geflitst

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Boskrabber schreef:Gelukkig ik ben niet alleen die alleen het tweede doorstreepte 30km zie.
Nee hoor, idem dito :?

Trouwens in dat verband vraag ik mij al jaren af waarom er op elke flitspaal niet tegelijk een bord hangt met de snelheidslimiet die er gerespecteerd dient te worden. Dat is in veel gevallen helemaal niet duidelijk en toch vragen ze veel geld per vergissing, hé :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

PierreRT schreef:
mort schreef: --- zo ken ik een gast met een grijze r1200rt, die geregeld op zoek gaat naar een gelijkaardige motor, die nummerplaat copieëert met stempel en alles erop en eraan en zelf dan eens goed gaat doorblazen op de snelweg met die andere man zijn kenteken zogezegd.
Ik zal me niet rap moeien met andermans zaken maar die gaf ik dus prompt aan (...)
Ik snap niet dat je zulke gasten gewoon kunt laten begaan.
ik weet het, maar ik bemoei me daar liever niet mee. als zulke gasten zo'n dingen doen, zijn ze misschien tot erger ook in staat. wat je allemaal hoort de laatste tijd. ik moei me er echt niet mee.volgens mij blijft zo'n spel toch niet duren. maar je hebt wel gelijk.
Dwars

Bericht door Dwars »

ajmo schreef:
BiemeRT schreef: Die mens (Dwars) is gewoon kwaad om het weggesmeten geld en referreert dan naar Nederlandse toestanden waar wij "hier" niks vanaf weten. Evenzogoed toont het aan dat het een internationaal pijnpunt betreft :evil: en dat er overal van die zogenaamde "veiligheids"zeikers zijn :roll:
Als je een "sanctie"krijgt voor 93 km, dan ben je met 100 geflitst. 30 km te hard dat is je eigen domme schuld. Dan moet je kwaad zijn op jezelf en niet op een forum gaan vuilbekken op anderen.

groet ajmo
jij neemt gewoon wat aan :roll: : 93 had ik gereden, na correctie was het 90 DUS: en zoals ik zelf al schreef idd me eigen schuld: Dom? denk het niet: Iedereen die ook hier motor rijdt en niet af en toe 23 km/h te hard rijdt liegt dat ie barst!! je niet heiliger voordoen dan de paus :roll: : en jazeker ben ik dan kwaad; zeker omdat het een plaats is waar alleen geen zijwegen zijn en zeker geen kids/ huizen of what the ... dan ook wat het gevaarlijk zou kunnen maken. Puur geldklopperij op dit soort stukken wegen. of wou je me wijsmaken dat 160 km/h op een vrij lege snelweg ook maniakaal is als je er maar 120 mag???

en apropos vuilbekken: Moraalridders noem ik mensen die daar over zeveren en met vingertjes wijzen: ondertussen wel met 180 over de duitse autobahn omdat het daar wel net toevallig mag op sommige stukken. Verkeersdoden?? gelul :!: of je nou met 50 km/h op een auto knalt die je weer geen voorrang geeft of met 70: je overlevingskans op ne moto is nihiel :!:

nou u weer...
I am not a complete idiot, some parts are missing
erteetje

Bericht door erteetje »

Als de vastgestelde gecorrigeerde snelheid (België) 93 is, dan heb je 93 + 6 km/U gereden. Die vermindering is voorschrift van het Parket generaal: Technische marge of correctie noemt men dat. Ze bedraagt 6 km/U indien je minder dan 100 km/U rijdt en 6% als je boven de 100 km/U rijdt.
Voor of tegen, we hebben ons eigen idee en we zijn toch moeilijk tot niet te overtuigen. Feit is, betalen zal je. Soms zal er wel geflitst worden op plaatsen waar het niet ondersteund wordt door ongevallen studie. Niets of niemand is perfect, dat zeg je zelf al. Zolang je door te snel rijden niemand anders meeneemt in het ongeluk, is er geen probleem. Of toch? Zijn er hier ouderloze en vriendenloze mensen bij? Jammer voor hun. Mensen tegen zichzelf beschermen is dat betuttelen of heeft het soms een goed bedoeling? Is het pure geldklopperij. Eindeloze discussie, nutteloos. Discussiëren erover mag, maar laten we toch vooral vriendelijk blijven. Kwade ongenuanceerde uitspraken helpen volgens mij niemand verder. Verdiepen enkel de kloven. Maar wie ben ik. Misschien wil je enkel reacties uitlokken. Dus dit was mijn laatste.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

nog een laatste woord voor ik het opgeef in dit topic...

