x
hebben ze dan echt geen verstand in hun hoofd
of willen ze meer ongevallen creëren om zo de verzekeringen terug de hoogte in te jagen.

België was het enige land dat het effectief verlenen van voorang van rechts nog niet had ingevoerd in europa
nu zijn we op gelijke hoogte

en wat doen ze nu
vrachtwagens mogen niet meer inhalen als het regent
jaja goed geraden
wij zijn nu het enige land in europa waar deze regelgeving wet is :?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Guidoviv schreef:
IRON GONZO schreef:en al dat boete geld gaat naar wallonie waar ze niet flitsen. :?
besteed dus uw geld in vlaanderen door de horeca te steunen bij een stop na een rustige rit hier en je zal zien dat je er meer plezier aan hebt.
Hij is wel in Wallonie geflitst en Luik is niet de enige plaats in Wallonie waar ze flitsen,rond Dinant staan ze ook regelmatig.In Huy staan dan weer flitspalen.
Ik ben akkoord dat er in Wallonie geflitst wordt, maar toch niet in die mate als bij ons in Vlaanderen.
Het is al dikwijls gezegd, maar ik vind het spijtig dat verkeersveiligheid niet altijd de reden van dat vele flitsen is en het soms gebeurt op onmogelijke plaatsen. Ik ben in het geheel niet tegen snelheidscontroles, maar dan moeten deze gebeuren op een verantwoordelijke wijze.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

is 120 rijden waar 90 toegelaten is, omdat er geen flitspaal staan dan de verantwoorde wijze :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Boskrabber schreef:
Guidoviv schreef:
IRON GONZO schreef:en al dat boete geld gaat naar wallonie waar ze niet flitsen. :?
besteed dus uw geld in vlaanderen door de horeca te steunen bij een stop na een rustige rit hier en je zal zien dat je er meer plezier aan hebt.
Hij is wel in Wallonie geflitst en Luik is niet de enige plaats in Wallonie waar ze flitsen,rond Dinant staan ze ook regelmatig.In Huy staan dan weer flitspalen.
Ik ben akkoord dat er in Wallonie geflitst wordt, maar toch niet in die mate als bij ons in Vlaanderen.
Het is al dikwijls gezegd, maar ik vind het spijtig dat verkeersveiligheid niet altijd de reden van dat vele flitsen is en het soms gebeurt op onmogelijke plaatsen. Ik ben in het geheel niet tegen snelheidscontroles, maar dan moeten deze gebeuren op een verantwoordelijke wijze.
inderdaad
maar de gedachtengang van de opdrachtgevers ligt meestal kontjekraaks tegenover de normaal denkende werkmens.
en degene die de opdracht uivoeren (zelf wetende dat het niet logies is) zijn dan de dupe en krijgen alles naar hunne kop gesmeten.(als je moet stoppen natuurlijk, tegen een flitsbak staan lullen heeft volgens mij geen zin :roll: )
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Iron Gonzo

JH. schreef:is 120 rijden waar 90 toegelaten is, omdat er geen flitspaal staan dan de verantwoorde wijze :roll:
als de situatie het toelaat
waarom niet :?:
TRIUMPH TROPHY SE
Neele

Bericht door Neele »

Zijt allen nog blij dat we nog gas kunnen geven waar en wanneer we het willen, met de eventuele sancties ! Er bestaat al lang een satelietsysteem verbonden met de km paaltjes langs de weg en sensors in ieder voertuig, zodanig dat je gas mag geven zoveel je wilt, je enkel nog de snelheid kan rijden wat je opgedragen wordt !!!!!! (Wordt NATUURLIJK tegen gehouden dat project mits er geld in 't laadje moet komen. Zelfde aspect als motoren op water te laten lopen of eender ander mengsel, het bestaat en kan ook al lang, maar dat wordt ook tegengehouden). Ik hoop van harte dat ik dat tijdperk niet meemaak ! In vele gevallen is het triest hoe vadertje staat de wetten stelt, en in ander gevallen weer niet. Ik rij niet wild of hard, maar toch vlotjes en ooit zal ik wel eens tegen de lamp lopen, maar dat neem ik er dan maar bij, want ik kan er niets aan veranderen wat lief (Democratisch :? )Belgenland beslist.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

IRON GONZO schreef:grote banen die leiden tot hogere snelheden en waar je het best kan, gaan ze inderdaad een lage snelheid (bv 70 en nog stukken van 50) meegeven :evil: de pakkans is groter en meneertje staat verdiend er dik aan.

