Het leven zoals het is ... in 5 stappen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
StijnB
Contacteer:

Het leven zoals het is ... in 5 stappen

Bericht door StijnB »

1: zaterdag: r1200GS ophalen bij de garage, de eerste kilometers ... zalig!!
2: zondag: Eerste trip naar de ardenennen, 500 kilometers rustig toeren en genieten ... zalig!!!
3: maandag: rustdag
4: dinsdag: eerste keer naar het werk, genieten naar en van het werk (ertussen iets minder :))
5: woensdag: tweede keer naar het werk met de moto en BOEM ... ik sta stil aan een stop meet, de madam achter mij niet en KNAL. (7:10 iets voorbij Meyser plein boven de E40)

Ik op de grond, moto op de grond en gedaan met rijden. linker zijkant geraakt en cilinder lek (olie op de baan en brandweer gebeld).

Heb gelukkig niets voor maar het geplande verlengde weekend naar Luxemburg dit weekend mag ik wel vergeten denk ik ...

dus vraagske:
- zijn er zaken waar ik nu op moet letten? Heb BMW bijstand gebeld en die zijn de moto komen halen om naar de garage te voeren. Papieren zijn ingevuld, politie kwam toevallig langs dus die mannen hebben ook we geholpen.
- mijn helm ... ik ben wel gevallen, maar denk niet dat er iets aan is
- reserve moto : ik zit nu zonder moto, mag ik "verzekerings gewijs" eisen voor een vervangmoto?

alle tips zijn welkom :)

ps. ik heb een directiemoto gekocht en daar stonden geen cilinder beschermers op ... iets wat ik wel van plan was aan te schaffen, beetje laat :).

pps. en deju ... ik heb al zolang gezegd om een klein kodakske te kopen dat ik altijd mee kan nemen. Dat is er nog steeds niet van gekomen ... geen ramptoerist foto's dus.
GS 1200
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb geen verdere tips, maar wou wel even met u mee vloeken :evil: .

Wat een rotpech zeg :evil:

Enfin, sterkte en hop naar betere tijden :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

@BiemeRT: merci!

Iemand einig idee hoeveel schade het achterwiel/cardan zou kunnen opgelopen hebben bij een aanrijdeing langs achter (schuin) tegen een vrij lage snelheid?

Moet ik mij een beetje zorgen maken of kunnen ze dat in een garage vrij goed uitmeten en vaststellen?

Stijn
GS 1200
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dat is kloten natuurlijk :shock:
voor die vervangmoto
eens vragen aan uw verzekerings agent

kan veel kapot gaan bij een achteraanrijding aanwiel, cardan, versnellingsbak enz...

toen ze mij aangereden hebben op mijn koffer
heeft de expert mijn motor bijna volledig laten uiteenhalen en uitmeten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Rakthi

Bericht door Rakthi »

-=-
Laatst gewijzigd door Rakthi op 23 mar 2011, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Stbie, zo 'n rotwoensdag wil ik niet meemaken, maar gedane zaken nemen geen... Het voorval zal in de analen van verkeersongevallen weer gerangschikt worden bij "koekblik grote gevaar voor motorijders".

Zoals Gonzo meld: volledig laten demonteren en alles uitmeten is hier de boodschap, verzekering van tegenpartij niet sparen.
Kledijbeschadiging aangeven, schrammen op helm dito :roll:
grtn.
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
S.

Bericht door S. »

En pak foto's van alles..... Ik ben onlangs - meer dan 7 jaar na datum - gevraagd geweest door de rechtbank of mijn motorpak écht wel kapot was. :shock:
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

merci voor de tips ... ben ondertussen te weten gekomen dat ik via BMW service of mijn verzekering geen recht heb op een vervangmoto (dat verlengd weekdend Luxemburg zal niet kunnen doorgaan ... ) en dat er een expert is aangesteld die vrijdag gaat kijken naar de moto.

Hij staat nu bij Otto Michel dus hopelijk kan die er dan snel aan beginnen ... miserie miserie miserie :(.

ps. iemand een goeie tip voor cilinderbeschermers? Die van BMW of ergens after-market gaan zoeken?

Stijn
GS 1200
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

De Cilinderbeschermers van de R1200GSA monteren ; beter zal je niet vinden, en valbaren... dan ben je safe :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
VutteRT

Bericht door VutteRT »

stbie schreef:merci voor de tips ... ben ondertussen te weten gekomen dat ik via BMW service of mijn verzekering geen recht heb op een vervangmoto (dat verlengd weekdend Luxemburg zal niet kunnen doorgaan ... ) en dat er een expert is aangesteld die vrijdag gaat kijken naar de moto.

Hij staat nu bij Otto Michel dus hopelijk kan die er dan snel aan beginnen ... miserie miserie miserie :(.

ps. iemand een goeie tip voor cilinderbeschermers? Die van BMW of ergens after-market gaan zoeken?