Ik ben helemaal geen heilig zieltje en draai ook maandelijks het gas eens open... laat ons daar mee beginnen

Maar ik kom achteraf niet zagen dat ik een boete zou hebben.

Op dat ogenblik draai ik bewust eens de gaskraan open tot een niet toegelaten snelheid... kzeg wel voor alle duidelijkheid bewust.

Voor de rest hou ik me 30 dagen per maand aan de toegelaten snelheid en ga niet zeuren over een flitspaal of een flitswagen.

Die dertig dagen per maand hoef ik dan ook niet op de loer te liggen voor dergelijke palen of toestanden, en ... zo hoop ik toch... breng ik mijn medeweggebruikers niet in gevaar en laat de hulpdiensten hun werk doen voor hen die het nodig hebben en echt ziek zijn.

Ga allen op een dergelijke manier niet akkoord met de minnelijke schikking zou ik zeggen. Hier in alle "anoniemiteit" de gal spuwen kunnen we allen... maar voor de politierechter zijn we nog zo groot als de hiel van onze motorbotten.

Keep it safe, but don't cry when punished :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Dwars

Bericht door Dwars »

30 dagen per maand je exact aan de snelheid houden op een motor?? :shock: knap, heel knap :roll:

dan vraag ik me af: hoe doe je dat in februari? :? en waarom rij je dan uberhaupt motor??

Denk dat je anders zou piepen hier in "olland" waar ze werkelijk bijna achter elke hoek staan met ne lasergun of radar; Het woud aan "normale" flitspalen en de nieuwe trajectcontrole van heerlen naar maastricht ff daargelaten:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Triker

Bericht door Triker »

Als je duidelijk weet wat de snelheid mag zijn op een bepaald stuk weg en je gaat over die snelheid moet je achteraf inderdaad niet komen klagen dat je geflitst bent. Vrij normaal zou ik zeggen dat je dat altijd kunt verwachten.
Maar als je ineens op een zone 30 komt zonder het te beseffen en je wordt geflitst aan 50 is dit een heel andere zaak, en ik vind dat daar dringend iets aan gedaan moet worden of op zen minst rekening mee gehouden moet worden bij het verbaliseren.
Indien de signalisatie te wensen over laat moet daar iets aan gewijzigd worden en niet aan de mensen die ongelukkiger wijze niet beseffen dat ze iets fout doen. Das onrechtvaardig. Maar wie trekt zich dat aan; het brengt tenslotte geld in de kassa...
Laatst gewijzigd door Triker op 04 mar 2007, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
erteetje

Bericht door erteetje »

PierreRT schreef:Als je duidelijk weet wat de snelheid mag zijn op een bepaald stuk weg en je gaat over die snelheid moet je achteraf inderdaad niet komen klagen dat je geflitst bent. Vrij normaal zou ik zeggen dat je dat altijd kunt verwachten.
Maar als je ineens op een zone 30 komt zonder het te beseffen en je wordt geflitst aan 50 is dit een heel andere zaak, en ik vind dat daar dringend iets aan gedaan moet worden of op zen minst rekening mee gehouden moet worden bij het verbaliseren.
Indien de signalisatie te wensen over laat moet daar iets aan gewijzigd worden en niet aan de mensen die ongelukkiger wijze niet eseffen dat ze iets fout doen. Das onrechtvaardig. Maar wie trekt zich dat aan; het brengt tenslotte geld in de kassa...
Dat probleem is in mijn politiezone duidelijk onderkend, is aangekaart bij de overheden en er wordt rekening mee gehouden in het verbaliseren. Landuyt heeft rap rap iets in mekaar geflanst en inderdaad de plaatsing van de borden laat te wensen over. Als er geflitst wordt, dan is dat tijdens de effectieve schoolPIEKuren en meestal nadat een duidelijke preventieve radar enkele dagen heeft gestaan. Ook nationaal heeft dat de laagste prioriteit meegekregen. Als het aantal ongevallen stijgt, of het aantal "zotten" die daar overmatig te snel rijden toeneemt , dan lokt men een reactie van de overheden uit, lees van de politie natuurlijk.