echte struktuur is erg ver te zoeken in het belgische verkeersnet.
Oh, toch wel: GELD ..... GELD ..... GELD :twisted:

En hoe minder er geflits worden hoe lager de maximum snelheid gaat worden, want de bron mag niet opdrogen. Binnenkort misschien toch die BMW-fiets maar eens overwegen :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dwars

Bericht door Dwars »

JH. schreef:
Dwars schreef:past hier wel denk ik: :evil:

gdvd @#$%^&*()(*&^%$# laatst geflitst op de Imstenraderweg in Heerlen NL-limburg (Beitel thv crematorium) op een door een groenstrook gescheiden 2baansweg. Buiten de bebouwde kom, geen zijwegen ook nog eens

Op te terugweg van het werk met de motor. Toen regende het "wie een zau" (ff niet opletten op de geparkeerde auto aan de rechterkant) en ik schakelde ff op van z'n 3 naar 4 Kreeg net de "sanctie" voor 93 km/h waar je 70 mag 93,- pleuro ff omrekenen dikke 200 gulden voor een "twist of the wrist".

weet ook wel; zelf schuld; moet je maar opletten en je beheersen maar daar rij je geen motor voor imo. Kijk als je dat nou doet op een weg waar kids de weg over kunnen steken in de bebouwde kom is de sanctie nog te laag: maar daar.............

als ik die Kutverkeerspastoor Spee en die onogelijke debielige trol andre vd toorn, zie op tv spuug ik vuur: Nog iemand gezien gisteravond dat stukkie vermaak op de nederlandse tv, genaamd "wegmisbruikers"?? die TLRbiker die z'n roze papiertje mocht inleveren ja leuk, die jong wist ook ff niet meer waar het te zoeken... en dan nog dat "belerend toontje" met bijbehorende vingertje: Sukkels zijn het die zich niet eens kunnen verplaatsen in een normaal mens.

ik ga op zoek naar 'n "omklapbare" nummerplaat voor me motor: want dit is niet leuk/lollig meer..... Ga boeven vangen sukkels ,ipv hardwerkendende, eerlijke mensen proberen te vangen op een foutje.

hehe, zo ik ben het kwijt :evil: :?

kgeloof da ge niet alleen te rap gereden hebt, maar ook nog gezopen als ik dit probeer te lezen... :roll:
waarom? leg uit? wat begrijp je niet? l :? maar "iets" roepen! zonder argumentatie en dan zou ik gezopen hebben???

na?
I am not a complete idiot, some parts are missing
ajmo

Bericht door ajmo »

JH. schreef: kgeloof da ge niet alleen te rap gereden hebt, maar ook nog gezopen als ik dit probeer te lezen... :roll:
JH,

Van mij hoef je dat niet uit te leggen. Ik denk dat je gelijk hebt.:shock:

groet ajmo
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

ajmo schreef:
JH. schreef: kgeloof da ge niet alleen te rap gereden hebt, maar ook nog gezopen als ik dit probeer te lezen... :roll:
Van mij hoef je dat niet uit te leggen. Ik denk dat je gelijk hebt.:shock:
Die mens (Dwars) is gewoon kwaad om het weggesmeten geld en referreert dan naar Nederlandse toestanden waar wij "hier" niks vanaf weten. Evenzogoed toont het aan dat het een internationaal pijnpunt betreft :evil: en dat er overal van die zogenaamde "veiligheids"zeikers zijn :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

jazzper
Contacteer:

Bericht door jazzper »

gewoon afvijzen en in uw rugzak stoppen... als ge dan wordt tegengehouden door de flikken dan zeg je gewoon: "oh sorry, ben op circuit gaan rijden of ik heb hem helemaal gekuist en afgesteld en vergeten terug te monteren... dan krijg je 50 euro boete...
Boskrabber

JH. schreef:is 120 rijden waar 90 toegelaten is, omdat er geen flitspaal staan dan de verantwoorde wijze :roll:
Het gaat mij hier niet in de eerste plaats om de overdreven snelheid, maar wel de plaats waar de opnames gebeuren en dan bedoel ik verder ook met verantwoordelijke wijze geen absurde snelheden, dus meer aangepast aan de omgeving en de veiligheid. Dus niet over 120 waar 90 mag.
R1200RT

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

tja... als er staat 90 of 120 en je wordt geflitst op die "zo onbenullige plaats"... wat maakt het verschil dan uit of je nu in een boswegel, een autoweg een school of een "rodelantaarntjeshuis" passeert?

