Ervaringen met lederen kledij.
Moderator: GVN
Ervaringen met lederen kledij.
Ik zou mij binnenkort een lederen vest en broek willen aanschaffen.
Wat zijn jullie ervaringen met de merken Richa en Alpinestars ?
alvast bedankt !
Wat zijn jullie ervaringen met de merken Richa en Alpinestars ?
alvast bedankt !
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ik ben inderdaad voorstander van lederen motorkleding.(s)Campi schreef:Eens aan Harald vragen, is volgens mij ne ehhhhh leder-freak...
Maar heb geen enkele ervaring met deze 2 merken.
Wat ik wel weet is dat er veel verschil in kwaliteit is
en kwaliteit betaal je.
Hou er rekening mee dat lederen kledij uitzet of uitrekt.
Na verloop van enkele tijd gaat alles veel soepeler aanvoelen;
vergelijk met nieuwe schoenen
dus opletten bij de aankoop dat ge ook niet geneigd gaat zijn om te groot te kopen
Ik bezit sinds 2 jaar een van Richa. Ben er best tevreden van. Gekocht bij Felix & Jos. Ze spande in het begin zo hard dat ik met een hoog stemmeke sprak. Ze zit voor het ogenblik nog altijd als gegoten. Daarvoor had ik er een (huismerk) van bij Eko. Was wel goedkoper maar voor mij nooit meer. Broek sprong open als ik ging zitten en het leer was wel dikker maar had meer last van uitzetten en slijtage.
Een tweemaal per jaar smeer ik mijn broek in met zadelvet en dan kan ze tegen een paar druppels regen.
Voor mij is leder de beste bescherming, ook als het 30° is.
Een tweemaal per jaar smeer ik mijn broek in met zadelvet en dan kan ze tegen een paar druppels regen.
Voor mij is leder de beste bescherming, ook als het 30° is.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Ik heb o.a. een lederen outfit van Vanucci en ben er suppertevreden over.
Ik heb wel nubbuc-leder en in de zomer is dat véél frisser dan dat blinkend materiaal. Als je kwaliteit wil, betaal je er ook wel voor maar uiteindelijk heb je dat met textiel ook, hé
Ik heb wel nubbuc-leder en in de zomer is dat véél frisser dan dat blinkend materiaal. Als je kwaliteit wil, betaal je er ook wel voor maar uiteindelijk heb je dat met textiel ook, hé
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
Boskrabber
Ik heb een ledercombi van ReV'it gehad, zeer goed maar na te stoppen met roken en een aantal kilo later was de combi te veel gekrompen . Na lang twijfelen heb ik een leder pak laten maken bij Topskin (Damen leathers) in Breda. Jongens, wat een kwaliteit en het zit fantastisch vanaf de eerste minuut. Je mag wel rekenen op een kleine 1500 € indien alles maatwerk is, heb je echter een confectiemaat ben je zo'n 250 € goedkoper gesteld.
Alles vrij te kiezen, kleur, striping, aantal zakken, binnenvoering, enz...
Indien je de prijs aanvaardbaar vindt, een echte aanrader, 't is tenslotte iets wat je elke dag moet dragen en dan mag je wel wat comfort hebben.
HIER vindt ge info.
Grts, Alain
Alles vrij te kiezen, kleur, striping, aantal zakken, binnenvoering, enz...
Indien je de prijs aanvaardbaar vindt, een echte aanrader, 't is tenslotte iets wat je elke dag moet dragen en dan mag je wel wat comfort hebben.
HIER vindt ge info.
Grts, Alain
-
DJAIRO
Heb zopas bij EKO in Kontich een lederen broek gekocht,een eenvoudige zwarte,met knie en heupprotectie.
Ik zal na een tijd wel ondervinden of ze haar geld waard is(169€)
Ze zit goed,en veel beter gevoel op de moto dan een textiel broek,schuift niet!
Prijs zal wel kwaliteit zijn zeker,m'n vrouw heeft een leren motorbroek van Richa,(gekregen van haar zus),en ik vindt op het éérste zicht dat er weinig verschil opzit met die van mij!
