even voorstellen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
den tyten

even voorstellen

Bericht door den tyten »

Hallo ik ben rik,
ik ben nieuw op dit forum maar iets minder vers wat motorrijden betreft.
Ben met motorrijden begonnen in '74 en deed dat toen met een Honda 500 four waarna een 750 van het zelfde merk volgde.
Daar ik van meetaf aan verliefd was op Italiaanse schonen vonden deze de daaropvolgende 25 jaar een warm plaatsje bij mij thuis, een ganse reeks guzzi's en ducati's van wat toen supersportief tot toer was volgden elkaar op.

Tot ik in 2000 mijn eerste gs aanschafte, het werd een 1150 van enkele maanden oud, bij die gelegenheid werd ik ook lid van deze prettig gestoorde gemeenschap.
Ik was eigenlijk nooit bepaald wild van het uiterlijk van de gs, ik vond ook dat ie met mijn eerder kleine gestalte nogal imponerend overkwam, maar eens aan het rijden kon ik mezelf alleen maar gelukkig achten met de gemaakte keuze.
Enige doch niet aflatend probleem met mijn gs was dat ik vrijwel iedere rit geconfronteerd werd met mijn te korte stengeltjes waardoor een voet aan de grond zetten (lees één tip van de voet) een niet altijd even stabiele ervaring was.
Eind 2003 hield ik het motorrijden voor bekeken ontmoedigd als ik was door de vele nestkastjes en snelheidscontroles/beperkingen op ons wegennet.
Zonder echt gekke dingen te doen wist ik van mezelf dat ik niet bepaald voldeed aan het profiel van de voorbeeldige weggebruiker.
Na maandenlang aarzelen verkocht ik mijn gs dan maar en kwam er voor het eerst sinds lang niets in de plaats.
Al moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik nog een niet ingeschreven r90s bezat, die was er enkele jaren eerder gekomen als vervulling van een oude jongensdroom wegens onbetaalbaar in de jaren '70.

Ondertussen heb ik (hoop ik toch) leren leven met de meeste van die toestanden en kreeg ik er weer zin in.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb mij terug een tweedehands gs aangeschaft, dit keer een 1200 met verlaagd zadel en de rest van de meest gangbare toebehoren.
Dus hoop ik de komende tijd rustig te kunnen wennen en volop te genieten van mijn nieuwe vriendin.

voila zie, meer moe da nie zijn,
Groetjes van den tyten

oja, nog één ding, ik heb nog een tweede passie die ik evenwel strikt gescheiden hou van het motorijden: single malts. :lol:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

wreed wel gekom hier op het forum
tip:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=10971 :idea:

met zo een introductie
ewel dat zien we graag :D
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

welkom rik!!!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
sprint

Bericht door sprint »

Welkom op de kermis Rik, eens die motorziekte, altijd die ziekte hé :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

Hoi Rik welkom en goed nieuws dat je terug op de motorfiets gekropen bent. Ja die kastjes zijn intussen verdrievoudigd en de controles nog scherper... :cry: maar.... ze zullen onze hobby toch nooit kunnen afnemen. :wink: genieten is het motto
ride with pride
one-one
gsa 1150
sprint

Bericht door sprint »

one-one schreef:Hoi Rik welkom en goed nieuws dat je terug op de motorfiets gekropen bent. Ja die kastjes zijn intussen verdrievoudigd en de controles nog scherper... :cry: maar.... ze zullen onze hobby toch nooit kunnen afnemen. :wink: genieten is het motto
Ja, heb net nog een brief gekregen:

U heeft gekozen om 103 te rijden waar je maar 90 mag, dat is dan 50 pleurootjes. (van als we met de DC naar Lier zijn geweest) :lol:
Marnix.

Afbeelding
OFrank

Kastjes langs de weg

Bericht door OFrank »

Welkom Rik,
wat die kastjes langs de weg betreft, een gps aanschaffen en de locaties van de kastjes downloaden. Helpt toch een beetje.
den tyten

Bericht door den tyten »

IRON GONZO,

bedankt voor de tip en de verwelkoming.
'Ik zal er wel es tegenaan gaan maar ga dat eerst es rustig laten bezinken, ben niet bepaald een computerfreak.
Als er in een toekomstig bericht van mij rare dinges verschijnen mag je dat beschouwen als een niet strafbare poging, een voor verbetering vatbaar experimentje laat ons maar zeggen (hoop hiermee al ingedekt te zijn voor eventuele miskleunen).

Ook aan alle anderen, bedankt voor het onthaal.

Den Tyten
Jimbo

Bericht door Jimbo »

war ergens in ternat?
den tyten

Bericht door den tyten »

Jimbo schreef:war ergens in ternat?
Jimbo, in de Meidoornlaan (achter "Het Fornuis")

den tyten
Road King
Jimbo

Bericht door Jimbo »

Ah

ik woon in st katarina lombeek :wink:
naftje

Bericht door naftje »

Hallo Rik, welgekomen op dit prachtig forum.
Als het virus in je bloed zit, krijg je't er nooit meer uit.

Ook ik ben in 1974 (officieel) met de motor beginnen rijden, een Sarolea 500. Is spijtig genoeg gestolen :evil:

Succes met je nieuwe aanwinst.
groetjes, JP
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Welkom Tyten, eens ge met da GS-virus besmet zijn, dan geraakt ge er nie zo gemakkelijk vanaf hé :wink:

Soit, tot een dezer is zekers, ik zen trouwens van Asse, en één van m'n 2 beste maten woont in Ternat, ik passeer daar dus regelmatig, als ge dus is ne gele GS met Xenonlicht ziet voorbijvliegen... :lol:

Grtz, Philip.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
K-lover

Bericht door K-lover »

welkom op het forum Rik

wij delen dus 2 passies , single malts en moto's , al rij ik met een K

have fun en wie weet tot ....

Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
den tyten

Bericht door den tyten »

hehe,

leeftijdgenoten, buren en zelfs single malt liefhebbers, je vindt hier werkelijk alles op dit forum.
Kan alleen maar gezellig worden, tot ziens mannen.

den tyten (rode gs met klein zadeltje :lol: )
Road King
Plaats reactie