In Duitsland kan het wel... Elkeen die daar een bebouwde kom binnenvalt gaat op de rem staan omdat ie maar 50 of 30 mag.

In Nederland letten de Belgen op de snelheid, maar in eigen landje kan het niet...

Het enige wat nodig is, is een mentaliteitsverandering.

Hier wordt duidelijk twee keer geklaagd... De ene keer omdat met hier of daar te traag moet rijden volgens het gedacht en vervolgens omdat men er geflitst is en een boete moet betalen.

Wie zijn gat vebrandt moet op de blaren zitten :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
ajmo

Bericht door ajmo »

BiemeRT schreef: Die mens (Dwars) is gewoon kwaad om het weggesmeten geld en referreert dan naar Nederlandse toestanden waar wij "hier" niks vanaf weten. Evenzogoed toont het aan dat het een internationaal pijnpunt betreft :evil: en dat er overal van die zogenaamde "veiligheids"zeikers zijn :roll:
Als je een "sanctie"krijgt voor 93 km, dan ben je met 100 geflitst. 30 km te hard dat is je eigen domme schuld. Dan moet je kwaad zijn op jezelf en niet op een forum gaan vuilbekken op anderen.

groet ajmo
one-one

Bericht door one-one »

Apache, ik vind het klote dat je geflitst bent en ik denk dat de meesten het daar met eens zijn want niemand betaalt graag.

Kijk nu even in eigen boezem en ga na hoeveel maal je te snel reed en hoeveel maal je geflitst werd....
Procentueel zal je er zeker goed uitkomen...

maw als je dan toch geflitst werd zeg shit, vloek maar ik geef je een gouden raad, pruts niet met je nummerplaat en vergeet die toestanden van valse-, vervalste -, geplooide- en plooibare nummerplaten want als je tegen de lamp loopt zal dit je een pak geld kosten en misschien ook je motor.

In Noorwegen ga je daar gewoon dus effectief de gevangenis in bij overdreven snelheid!!!! Nu je kan zeggen dat we niet in Noorwegen wonen maar ik vrees dat we langzaam naar dergelijke toestanden komen.

Als je snel of sneller rijdt dan voorzien, kijk goed uit en dit kan je ook geld besparen. Als je dan toch andere "maatregelen" wilt treffen.... wordt dan een 1% -ter, betaal geen belasting (want dit is ook diefstal als je ziet dat België het tweede land in Europa is inzake taksen) steel want sommige ministers doen dit ook , verzeker je motor niet, koop of steel er eentje die veel sneller gaat dan de FJR, vlucht bij politiecontroles MAAR .........

Zorg dat je niet geïnterpelleerd wordt want zij die dan tegen de lamp lopen schrijven dan op "hun forum" hoe krapuleus het er aan toe gaat en denken er aan om een wapen te kopen om die flikken af te schieten zodat ze niet aangehouden worden!!!

Ik wil zeker niet de moraalridder uithangen want ook ik rijd soms te snel
en zal zeker ook nog wel eens geflitst worden...spijtig maar helaas en degene die er voor kan zorgen dat dit niet gebeurt ben IK ZELF!!

Misschien overdrijf ik een beetje en hoop vooralsnog dat je ideeën enkel een uitlaatklep zijn voor je boosheid ..... :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Boskrabber

JH. schreef:tja... als er staat 90 of 120 en je wordt geflitst op die "zo onbenullige plaats"... wat maakt het verschil dan uit of je nu in een boswegel, een autoweg een school of een "rodelantaarntjeshuis" passeert?
Het maakt zeker verschil uit voor de verkeersveiligheid waar men flitst en je moet er steeds niet vanuit gaan dat je te snel snelt. Niet iedereen rijdt te snel op gevaarlijke plaatsen en velen houden zich aan de voorgeschreven snelheid.
R1200RT

erteetje

Bericht door erteetje »

Dwars schreef: ik ga op zoek naar 'n "omklapbare" nummerplaat voor me motor: want dit is niet leuk/lollig meer..... Ga boeven vangen sukkels ,ipv hardwerkendende, eerlijke mensen proberen te vangen op een foutje.

hehe, zo ik ben het kwijt :evil: :?
De Procureur de Konings te Tongeren heeft het volgende toegepast: is het systeem dat bedoeld is om vaststellingen te verhinderen/bemoeilijken vastgemaakt aan het voertuig op een zodanige manier dat het niet makkelijk weg te nemen is (dus ingewerkt in het voertuig), dan wordt het hele voertuig in beslag genomen. Anders (wel makkelijk weg te nemen) wordt enkel het systeem in beslag genomen. Boetes zijn hoog, dat spreekt voor zich.

"Ga boeven vangen, in plaats van .....": Dat horen we nu al jaren. Maar in België ligt het aantal verkeersdoden veel hoger dan in de meeste buurlanden. Dus daar moeten we wat aan doen. Iedereen weet dat België zijn ruimtelijke ordening sedert 1960 verwaarloosd heeft en zeker er zijn mobiliteitsvraagstukken en investeringsprogramma's niet aan heeft aangepast. Dat zal wel een gevolg geweest zijn van de bevolkingsmentaliteit. Daar staan we alom voor bekend. De laatste jaren is het bevolking die via politieke weg aan de alarmbel heeft getrokken. Nochtans is het veiligheidsvraagstuk klaar en duidelijk begonnen op gerechtelijk vlak : diefstallen, bende van Nijvel, carjackings, etc... Toch bleek al heel snel, en aanhoudend in vrijwel alle onderzoeken, dat de bevolking heel erg (ja zelfs vooral) wakker ligt van de VERKEERSveiligheid. Als je dus ziet dat we slechts laat zijn gaan nadenken over mobiliteit (veilig verkeer, maar dan ruimer) en dat we veeeeeeeel te lang op een slechte, ongebreidelde manier hebben gebouwd, dan kom je tot de vaststelling dat ondermeer ons bouwen net heeft gezorgd voor onveilig verkeer. De aanpassing van onze verkeersinfrastructuur zal dus zeer duur zijn, en ze is heel sterk gehypothiceerd door de slechte ruimtelijke ordening. Daar gaat tijd en geld overheen gaan om tot een aanvaardbare situatie te komen. Het verkeer zal echter nooit vrij van doden zijn. De bevolking geeft echter duidelijke signalen dat het veiliger moet. De politici geven dan ook sterke signalen dat er iets aan moet gebeuren. Versnelde investeringen, beter nadenken over mobiliteit, EN HANDHAVING: het zogenaamde CURATIEVE TOEZICHT van de politie. Men slaat ons om de oren daarmee. Men verlangt van ons dat we door handhaving (processen, gericht toezicht op de ongevalsplaatsen,...) het aantal doden moeten doen dalen met maar liefst 50% tegen 2010. Concreet voorbeeld: wij hebben een gewestweg met 2x2 rijstroken. Een echte startbaan waar vroeger 120 gereden werd. Maar 1/3 van de ongevallen (ook de zware) gebeuren daarop. Iedereen weet dat het aantal ongevallen maar significant en blijvend kan dalen door infrastructurele maatregelen. Maar die zijn GIGANTISCH duur (jarene en jaren niet noemenswaardig in geïnvesteerd en oerdom aangelegd in de gouden jaren). Bijgevolg, politie MOET doorgedreven handhaven om een onrealistische snelheidsbeperking van 70 km/U af te dwingen. Hoe doen wij dat dan? Wij analyseren jaarlijks de zone's waar de ongevallen zich voordoen, bepalen de risicoplaatsen en de oorzaken (niet altijd evident, dat is toch wel voor de hand liggend, niemand zegt altijd eerlijk waarom hij die paal terecht kwam, etc...) en wanneer de gevaarlijke tijdstippen zich voordoen. Dan gaan we daaraan een "flistbeleid koppelen". Omdat de flits echter iedereen zonder discriminatie behandeld (zowel diegene die daar nu net te hard rijdt als de "zot die nog vanalles anders gevaarlijk erbij doet"), houden we ook controles met een anonieme auto en daarmee "jagen" (sic) we op de "verkeerszotten". Dat wordt van ons verwacht. En eerlijk: ik heb drie kinderen en het meest vrees ik voor een levensbedreigende situatie in het verkeer. Daar ligt volgens mij het grootste risico. Een gestolen goed kan ik meestal terugkopen. Kost pijn, weet ik, maar ik ben al vaak moeten gaan aanbellen met een zogenaamde "slecht nieuws melding" en daar leer je van.
Zijn wij dan zo ongenuanceerd bezig volgens jullie? Of moet de politie de signalen die ze van de bevolking krijgt en van haar bevoegde overheden dan maar langs zich neerleggen? Mooie democratie wordt dat (neen, dat wordt een politiestaat en alhoewel ik dan als politieman alles te zeggen zou hebben, pas ik daar MET KLEM voor).

