Ervaringen met lederen kledij.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Frank V

Ervaringen met lederen kledij.

Bericht door Frank V »

Ik zou mij binnenkort een lederen vest en broek willen aanschaffen.
Wat zijn jullie ervaringen met de merken Richa en Alpinestars ?

alvast bedankt !
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Eens aan Harald vragen, is volgens mij ne ehhhhh leder-freak... :oops:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Harald

Bericht door Harald »

(s)Campi schreef:Eens aan Harald vragen, is volgens mij ne ehhhhh leder-freak... :oops:
Ik ben inderdaad voorstander van lederen motorkleding.
Maar heb geen enkele ervaring met deze 2 merken.

Wat ik wel weet is dat er veel verschil in kwaliteit is
en kwaliteit betaal je.
Hou er rekening mee dat lederen kledij uitzet of uitrekt.
Na verloop van enkele tijd gaat alles veel soepeler aanvoelen;
vergelijk met nieuwe schoenen :lol:
dus opletten bij de aankoop dat ge ook niet geneigd gaat zijn om te groot te kopen :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik bezit sinds 2 jaar een van Richa. Ben er best tevreden van. Gekocht bij Felix & Jos. Ze spande in het begin zo hard dat ik met een hoog stemmeke sprak. Ze zit voor het ogenblik nog altijd als gegoten. Daarvoor had ik er een (huismerk) van bij Eko. Was wel goedkoper maar voor mij nooit meer. Broek sprong open als ik ging zitten en het leer was wel dikker maar had meer last van uitzetten en slijtage.
Een tweemaal per jaar smeer ik mijn broek in met zadelvet en dan kan ze tegen een paar druppels regen.

Voor mij is leder de beste bescherming, ook als het 30° is.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb o.a. een lederen outfit van Vanucci en ben er suppertevreden over.

Ik heb wel nubbuc-leder en in de zomer is dat véél frisser dan dat blinkend materiaal. Als je kwaliteit wil, betaal je er ook wel voor maar uiteindelijk heb je dat met textiel ook, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

In leder heb ik geen ervaring met beide merken en Richa alleen in textiel.
Ik heb lederen outfits in leder van IXS, gekocht bij RAD. Ik ben er zeer tevreden over en zoals de anderen zeggen is de prijs meestal in verhouding met de kwaliteit.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
alano

Bericht door alano »

Ik heb een ledercombi van ReV'it gehad, zeer goed maar na te stoppen met roken en een aantal kilo later was de combi te veel gekrompen . Na lang twijfelen heb ik een leder pak laten maken bij Topskin (Damen leathers) in Breda. Jongens, wat een kwaliteit en het zit fantastisch vanaf de eerste minuut. Je mag wel rekenen op een kleine 1500 € indien alles maatwerk is, heb je echter een confectiemaat ben je zo'n 250 € goedkoper gesteld.
Alles vrij te kiezen, kleur, striping, aantal zakken, binnenvoering, enz...
Indien je de prijs aanvaardbaar vindt, een echte aanrader, 't is tenslotte iets wat je elke dag moet dragen en dan mag je wel wat comfort hebben.
HIER vindt ge info.

Grts, Alain
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Heb zopas bij EKO in Kontich een lederen broek gekocht,een eenvoudige zwarte,met knie en heupprotectie.
Ik zal na een tijd wel ondervinden of ze haar geld waard is(169€)
Ze zit goed,en veel beter gevoel op de moto dan een textiel broek,schuift niet!
Prijs zal wel kwaliteit zijn zeker,m'n vrouw heeft een leren motorbroek van Richa,(gekregen van haar zus),en ik vindt op het éérste zicht dat er weinig verschil opzit met die van mij!
Groetjes Frank
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik had vroeger een geel race pakske op sommige plaatsen was rekstof voorzien
je kon de broek en jas rondom aan elkaar ritsen (die vind ik beter dan nu mijn textiel pakske waar je enkel achteraan kan aan elkaar ritsen)
Afbeelding
merk weet ik niet meer
het zat gemakkelijk zomer en winter
bij regen deed ik een regenoveral er boven.

nadeel met de knie-sliders(met magnesium staafjes in :roll: ) erop was het soms wat moeilijk stappen.
en ik ging ook dieper door de bocht :oops: dan nu met mijn textiel-pakske
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Willy

Bericht door Willy »

Nu het er toch over gaat:
Ik heb altijd al met een leder broek gereden, maar (eigenaardig misschien) altijd met een textiel vest (ik zie het wel meer)
Is het redelijk om te stellen dat de voor-en nadelen van een leder broek ook gelden voor een vest? Ik heb namelijk de
indruk dat het gebrek aan (veel) zakken in (de meeste) lederen vesten niet erg praktisch is.
Willy
Iron Gonzo

Willy schreef:Nu het er toch over gaat:
Ik heb altijd al met een leder broek gereden, maar (eigenaardig misschien) altijd met een textiel vest (ik zie het wel meer)
Is het redelijk om te stellen dat de voor-en nadelen van een leder broek ook gelden voor een vest? Ik heb namelijk de
indruk dat het gebrek aan (veel) zakken in (de meeste) lederen vesten niet erg praktisch is.
Willy
daar heb je gelijk in
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Voordeel van het gebrek aan zakken is dat je er ook niets in kan doen. Ik ken iemand die een sleutelbosje in z`n bovenzak van z`n jas had en viel, scheur in 2 ribben. Simpelweg een portefeuille in een zak kan al een riante blauwe plek opleveren.

Wat eerder gezegd werd over topskin, helemaal juist! Perfekt spul, kost wat maar dan heb je ook wat.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
fast

Bericht door fast »

ik heb een richa lederen jas vorig jaar 2 dehands gekocht is nu een jaar of 10 oud maar is nog steeds perfect.
moet wel zeggen is alleen zomers gedragen zowel dooor mij als vorige eigenaar,s'winters is textiel toch ff warmer
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
Frank V

Bericht door Frank V »

Deze is het dus geworden : http://www.richanordic.com/images/Richa ... /Emple.jpg

Bedankt voor jullie reacties
LDK

Bericht door LDK »

Dit week-end ook eens rondgekeken voor een lederen broek
Model Sidney van Richa stond mij wel aan
Goede kniebeschermers - alleen geen bescherming aan de dijen
Iemand ervaring met dit type
Luc
Obiwan

Bericht door Obiwan »

@FrankV; Staat je goed dat pak. Is die blauwe je fietsje erbij?
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Frank V

Bericht door Frank V »

Neen hoor Obiwan. 't is een model wat je ziet op de foto.
Ikzelf rij met een blauwe R1150R en 't pak past me even goed als bij die kerel op de foto ! :wink:
3kes
Contacteer:

Bericht door 3kes »

Beter laat dan nooit.. Rij nu twee jaar met een Alpinestars leren 2 delig pak. Lekker spul bij droog weer en temps tussen de 13 en 20 graden. Daaronder is het pak te koud en daarboven te warm. Gelukkig heb ik er een "kunststof" bmw jas en MQP broek naast.

Ben nu in de running voor een nette motorbroek die ook te gebruiken is bij feesten en partijen. Hoef ik voortaan geen tas met kleren meer mee te zeulen.
R100S '77, R1100RS '94
Iron Gonzo

Ben nu in de running voor een nette motorbroek die ook te gebruiken is bij feesten en partijen. Hoef ik voortaan geen tas met kleren meer mee te zeulen.
ik ook
een jas heb ik al :D
TRIUMPH TROPHY SE
Plaats reactie