In Wallonie staan in de buurt op enkele plaatsen grote borden in de vorm van een geel reflecterend potlood. Je kan er niet naast kijken. Dat zou men overal moeten doen, of iets dergelijks.

Wat betreft het weghalen van de verkeersborden bij voorrang aan rechts: Men klaagt al jaren over het woud aan verkeersborden. Men wil daar iets aan doen zonder de continuïteit in het verkeersbeleid aan te tasten (lees zonder iedereen ineens met een totaal nieuwe situatie te confronteren waar men helemaal niet meer weet wat loos is). Dat is niet zo gemakkelijk, zeker niet als men het doordacht wil doen en rekening houden met de buurlanden (europese verkeerswet???). De voorrang aan rechts is een "standaardregel". Waar niets anders geldt, geldt deze regel. Maar door het steeds maar plaatsen van borden, denkt menig bestuurder dat alleen op de plaatsen waar het verkeersbord staat, deze voorrang nog geldt. Men wil dus naar : daar waar de situatie overzichtelijk is, moet je de regel kennen. Daar waar de situatie dat niet is, ze proberen overzichtelijk te maken en anders een bord zetten.
Nog inzake de voorrang aan rechts : deze goldt op dezelfde manier als in de omringende landen, alleen verloor je hier je voorrang aan rechts als je na stilgestaan te hebben terug in beweging kwam (dus je hield hem zolang je in beweging bleef, enkel als je na stilstand terug vertrok en iemand aanreed, had je je voorrang afgegeven). Zeer moeilijk bewijsbaar. Dus blijf je nu in alle gevallen de voorrang aan rechts behouden.
Hmmmm, heb ik hier toch weer gereageerd, dom van me :oops:
Triker

Bericht door Triker »

erteetje schreef:Wat betreft het weghalen van de verkeersborden bij voorrang aan rechts
Is inderdaad beter, het is toch simpel, staat er geen enkel bord is er voorrang van rechts... Ik snap niet dat daar zo een drukte over gemaakt wordt.
erteetje schreef:Hmmmm, heb ik hier toch weer gereageerd, dom van me :oops:
Helemaal niet dom, moest niemand reageren waren we hier snel uitgepraat :wink: Ben blij dat er toch iemand reageerd.
Zwijgen is niet altijd goud :)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

weggeflitst van het nederlandse forum Dwars? :roll:
Afbeelding
naftje

Bericht door naftje »

PierreRT schreef:Als je duidelijk weet wat de snelheid mag zijn op een bepaald stuk weg en je gaat over die snelheid moet je achteraf inderdaad niet komen klagen dat je geflitst bent. Vrij normaal zou ik zeggen dat je dat altijd kunt verwachten.
Indien de signalisatie te wensen over laat moet daar iets aan gewijzigd worden en niet aan de mensen die ongelukkiger wijze niet beseffen dat ze iets fout doen. Das onrechtvaardig. Maar wie trekt zich dat aan; het brengt tenslotte geld in de kassa...
Volledig mee eens!!!
Maar wat wilt ge nu, dat is toch de manier van werken van onze Belgische politiekers - niets fatsoenlijk afwerken.
groetjes, Jean
Triker

Bericht door Triker »

naftje schreef:
Volledig mee eens!!!
Maar wat wilt ge nu, dat is toch de manier van werken van onze Belgische politiekers - niets fatsoenlijk afwerken.
groetjes, Jean
De oplossing is pertang simpel en goedkoop, op de grond een 30 schilderen, ook aan de zijstraten die uitkomen op die baan...
Dat zou al enorm veel doen. Enige nadeel is dat het een beetje ontsiert.
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