Dus, met moet genuanceerd zijn in zijn oordelen volgens mij.
Er zullen heus wel boetes uitgeschreven worden die het einddoel minder ondersteunen dan andere. Maar je mag zowiezo al 10 km/U sneller rijden dan aangeduidt want eerder wordt je niet geflitst. Er zullen best wel snelheidsborden staan die niet op alle dagen van de dag het juiste beleid weerspiegelen. En zo kan ik nog verder gaan. Maar over het algemeen zullen wij toch maatschappelijk verantwoord moeten gaan handelen en ons een beetje aanpassen volgens mij.

Het echte risico zit trouwens bij diegenen die binnen de bebouwde kom 30 en buiten de bebouwde kom 40 km/U te snel rijden. Die vallen in de echt zware boetes en in het rijverbod. Maar ben je dan nog verantwoord bezig?

Ik zeg zeker niet dat ik nooit nergens te snel rij en dat ik me niet kan vergrabbelen, en dat er nooit eens niet een flitscontrole ongepast is, maar dat zijn uitzonderingen die je nooit kan vermijden. Of is op jullie werk altijd alles superperfect dan ? Zou me benieuwen. Worden we in door firma's nooit "in het zak gezet"? En als dat gebeurt, voor minder geld zeker? Koop maar eens een maandagmorgenauto en ga maar eens voor je rechten. Succes ! Zal ook niet altijd meevallen.

Uitspraken zoals helemaal hierboven vermeld, beledigen ongenuanceerd ALLE politiemensen, dus ook die, die doen wat hun opdracht is en die dat in de meeste gevallen ook nog proberen te doen op een zo verantwoord mogelijke manier. Daarbij komt dat een belediging meestal meer zegt over diegene die ze uit, dan over diegene waaraan ze gericht is. (en ik ben 17 jaar politieman, mij kan je gewoonweg niet meer beledigen want geloof me, ik heb alles al gehoord en heb dus olifantenvel (neen, vraag niet naar de slurf)).

En ik wil nog verder gaan, maar :
Hehe, zo ik ben het kwijt :twisted: :?
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

In wallonie word er zeker geflitst, zeker niet in die mate als in vlaanderen maar de controles vermeerderen.
Natuurlijk is er een groot verschil, daar vlaanderen bijna één grote bebouwde kom is.
Vorig jaar in het weekend van 15 augustus werden er zelfs speciaal controles gedaan op motorrijders die hier kwamen "racen" en die enkelingen maken direkt de sfeer kapot voor al de rest.
Velen denken dat zij DE goede chaufeur zijn, dat de regels voor een ander zijn, dat hen niets zal overkomen, tot wanneer iemand uit hun dichte omgeving aangereden word door zo iemand.

Groeten,
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Tja erteetje, als je het zo stelt :wink:

Natuurlijk heb jij ook wel gelijk (in ons hart weten we dat allemaal), maar ga toch maar liever boeven vangen ..... want ik betaal nu eenmaal niet graag boetes :roll: :P :lol:
Laatst gewijzigd door WimLT op 03 mar 2007, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Rakthi

Bericht door Rakthi »

(.)
Laatst gewijzigd door Rakthi op 31 jul 2011, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Triker

Bericht door Triker »

