Chip tuning, van 190 pk naar 260...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

JH, groot gelijk, ik rij met nen ouwe GS1100 en vind de 84pk ruim voldoende. :wink:
Nog even over de Porsche, zo ist gemakkelijk he nen dichtgenepenen van 210 pk naar 310 pk tunen, voor mij is dat tunen van 285pk naar 310pk en blijf erbij dat is slechts een 10%.
En inderdaad nen getunden tweedehands kopen is vragen achter vodden.

Mvg Motard d'Allier :wink:
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

JüRgen schreef:Witten,

Het idd zo dat Mercedes de laatste modellen gewoon gaat spelen met chips. Ze gebruiken een standaard 3 liter blok en gaan dan afhankelijk van de pk's een typeaanduiding geven van 280 of 320CDi.

De versnellingsbak is idem als een 400CDi, maar de aandrijflijn niet, want ik denk dat je het hebt over een automaat.
Tevens is mijn ervaring dat je Mercedes motoren best niet te veel opkittelt, want ze zijn net als BMW goed berekend.
Enige verschil is als je misschien overgaat naar een Mosselman-tuning, ( http://www.mosselmanturbo.com ) waarbij je een extra turbo (of grotere) gaat installeren (zoals bij de BMW 530 - 535d) waardoor je vermogen van 231pk naar 275pk stijgt zonder noemenswaardige problemen.

Nogmaals : een goed merk kiezen, en bij Mercedes zou ik dan gaan voor AMG, die toch de gekende huis-tuner is. Bij BMW zou dat Alpina, Hartge of Schnitzer kunnen zijn. Je betaalt iets meer, maar je zal de garantie krijgen !
wat is de aandrijflijn ? :oops: idd heb het over een automaat

Ken der niet veel van van chiptuning. Maar wat ik meen te weten dat men de tuning van elkaar copieerd, en deze op de cpu van de auto zet.

Dus ik vermoed dat die Heinz of wie dan ook de soft van bv. ang copieerd. Maar dit zal niet mogen gezegd worden zeker?..
Laatst gewijzigd door de witten op 30 mar 2007, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Eclipser
Contacteer:

Bericht door Eclipser »

't Is een hobby zeker? :wink: Chiptunen is trouwens al zo oud als de chip
zelf. Je zou eens moeten weten hoeveel producten/modellen
quasi hetzelfde zijn behalve op een chipset, 1 enkele chip, of programma na. DVD spelers, GSM's,...
Het is voor een groot deel het modellen-gamma commercieel vergroten zonder de productieband ingrijpend hoeven aan te passen.
Met auto's en moto's speelt de fiscus natuurlijk ook mee.

Maar kom, PK's zijn niet alles...kijk maar naar Valentino Rossi in het
MotoGP seizoen 2005 toen de Honda's hem op het recht stuk voorbij vlogen en hij hun toch zijn kont liet zien als hij er genoeg van had.
Every day above ground is a good day
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Witten; ik zou er af blijven , zeker gezien het aantal km dat je doet.
Langs de andere kant levert Heinz Bonnaerens meestal goed werk. Maar het mogen geen specialekes zijn.

Wat betreft de vermogenstoename. Alleen met een chip ga niet veel verder uitkomen dan 15%. Of ze moeten tevens de toerentalbegrenzer hoger instellen.
Vb: Vito 110cdi 100 pk met chip naar 113 pk ; met chip , andere injectoren en 500 t/min meer 137 pk
De 137 pk versie heeft het 45000 km uitgehouden...
De reden dat ik die upgrade naar 137 gedaan heb was om wat meer koppel en vermogen te hebben om een zware autotrailer te trekken. 't Is me duur te staan gekomen.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
stefke

Bericht door stefke »

xantingo schreef:
Koppel!! schreef:YOO
Over de levensduur kunnen we nog lang argumenteren, moeten eerlijk zeggen dat er nog weinig eigenaars meer dan 100000km met dezelfde auto rijden
Ben ik dan de enige sukkelaar die een auto heeft met meer dan 200.000 km?
En ik zou er graag nog 100.000 bij krijgen...
Zo dus... :mrgreen:

Afbeelding

Honda 1600i. Volledig standaard zonder de minste problemen. Deze motoren worden veel getuned en de meeste daarvan gaan gewoon stuk.
In mijn direkte omgeving zijn er wel meer die langer met eenzelfde wagen rijden; 480000, 350000, 260000 en 220000km allemaal door de eerste eigenaar. :roll:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

de witten schreef:
JüRgen schreef:Witten,

Het idd zo dat Mercedes de laatste modellen gewoon gaat spelen met chips. Ze gebruiken een standaard 3 liter blok en gaan dan afhankelijk van de pk's een typeaanduiding geven van 280 of 320CDi.

De versnellingsbak is idem als een 400CDi, maar de aandrijflijn niet, want ik denk dat je het hebt over een automaat.
Tevens is mijn ervaring dat je Mercedes motoren best niet te veel opkittelt, want ze zijn net als BMW goed berekend.
Enige verschil is als je misschien overgaat naar een Mosselman-tuning, ( http://www.mosselmanturbo.com ) waarbij je een extra turbo (of grotere) gaat installeren (zoals bij de BMW 530 - 535d) waardoor je vermogen van 231pk naar 275pk stijgt zonder noemenswaardige problemen.

Nogmaals : een goed merk kiezen, en bij Mercedes zou ik dan gaan voor AMG, die toch de gekende huis-tuner is. Bij BMW zou dat Alpina, Hartge of Schnitzer kunnen zijn. Je betaalt iets meer, maar je zal de garantie krijgen !
wat is de aandrijflijn ? :oops: idd heb het over een automaat

Ken der niet veel van van chiptuning. Maar wat ik meen te weten dat men de tuning van elkaar copieerd, en deze op de cpu van de auto zet.

Dus ik vermoed dat die Heinz of wie dan ook de soft van bv. ang copieerd. Maar dit zal niet mogen gezegd worden zeker?..
Autoheinz is nog 1 vd betrouwbare tuners, zal zeker niet overtunen en geeft ook garantie.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Francis schreef:Noem mij ouderwet.
Noem mij ne dikke zeveraar.
Noem mij bompa.

Maar ik vind dat tunen van moderne motoren dus ook dikke zever.
Theeft niks met motoren te maken volgens mij, maar alles met hormonen, egoos, machogedrag en machopraat.

Sorry zenne ...
Ok, shoot me !
Ik ben ook van die periode dat ge naast een Mercedes 200D,of een Peugot 404 diesel tot in derde er kon achterlopen!!!!
Als ge over 20 jaar geleden aan den toog zou vertellen dat ze uit een diesel van 2 liter 175 pk uithalen,ze hadden U direct opgesloten in de psychiatrie!!!
Mijn simpel Kangooke puurt uit 1.5dci motor 65pk en dat is de zwakste want dezelfde motor in de Clio en Megane gaat tot 105pk :shock:
Maar ik zie die hedendaagse diesels geen 300.000km doen hoor!!!
Daarvoor neem je op het ogenblik beter "nen K1100RS/RT ":wink: :wink:
Frank :)
Plaats reactie