Pech onderweg

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LucB

Pech onderweg

Bericht door LucB »

Pas begin februari mijn droommachien gekocht (RT1150) en vandaag al met pech aan de kant...= echt balen :cry:
Volgens de dealer (Van Mol in Melsele) is de pomp van de koppeling eraan. Resultaat: er valt nog nauwelijks te schakelen en je krijgt de versnelling niet of bijna niet in neutraal. Het gevolg was dan ook dat de motor bij elk rood stoplicht stilviel -wegens nog in versnelling maar niet meer in beweging - en dat vertrekken nauwelijks lukte. De motor sprong direct met een schok vooruit en viel dan uiteraard terug stil. Na enkele pogingen lukte het dan meestal wel om toch te vertrekken en zo vanuit Brussel tot in Melsele te rijden. Stresserende rit :evil: :evil:
Hoewel de BMW nog maar 13 K had bij aankoop (nu 19K) had ik er vrij snel een ongemakkelijk gevoel bij, alsof ik steeds wel iets hoorde of voelde dat niet correct was. Wat rondneuzen op het forum leert wel dat dat blijkbaar normaal is bij een BMW, maar ik vind het belangrijk om een goed gevoel te hebben bij je motor. Zeker als je hem zoals ik doorheen het hele jaar dagelijks gebruikt en heb gekocht om er veel jaren zorgeloos mee te rijden...niet dus :evil:
Ik overweeg dan ook serieus om hem terug in te ruilen en een andere machine te kopen, eventueel een RT1200. Al moet ik zeggen dat mijn jarenlange goede ervaringen met Honda toch ook tot nadenken stemmen...
Enfin, motor is binnen en aangezien de pomp moet besteld worden zal ik hem toch wel snel enige dagen moeten missen. Die kan ik dan gebruiken om mij te bezinnen of ik mijn RT 1150 nu al inruil (heeft tenslotte nu nog een goede prijs) en overstap of niet. :idea: :idea:
edargpu

Bericht door edargpu »

Jaja pompje van de koppeling is uiteraard een gekend probleem van de 1150RT.
Probleem is meestal dat niet enkel het pompje alleen zal moeten vervangen worden,maar de gehele koppeling,omdat die ongetwijfeld ook al onder de olie zal zitten.
Maar je hoeft je toch geen zorgen te maken,want ik veronderstel dat je droommachien wel zal hertseld worden onder Garantie.
En btw van Mol kennende is die eerlijk met zijn Garantie :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
LucB

Bericht door LucB »

Klopt, heb één jaar garantie.
Van Mol heeft inderdaad een goede naam en heeft vandaag dadelijk gezegd dat alle herstellingskosten in garantie vallen, ik verwacht daar dan ook niet echt een probleem.
the riding man

Bericht door the riding man »

LucB schreef:Klopt, heb één jaar garantie.
Van Mol heeft inderdaad een goede naam en heeft vandaag dadelijk gezegd dat alle herstellingskosten in garantie vallen, ik verwacht daar dan ook niet echt een probleem.
hmm, ik heb daar nochtans al vreemde dingen van gehoord hoor. Hiermee bedoel ik vooral kmtellers die worden teruggedraaid. Ik wil die mens niet zwart maken want het fijne weet ik er niet van maar toch al van meerdere onafhankelijke bronnen hetzelfde gehoord.
LucB

Bericht door LucB »

Als dat waar is vind ik dat toch maar verontrustend nieuws...
Obiwan

Bericht door Obiwan »

the riding man schreef:hmm, ik heb daar nochtans al vreemde dingen van gehoord hoor. Hiermee bedoel ik vooral kmtellers die worden teruggedraaid. Ik wil die mens niet zwart maken want het fijne weet ik er niet van maar toch al van meerdere onafhankelijke bronnen hetzelfde gehoord.
Dat heb je dus zojuist gedaan :wink:
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
CAT

Bericht door CAT »