erteetje schreef:De Procureur de Konings te Tongeren heeft het volgende toegepast:
KNIP
, zo ik ben het kwijt :twisted: :?
Volledig mee eens, maar weet je waar ik me dagelijks rot aan erg?
Ik rij nagenoeg nooit meer dan de toegelaten snelheid, tot veel frustratie van degenen die achter mij rijden en blijkbaar geld teveel hebben of hun niets aantrekken van de statistieken.
Maar waarom zie ik steeds een wit bord 30 met streep door en in 5-7 van de 10 gevallen niet het eerste verbodsbord?
Of je komt uit een zijstraat en er staat gewoon geen bord en je bevindt je ineens op een zone 30 zonder het te weten. Ofwel staat het bord ergens waar je het moeilijk ziet staan. Telkens ik dat wit bord met 30 zie denk ik damn, chance dat ze niet aan het flitsen waren. Want ALS je daar tegen bvb 52 geflitst wordt heb je 22 km teveel en je kent de boetes daaromtrent...; snelheidsovertredingen van meer dan 20km per uur in die zone worden bestraft met een mogelijk verval van het recht tot sturen van 8 dagen tot 5 jaar.
Alstemblieft, leg maar eens uit dat je het niet hebt zien staan, dat zegt waarschijnllijk iedereen..
Hier en daar staan led borden die wel duidelijk zijn, aangezien de zones 30 belangrijk zijn met oa scholen zouden die dus overal moeten staan.
Ben ik soms de enige die meer witte 30 borden ziet staan dan eerst de verbodsborden? Ik denk het niet...
Waarom wordt dat nooit aangekaart bij de instanties?
Stel je denkt dat je 50 mag rijden en je rijdt toevallig iets sneller, 60 in een zone 30; ik wil het niet meemaken dat ze me enkele jaren rijverbod geven en dan nog eens tot 2750 euro er bovenop betalen omdat de signalisatie niet voldoende was.. :evil:
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

flitsen, niemand heeft het graag. ook al rijd je nog zo verstandig, volgens mij heb je vroeg of laat eens prijs. zo staan ze veel 200m van mijn deur, je mag er 50km/h. toch ben ikzelf daar al geflitst aan 60km/h. nu kan je zeggen; hoe stom kan je zijn, in uw eigen straat.. gewoon een onoplettendheid, niet met de bedoeling daar laag te vliegen, maar toch te rap dus.. daarmee wil ik dus duidelijk maken dat je onbewust soms wel te rap rijdt, ook was het niet de bedoeling.

maar wat mij wel zorgen baart is dat sjoemelen met die nummerplaat. zo ken ik een gast met een grijze r1200rt, die geregeld op zoek gaat naar een gelijkaardige motor, die nummerplaat copieëert met stempel en alles erop en eraan en zelf dan eens goed gaat doorblazen op de snelweg met die andere man zijn kenteken zogezegd. daar heb ik toch geen zo'n goed gevoel bij hoor. brengt motorrijders terug in het slechte daglicht.. laat dit hier geen tip zijn... het klinkt misschien ongelofelijk, maar het gebeurt wel degelijk. natuurlijk, als ze hem dan aan de kant zetten..liever hij dan ik :?

voor mijn part, wie te rap rijdt, betaald. en daar ben ikzelf regelmatig bij :lol:
naftje

Bericht door naftje »

Ik ben geen politie, en al zeker geen moraalridder - ik spreek ook alleen voor mezelf.
It's a game, en in een spel kun je winnen en verliezen. Als je dus een boete krijgt, zeur dan aub niet en betaal ze, net zoals ik en vele anderen. Je weet echt wel wanneer je een overtreding begaat, maar weet je ook of het verantwoord is op die plaats???
groetjes, Jean
Triker

Bericht door Triker »

mort schreef: --- zo ken ik een gast met een grijze r1200rt, die geregeld op zoek gaat naar een gelijkaardige motor, die nummerplaat copieëert met stempel en alles erop en eraan en zelf dan eens goed gaat doorblazen op de snelweg met die andere man zijn kenteken zogezegd.
Ik zal me niet rap moeien met andermans zaken maar die gaf ik dus prompt aan (...)
Ik snap niet dat je zulke gasten gewoon kunt laten begaan.
Boskrabber

PierreRT schreef:Maar waarom zie ik steeds een wit bord 30 met streep door en in 5-7 van de 10 gevallen niet het eerste verbodsbord?
Hier en daar staan led borden die wel duidelijk zijn, aangezien de zones 30 belangrijk zijn met oa scholen zouden die dus overal moeten staan.
Ben ik soms de enige die meer witte 30 borden ziet staan dan eerst de verbodsborden? Ik denk het niet...
Gelukkig ik ben niet alleen die alleen het tweede doorstreepte 30km zie. Ik heb dat ook zeer dikwijls voor. Ze zouden alle zones 30 moeten beginnen met zo'n led-bord en dat kunnen ze als ze willen ook tijdelijk de snelheidregel veranderen zoals in Lokeren tussen de E17 en de steenweg.
R1200RT

Plaats reactie