Stijn
Ik voel en leef met je mee. Gelukkig heb je zelf niets. Maar misschien je onderschrift eens herzien; Je mooie 1200gs na vijf dagen in de p.ak. Geeft niks hoor, het is normaal dat je nu een beetje van streek bent. Sterkte, ..en Luxenburg blijf wel op je wachten. Het ligt daar al heel lang
Grtjs VutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Beemer

Bericht door Beemer »

Jawadde van ongeluk gesproken, hopelijk was het e schoon madammeke dat verlicht de pijn een beetje. Eén troost; je kan je kosten inbrengen (toch voor het gedeelte woonwerkverkeer)
Frans

Bericht door Frans »

vergeet vooral niet kledy en helmschade onmiddellijk aan te geven anders ga je geen schade vergoeding daarvoor krijgen
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Is echt klote!! Ik weet wat je nu doormaakt..
Hoeveel kms had je? Medeforummer Wim is een aantal maanden geleden richting werk ook van zijn sokken gereden net voor ik er langs kwam. Nieuwe K1200R

Tips die goud waard zijn:
- neem voldoende fotos
- leg alle schade vast
- helm en kledij in ongeval: noteren dat ze beschadigd zijn! Dus in het door beide partijen ondertekende aanrijdingsformulier... anders noppes.
- schrijf alle geloop op en breng alles in: je verplaatsingen naar de dealer, verzekeringsagent, je telefoons, je doktersbezoek.
- ik lees dat je achteraan bent aangereden: naar de dokter aub. Je zou de eerste niet zijn die een paar dagen later zit af te zien. Ook dat hoort in je dossier.

Ben al aangereden en telkens weer is 't een vervloekte veldslag met de verzekering, experts, geloop naar de dealer, offertes enz enz. Zelfs al was ik in recht: de laatste keer heb ik 4 maanden moeten wachten op centen. :evil: :evil: en ik spreek maar over ca 1500€

qua cilinderbeschermers: dit is Murphy. Net voor je ze erop hebt ga je tegen de grond. Been there...
Laatst gewijzigd door Wingman X op 29 sep 2017, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
PatM

Re: Het leven zoals het is ... in 5 stappen

Bericht door PatM »

Uw eigen verzekering zal u geen vervangvoertuig geven wanneer ge hiervoor niet extra betaald hebt.
Eventueel motor gaan huren en de factuur binnenbrengen bij de tegenpartij / anders vergoeding voor derving weekend. In dit geval is het mogelijk dat het voor de rechtbank moet komen omdat geen onderlinge regeling tussen verzekering mogelijk is.

Vraag aan BMW-garagist een proefrit voor een gans weekend.

't zal wel niet veel helpen maar mijn troostende woorden van meevoelen hebt ge toch.
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Dat is voor ZOT te worden!!!!!
Gelukig kan je het hier nog allemaal navertellen!!!!
Ik leef met je mee,vraag aan Uw dealer voor een vervangmoto,of een proefritmoto,je hebt zojuist een nieuwe gekocht,dus dat zal hij wel voor je doen,vermoedt ik!!!!
En spring zo rap mogelijk terug op de moto!!!!!
Laat U niet in het zak zetten door de verzekering van de tegenpartij,maar hou voet bij stuk zodoende Uw GS terug naar nieuwstaat gebracht wordt!!!
Idem voor Uw kleding en helm!!
"Courage" Frank
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

Deze voormiddag komt de expert een kijkje nemen en zal ik meer weten over de kostprijs voor de herstelling die ze overeen komen ... laten we hopen dat het nogal meevalt.

En dat ze er dan maar rap aan beginnen!! In plaats van het geplande weekend naar Luxemburg ga ik dan maar in de tuin beginnen en mijn terras uitbreken om barkira te leggen ... ook leuk :wink:

Wat de kleding en helm en zo betreft, heb ik eigenlijk zo goed als geen schade en die vervangmoto krijg ik spijtig genoeg niet vast ... de vervang moto's zijn op was het antwoord.
GS 1200
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

leuke service van de dealer...

geld op zak en service en mooie praatjes tot je de garage voor de eerste keer hebt verlaten.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

Tip voor het fotoapparaat dat je nooit bij hebt;

ik heb me een Sony Ericsson gsm gekocht met 3Megapixel
fotoapparaat in, trekt goede fotos, die groot genoeg zijn en je hebt altijd een toestel bij...
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

kledij, helm en ev. vervoerde goederen komen later aan bod en gaan niet via de gewone afhandeling van voertuigschade.
en een kras op je helm=een nieuwe helm.
ook ev. horloge die stuk is, gsm waar je op gevallen bent, je fotoapp of laptop die je vervoerde in de koffers,....

en idd vooral foto's, een stevig gebouwd dossier en niet Té snel akkoord zijn met het eerste voorstel. (Dit noemt niet toevallig 'eerste' ).

en wees blij dat je zelf geen letsels hebt.

Greetz!
Plaats reactie