Heb daar eens een moto gekocht en na een rit op een identieke moto van een kennis, moeten constateren dat de mijne een tractor was. Er is heel wat aan moeten gebeuren. Heb goe moeten aandringen, maar alles is onder garantie vervangen. De moto daarvoor was ook van bij hem en had ik goede ervaringen mee. Enig vermoeden dat ik heb, dat is dat tweedehands sportmotoren vooral op circuit zijn gebruikt. Racekuipen eraf, originele er terug op en je hebt een prachtige motor met weinig km. Daar is natuurlijk niets mis mee, als je als koper alles goed nakijkt. Volgens mij betrouwbaar en goede techniekers. :wink:
Epica rocks my world
SBK_Mario

Bericht door SBK_Mario »

Over iedereen valt wel iets slechts te vertellen ook over de officiêle dealers kijk maar eens rond op het forum.Zolang men zijn afspraken nakomt en de klant niet op onnodige kosten jaagd is het wel ok.Probleem is dat men vooral het negatieve neerzet en al het possitieve vinden we maar gewoon en daar zwijgen we meestal over.
Vele probleemloze kmters toegewenst.

GRTZ :wink:
George Michael

Bericht door George Michael »

Yep, heb net bij 41.000 km zelfde probleem gehad. Hydraulisch koppelingspompje lek. En jawel ook de koppelingscilinders moesten vervangen worden! Geen garantie :cry:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
the riding man

Bericht door the riding man »

Obiwan schreef:
the riding man schreef:hmm, ik heb daar nochtans al vreemde dingen van gehoord hoor. Hiermee bedoel ik vooral kmtellers die worden teruggedraaid. Ik wil die mens niet zwart maken want het fijne weet ik er niet van maar toch al van meerdere onafhankelijke bronnen hetzelfde gehoord.
Dat heb je dus zojuist gedaan :wink:
was nochtans echt de bedoeling niet, ik vertel enkel door wat men mij verteld heeft. Iedereen doet ermee wat hij wil natuurlijk maar heb al slechte ervaringen met dealers achter de rug (niet met van mol voor duidelijkheid) en ben toch heel terughoudend geworden. Ik ga heel waarschijnlijk binnen heel kort ne 2de handse rt1200 kopen en ik ben nu al bezig met me zorgen te maken of hij wel goeie service en zo zal geven, of hij alles gaat doen wat hij op zijn facturen gaat aanrekenen, of de km stand niet is teruggedraaid enz... mijn ervaring tot nog toe in het het algemeen gezien is: alle dealers zijn hetzelfde en ge moet ze goed int oog houden. hopelijk verander ik spoedig van gedacht.
LucB

Bericht door LucB »

We bollen terug :D :D :D :D :D :D
Motor was vanmiddag reeds hersteld en ik kon terug vertrekken zonder achterlating van enen euro (is natuurlijk niet meer dan normaal).
Ik heb vandaag wel de kans gehad om op 2 verschillende RT1200 beemers te rijden. Deze rijden natuurlijk fantastisch maar ik had toch het gevoel dat de 1150 vinniger accelereert en dit vind ik wel prettiger. Bovendien is de 1150 een stuk minder (zijwind)windgevoelig, staan de spiegels in een betere positie en biedt de kuip onderaan een betere bescherming (belangrijk in de winter). Dus: weer helemaal verzoend met mijn 1150, hopelijk nu lange tijd probleemloos rijden.
RBee

Bericht door RBee »

@ LucB:

Kwam jij daar rond kwart voor 4 uur met uw
madam op die RT1200 aangereden?
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hans rs

Bericht door hans rs »

Overstappen op en jappanner :lol:
geniet er maar van!!
LucB

Bericht door LucB »

RB-RT schreef:@ LucB:

Kwam jij daar rond kwart voor 4 uur met uw
madam op die RT1200 aangereden?
Ja inderdaad, met de RT1200 was ik even gaan proefrijden
(en die madam was eigenlijk mjn dochter :D , zou anders een beetje jong zijn...)
RBee

Bericht door RBee »

Ze had haar helm nog op vandaar mijn
mistake. :oops:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie