Volgens de dealer (Van Mol in Melsele) is de pomp van de koppeling eraan. Resultaat: er valt nog nauwelijks te schakelen en je krijgt de versnelling niet of bijna niet in neutraal. Het gevolg was dan ook dat de motor bij elk rood stoplicht stilviel -wegens nog in versnelling maar niet meer in beweging - en dat vertrekken nauwelijks lukte. De motor sprong direct met een schok vooruit en viel dan uiteraard terug stil. Na enkele pogingen lukte het dan meestal wel om toch te vertrekken en zo vanuit Brussel tot in Melsele te rijden. Stresserende rit
Hoewel de BMW nog maar 13 K had bij aankoop (nu 19K) had ik er vrij snel een ongemakkelijk gevoel bij, alsof ik steeds wel iets hoorde of voelde dat niet correct was. Wat rondneuzen op het forum leert wel dat dat blijkbaar normaal is bij een BMW, maar ik vind het belangrijk om een goed gevoel te hebben bij je motor. Zeker als je hem zoals ik doorheen het hele jaar dagelijks gebruikt en heb gekocht om er veel jaren zorgeloos mee te rijden...niet dus
Ik overweeg dan ook serieus om hem terug in te ruilen en een andere machine te kopen, eventueel een RT1200. Al moet ik zeggen dat mijn jarenlange goede ervaringen met Honda toch ook tot nadenken stemmen...
Enfin, motor is binnen en aangezien de pomp moet besteld worden zal ik hem toch wel snel enige dagen moeten missen. Die kan ik dan gebruiken om mij te bezinnen of ik mijn RT 1150 nu al inruil (heeft tenslotte nu nog een goede prijs) en overstap of niet.