Eind augustus heb ik mij een Funduro aangeschaft, BJ 1995 met 8000 km op de teller.
Als vrijwilliger bij de brandweer zocht ik een goede manier om sneller naar de kazerne te geraken. Deze moto leek mij perfect ! Mooi rood kleurtje
Bij die herstelling heb ik meteen ook zijn onderhoud laten doen.
Nu zijn er een paar kleinigheden waar ik toch de mening van ervaringsdeskundigen zou willen (jullie dus
* Ik probeer zoveel mogelijk op mijn voorrem te remmen omdat me dat van alle kanten wordt aangeraden. Nu merk ik dat mijn remmen bij tragere snelheid begint te 'fluiten' of 'zingen'. Ligt dat aan de blokken, de schijf, allebei...??
* Bij het onderhoud hebben ze ook mijn koppeling geregeld. Hij begint nu pas helemaal op het eind bij het lossen aan te pakken. Hoort dat zo? Niet dat het mij stoort, maar ik moest me toch even aanpassen.
* Ik ondervind nog wat problemen bij een koude start, wat behoorlijk vervelend is als ik net ben opgeroepen. Ik plaats de chock ongeveer te midden. Hij slaat aan na enige seconden starten. Eenmaal in eerste heeft hij de neiging om terug stil te vallen. Ik verhelp het door wat extra gas te geven, maar dat lijkt me niet zo katholiek. Eens ik een kleine km gereden heb kan ik die choke afzetten en rijd hij naar mijn aanvoelen normaal.
Ik tank meestal benzine van 95 octaan. Zou dat daar iets mee te maken kunnen hebben? Ik vermoed van niet naar hetgeen ik hier op het forum al gelezen heb.
Alles samen ben ik zeer tevreden van mijn aankoop. Enkel het weer is tot nu toe nogal spelbreker geweest.
Enkel op autostrades voel ik me niet echt op mijn gemak. Vooral als er wat wind staat ben ik niet meer op mijn gemak. Zou het kunnen helpen met een hoger ruitje te plaatsen? Iemand idee waar ik die vind en wat zoiets kost??
Voila, dat zal volstaan als intro zeker
Grtz,
Tom