PierreRT schreef:
De oplossing is pertang simpel en goedkoop, op de grond een 30 schilderen, ook aan de zijstraten die uitkomen op die baan...
En liefst op een manier dat het niet veranderd in een spiegel bij een nat wegdek. :shock:
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

lucsa schreef:
PierreRT schreef:
En liefst op een manier dat het niet veranderd in een spiegel bij een nat wegdek. :shock:
Tegen 30 valt da best mee :wink:
naftje

Bericht door naftje »

PierreRT schreef: De oplossing is pertang simpel en goedkoop, op de grond een 30 schilderen, ook aan de zijstraten die uitkomen op die baan...
Is een optie, maar persoonlijk vind ik de led-signalering de beste oplossing. Valt heel goed op en kan aan en uit gezet worden. Uiteindelijk is dit alleen van kracht tijdens bepaalde uren.
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

PierreRT schreef:
lucsa schreef:
PierreRT schreef:
Tegen 30 valt da best mee :wink:
en die grondschilderingen hebben dan nog geen enkele wettelijke betekenis, ze zijn puur informatief.

en laat het maar zijn, want ze zijn imo allemaal glad bij nat weer.
Triker

Bericht door Triker »

Bart Bever schreef: en die grondschilderingen hebben dan nog geen enkele wettelijke betekenis, ze zijn puur informatief.

als je tegen 30 erover rijdt, (fietsers rijden soms sneller) ook bij regenweer, is dat best te doen, zebrapaden hebben nog meer verf, zijn in massa aanwezig en daar rij je ook over, ook tegen hogere snelheden...
Informatie is net wat er te weinig is.
RubbeRT

Bericht door RubbeRT »

PierreRT schreef: ...Dat zou al enorm veel doen. Enige nadeel is dat het een beetje ontsiert.
In Antwerpen gaan ze alle taxistandplaatsen oranje schilderen; op de Grote Markt zijn ze er al mee begonnen ... van ontsieren gesproken !

Ik ben overigens ook voorstander van een betere aanduiding van het begin van een 30 km zone. Ik zie meestal alleen de borden die het einde van de 30 km zone aanduiden, en ik ben blijkbaar niet de enige.
Lid BMW MC Vlaanderen
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Heb je dan "Hollandse" taximaatschappijen in de seniorenstad? Als ik oranje hoor denk ik m.n. dadelijk aan onze Noorderburen. :lol:
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
naftje

Bericht door naftje »

jpblocken schreef:Heb je dan "Hollandse" taximaatschappijen in de seniorenstad? Als ik oranje hoor denk ik m.n. dadelijk aan onze Noorderburen. :lol:
:lol: :lol: :lol:
Bart Bever

PierreRT schreef:
Bart Bever schreef: en die grondschilderingen hebben dan nog geen enkele wettelijke betekenis, ze zijn puur informatief.

als je tegen 30 erover rijdt, (fietsers rijden soms sneller) ook bij regenweer, is dat best te doen, zebrapaden hebben nog meer verf, zijn in massa aanwezig en daar rij je ook over, ook tegen hogere snelheden...
Informatie is net wat er te weinig is.
ja, maar da gaat dezelfde richting uit als hun putdeksels, om de een of andere reden slagen ze er toch ook in om die dingen altijd midden in den bocht te placeren he..

doordenkertje, weten jullie trouwens waarom die putdeksels tegenwoordig rond zijn ipv vierkant ? :D
Laatst gewijzigd door Bart Bever op 05 mar 2007, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
erteetje

Bericht door erteetje »

Bart Bever schreef: ja, maar da gaat dezelfde richting uit als hun putdeksels, om de een of andere reden slagen ze er toch ook in om die dingen altijd midden in den bocht te placeren he..

doordenkertje, weten jullie trouwens waarom die putdekseks tegenwoordig vierkant zijn ipv rond? :D
Omdat motorrijders er vierkant tegen zijn??
Bart Bever

ook waar, maar toch nie goe...
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

wat betekent dat woord?

doordenkertje, weten jullie trouwens waarom die putdekseks tegenwoordig rond zijn ipv vierkant ?
Afbeelding
Bart Bever

miljaar... dan is da toch waar van die 7 seconden.

aangepast.
Plaats reactie