Groetjes Frank
Ik zal na een tijd wel ondervinden of ze haar geld waard is(169€)
Ze zit goed,en veel beter gevoel op de moto dan een textiel broek,schuift niet!
Prijs zal wel kwaliteit zijn zeker,m'n vrouw heeft een leren motorbroek van Richa,(gekregen van haar zus),en ik vindt op het éérste zicht dat er weinig verschil opzit met die van mij!
Groetjes Frank
-
Iron Gonzo
ik had vroeger een geel race pakske op sommige plaatsen was rekstof voorzien
je kon de broek en jas rondom aan elkaar ritsen (die vind ik beter dan nu mijn textiel pakske waar je enkel achteraan kan aan elkaar ritsen)

merk weet ik niet meer
het zat gemakkelijk zomer en winter
bij regen deed ik een regenoveral er boven.
nadeel met de knie-sliders(met magnesium staafjes in
) erop was het soms wat moeilijk stappen.
en ik ging ook dieper door de bocht
dan nu met mijn textiel-pakske
je kon de broek en jas rondom aan elkaar ritsen (die vind ik beter dan nu mijn textiel pakske waar je enkel achteraan kan aan elkaar ritsen)

merk weet ik niet meer
het zat gemakkelijk zomer en winter
bij regen deed ik een regenoveral er boven.
nadeel met de knie-sliders(met magnesium staafjes in
en ik ging ook dieper door de bocht
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Willy
Nu het er toch over gaat:
Ik heb altijd al met een leder broek gereden, maar (eigenaardig misschien) altijd met een textiel vest (ik zie het wel meer)
Is het redelijk om te stellen dat de voor-en nadelen van een leder broek ook gelden voor een vest? Ik heb namelijk de
indruk dat het gebrek aan (veel) zakken in (de meeste) lederen vesten niet erg praktisch is.
Willy
Ik heb altijd al met een leder broek gereden, maar (eigenaardig misschien) altijd met een textiel vest (ik zie het wel meer)
Is het redelijk om te stellen dat de voor-en nadelen van een leder broek ook gelden voor een vest? Ik heb namelijk de
indruk dat het gebrek aan (veel) zakken in (de meeste) lederen vesten niet erg praktisch is.
Willy
-
Iron Gonzo
daar heb je gelijk inWilly schreef:Nu het er toch over gaat:
Willy
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
J-P
- Contacteer:
Voordeel van het gebrek aan zakken is dat je er ook niets in kan doen. Ik ken iemand die een sleutelbosje in z`n bovenzak van z`n jas had en viel, scheur in 2 ribben. Simpelweg een portefeuille in een zak kan al een riante blauwe plek opleveren.
Wat eerder gezegd werd over topskin, helemaal juist! Perfekt spul, kost wat maar dan heb je ook wat.
Wat eerder gezegd werd over topskin, helemaal juist! Perfekt spul, kost wat maar dan heb je ook wat.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Deze is het dus geworden : http://www.richanordic.com/images/Richa ... /Emple.jpg
Bedankt voor jullie reacties
Bedankt voor jullie reacties
Beter laat dan nooit.. Rij nu twee jaar met een Alpinestars leren 2 delig pak. Lekker spul bij droog weer en temps tussen de 13 en 20 graden. Daaronder is het pak te koud en daarboven te warm. Gelukkig heb ik er een "kunststof" bmw jas en MQP broek naast.
Ben nu in de running voor een nette motorbroek die ook te gebruiken is bij feesten en partijen. Hoef ik voortaan geen tas met kleren meer mee te zeulen.
Ben nu in de running voor een nette motorbroek die ook te gebruiken is bij feesten en partijen. Hoef ik voortaan geen tas met kleren meer mee te zeulen.
R100S '77, R1100RS '94
-
Iron Gonzo
ik ookBen nu in de running voor een nette motorbroek die ook te gebruiken is bij feesten en partijen. Hoef ik voortaan geen tas met kleren meer mee te zeulen.
een jas heb ik al
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE