hoe kuisen jullie de motor?
Moderator: GVN
-
the riding man
hoe kuisen jullie de motor?
iedereen houdt er zo zijn eigen manieren op na. Den ene met hogedrukker en stoomreiniger die voor de anderen totaal uit den boze zijn. Den ene met huis-tuin-en keuken middeltjes terwijl de ander zweert bij auto/motoshampoo/speciaal product voor velgen/speciaal product voor scherm/nawrijven met simonise en... En dan hebben we het nog niet over de werkwijze gehad... sommige middeltjes beweren dat ge dit er enkel moet opspuiten en afspoelen, andere manier is natuurlijk de oude vertrouwde spons en zeemvel.
Halen de meeste van jullie de kuip of misschien zelfs de wielen eraf, of laten jullie hem volledig en kuisen de meest zichtbare plaatsen.
Misschien dat iedereen wel een paar goeie bruikbare tips heeft die voor een ander ook nuttig zijn.
Een goeie tip die ik al kan meegeven is de motor kuisen met vigor, dat is een tegelreiniger die te koop is in de macro. Tast zeker de lak niet aan (ook aluminum niet) is zelfs zachter dan de meest autoshampoo's, bevat geen zout zoals vele andere huishoudmiddeltjes, kuist en doet blinken en kost maar 3€/liter. Opspuiten, heel vluchtig inwrijven en afspoelen en alles blinkt zoals een spiegel.
Ik kijk uit naar jullie tips.
Halen de meeste van jullie de kuip of misschien zelfs de wielen eraf, of laten jullie hem volledig en kuisen de meest zichtbare plaatsen.
Misschien dat iedereen wel een paar goeie bruikbare tips heeft die voor een ander ook nuttig zijn.
Een goeie tip die ik al kan meegeven is de motor kuisen met vigor, dat is een tegelreiniger die te koop is in de macro. Tast zeker de lak niet aan (ook aluminum niet) is zelfs zachter dan de meest autoshampoo's, bevat geen zout zoals vele andere huishoudmiddeltjes, kuist en doet blinken en kost maar 3€/liter. Opspuiten, heel vluchtig inwrijven en afspoelen en alles blinkt zoals een spiegel.
Ik kijk uit naar jullie tips.
-
Iron Gonzo
hoge druk reiniger, dan spons en zeer warm water voor de hardnekkige vliegen
spons en dreft voor de velgen
dan 123 WAX
en klaar
dit gebeurd als ik veel goesting heb
spons en dreft voor de velgen
dan 123 WAX
en klaar
dit gebeurd als ik veel goesting heb
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
John schreef:rond borsteltje op een boormachientje
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Voorkant inspuiten met Sonax insectenspray, daarna emmer vullen met water en autoshampo en gewoon wassen zoals de wagen.
Afspuiten, laten uitlekken en afzemen.
Je kan ook eens proberen met Biomex, een product dat ik bij de verfhandel haal. Totaal niet agressief en je kan er echt alles mee zuiver maken, je mag er zelfs de afwas mee doen.
Ik moet zeggen dat ik de Beemer veel liever poets dan die jappen die ik allemaal gehad heb, al is het maar dat ik die ketting niet meer moet ontvetten en smeren.
Dirk
Afspuiten, laten uitlekken en afzemen.
Je kan ook eens proberen met Biomex, een product dat ik bij de verfhandel haal. Totaal niet agressief en je kan er echt alles mee zuiver maken, je mag er zelfs de afwas mee doen.
Ik moet zeggen dat ik de Beemer veel liever poets dan die jappen die ik allemaal gehad heb, al is het maar dat ik die ketting niet meer moet ontvetten en smeren.
Dirk
-
the riding man
the riding man schreef:klein detailleke, maar misschien niet onbelangrijk: spuit je dat erop als hij al nat is, of op een droge moto?Raketman schreef:Hogedruk nooit...
De rode zeep van HG, opspuiten met de plantenspuit, 5 min. laten trekken, afspuiten met de tuinslang en afzemen.
op een VUILE lijkt mij het verstandigst...
Dat heeft zeker het meeste effect, héJH. schreef:the riding man schreef:klein detailleke, maar misschien niet onbelangrijk: spuit je dat erop als hij al nat is, of op een droge moto?Raketman schreef:Hogedruk nooit...
De rode zeep van HG, opspuiten met de plantenspuit, 5 min. laten trekken, afspuiten met de tuinslang en afzemen.
op een VUILE lijkt mij het verstandigst...
Maar t.o.t.: bij EKO hadden ze ook zo'n zeep (groene weliswaar
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

ik heb er nen foto van gevonden.Schalkseruiter® schreef:Foto vind ik niet direkt terug maar het komt erop neer dat je een boormachientje neemt(handigst op battery) en daarin een ronde verfborstel plaatst eentje met harde haren....ideaal om in de kantjes te komen van uw velgen bv..BiemeRT schreef:John schreef:rond borsteltje op een boormachientje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je daar een foto van
Schalkse®
inderdaad ideaal om in de kleinste kantjes te komen.

Hangt ervan af hoe smerig hij staat. Kluiten modder eerst met de tuinslang eraf natuurlijk. Als't maar wat stof en dode beesten zijn dan droog...the riding man schreef:klein detailleke, maar misschien niet onbelangrijk: spuit je dat erop als hij al nat is, of op een droge moto?Raketman schreef:Hogedruk nooit...
Nil volentibus arduum
-
bmwfreakske
Ik doe dat 2 maal per jaar OF als ik hem te koop zet, want dan is 't precies ne nieuwe, hé: ZO BLINKENJohn schreef:Gek hé! Zo goed als niemand heeft het over achteraf inspuiten met WD40, siliconenspray of Pledge. Alles vaart er wel bij hoor. Zeker je plastik onderdelen.

-
the riding man
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Gebruik liever Shine & Go van Motul
Goe spul, jong 
Was de motor zoals hierboven beschreven, drogen met zeemvel en wachten tot hij kurkdroog is (desnoods de dag erna).
OVERAL op spuiten (behalve op remschijven, zadel, handvattten), lichtjes opwrijven om teveel aan materiaal weg te nemen en KLAAR
Zet dan uw zonnebrilleke maar op
Was de motor zoals hierboven beschreven, drogen met zeemvel en wachten tot hij kurkdroog is (desnoods de dag erna).
OVERAL op spuiten (behalve op remschijven, zadel, handvattten), lichtjes opwrijven om teveel aan materiaal weg te nemen en KLAAR
Zet dan uw zonnebrilleke maar op

-
Roadrunner NL