Export naar het buitenland

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pirati

Export naar het buitenland

Bericht door pirati »

I.k.v. steeds concreter wordende expat-plannen, probeer ik uit te vissen of m'n K1100RS me (eventueel) zou kunnen achternakomen. :shock:

Land van bestemming is Canada, en daar zijn ze nogal strikt in hetgeen ze binnenlaten: voertuigen die niet voldoen aan hun wetten, richtlijnen, ... worden niet teruggestuurd maar evenwel vernietigd (om alle risico dat ze op hun wegen komen uit te schakelen :shock: ).

Ik dan mailtje naar BMW-Belgium gestuurd of de specificaties van K1100RS België en Canada hetzelfde zijn, maar geen antwoord... :(

Dus wend ik me maar tot jullie. Iemand ervaring hiermee (of iemand die iemand kent die iemand kent ...)

Thx a lot. :D
Flying Brick
Walt

Bericht door Walt »

R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

Wat je altijd kan doen, is de motor voorlopig met een Carnet de passage* gebruiken, dan heb je nog wat tijd om daar uit te vissen of je de k1100 definitief kan importeren of niet.

Maar ik zou dat alleen doen als ik héél erg gehecht was aan m'n k1100, gezien de borg die je moet achterlaten voor het Carnet, en de eventuele transportkosten.

*hoewel een carnet eigenlijk niet nodig is voor Canada
Laatst gewijzigd door Bananatuffer op 01 mar 2005, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Panther

Bericht door Panther »

Misschien eens contact opnemen met Canadese ambassade. Die zullen u wel informatie kunnen geven over de specifieke wetgeving hieromtrent. :idea:

En waarom neem je ook niet contact op met BMW Canada (als dat tenminste bestaat) :lol:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

peter00000001 schreef:En waarom neem je ook niet contact op met BMW Canada (als dat tenminste bestaat) :lol:
Voilà... http://www.bmw.ca/motorrad/

Groetjes :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie