hoe kuisen jullie de motor?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

the riding man

hoe kuisen jullie de motor?

Bericht door the riding man »

iedereen houdt er zo zijn eigen manieren op na. Den ene met hogedrukker en stoomreiniger die voor de anderen totaal uit den boze zijn. Den ene met huis-tuin-en keuken middeltjes terwijl de ander zweert bij auto/motoshampoo/speciaal product voor velgen/speciaal product voor scherm/nawrijven met simonise en... En dan hebben we het nog niet over de werkwijze gehad... sommige middeltjes beweren dat ge dit er enkel moet opspuiten en afspoelen, andere manier is natuurlijk de oude vertrouwde spons en zeemvel.
Halen de meeste van jullie de kuip of misschien zelfs de wielen eraf, of laten jullie hem volledig en kuisen de meest zichtbare plaatsen.
Misschien dat iedereen wel een paar goeie bruikbare tips heeft die voor een ander ook nuttig zijn.

Een goeie tip die ik al kan meegeven is de motor kuisen met vigor, dat is een tegelreiniger die te koop is in de macro. Tast zeker de lak niet aan (ook aluminum niet) is zelfs zachter dan de meest autoshampoo's, bevat geen zout zoals vele andere huishoudmiddeltjes, kuist en doet blinken en kost maar 3€/liter. Opspuiten, heel vluchtig inwrijven en afspoelen en alles blinkt zoals een spiegel.

Ik kijk uit naar jullie tips.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hoge druk reiniger, dan spons en zeer warm water voor de hardnekkige vliegen :twisted:
spons en dreft voor de velgen

dan 123 WAX
en klaar

dit gebeurd als ik veel goesting heb :oops:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Hogedruk nooit...

De rode zeep van HG, opspuiten met de plantenspuit, 5 min. laten trekken, afspuiten met de tuinslang en afzemen.
Nil volentibus arduum
John
Contacteer:

Bericht door John »

We zullen dat rond borsteltje op een boormachientje nog maar eens dik in de verf zetten zekers? Gebruik eender welke zeep voor dit kleinnood maar het bespaart je wel pijnlijke vingers. :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:rond borsteltje op een boormachientje
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

:shock: Heb je daar een foto van :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

buiten zetten als het regent :roll:

Als ik eens ergens naartoe moet en hij moet echt proper zijn, dan afspuiten in carwash en opblinken met pledge (sinaasgeur)
Gele: wel snel , niet rap
Dirk_R

Bericht door Dirk_R »

Voorkant inspuiten met Sonax insectenspray, daarna emmer vullen met water en autoshampo en gewoon wassen zoals de wagen.
Afspuiten, laten uitlekken en afzemen.

Je kan ook eens proberen met Biomex, een product dat ik bij de verfhandel haal. Totaal niet agressief en je kan er echt alles mee zuiver maken, je mag er zelfs de afwas mee doen.
Ik moet zeggen dat ik de Beemer veel liever poets dan die jappen die ik allemaal gehad heb, al is het maar dat ik die ketting niet meer moet ontvetten en smeren.

Dirk
Afbeelding
the riding man

Raketman schreef:Hogedruk nooit...

De rode zeep van HG, opspuiten met de plantenspuit, 5 min. laten trekken, afspuiten met de tuinslang en afzemen.
klein detailleke, maar misschien niet onbelangrijk: spuit je dat erop als hij al nat is, of op een droge moto?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

the riding man schreef:

klein detailleke, maar misschien niet onbelangrijk: spuit je dat erop als hij al nat is, of op een droge moto?

op een VUILE lijkt mij het verstandigst...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JH. schreef:
the riding man schreef:

op een VUILE lijkt mij het verstandigst...
Dat heeft zeker het meeste effect, hé :lol:

Maar t.o.t.: bij EKO hadden ze ook zo'n zeep (groene weliswaar :roll: ) en die spoot ik er altijd op als hij nog droog was :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

asterix
Contacteer:

Bericht door asterix »

Schalkseruiter® schreef:
BiemeRT schreef:
John schreef:rond borsteltje op een boormachientje
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

:shock: Heb je daar een foto van :shock:
Foto vind ik niet direkt terug maar het komt erop neer dat je een boormachientje neemt(handigst op battery) en daarin een ronde verfborstel plaatst eentje met harde haren....ideaal om in de kantjes te komen van uw velgen bv..
Schalkse®
ik heb er nen foto van gevonden.
inderdaad ideaal om in de kleinste kantjes te komen.
Afbeelding
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

the riding man schreef:

Hangt ervan af hoe smerig hij staat. Kluiten modder eerst met de tuinslang eraf natuurlijk. Als't maar wat stof en dode beesten zijn dan droog...
Nil volentibus arduum
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Goed afspoelen met de tuinslang,overvloedig water en zeep gebruiken(dreft)terug afspoelen en opdrogen met een microvezeldoek.
Andalousie 09/2018
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Een oude badhandoek is eveneens ideaal om je beemer af te drogen...

Neemt lekker alle water weg en je kan nog eens doorwrijven ook!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Gek hé! Zo goed als niemand heeft het over achteraf inspuiten met WD40, siliconenspray of Pledge. Alles vaart er wel bij hoor. Zeker je plastik onderdelen.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:Gek hé! Zo goed als niemand heeft het over achteraf inspuiten met WD40, siliconenspray of Pledge. Alles vaart er wel bij hoor. Zeker je plastik onderdelen.
Ik doe dat 2 maal per jaar OF als ik hem te koop zet, want dan is 't precies ne nieuwe, hé: ZO BLINKEN 8)

the riding man

John schreef:Gek hé! Zo goed als niemand heeft het over achteraf inspuiten met WD40, siliconenspray of Pledge. Alles vaart er wel bij hoor. Zeker je plastik onderdelen.
de gele wel he :wink:
ikzelf heb een bus simonise van riem. Das ook hetzelfde principe: opspuiten en overwrijven.
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Idd WD40 , en dat ruikt nog lekker ook, als de uitlaat begint te warmen,
hmmmm... 8)
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Yep WD40 met citroengeur, Sharkie...welke geur gebruik jij, mss de appelsien dacht ik hé...en tevreden van ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
naftje

Bericht door naftje »

En als ge nu eens een goei kuismadam zocht, hebt ge al die problemen toch niet :roll: ... mss een Poolse :?:
(mijn madam is geen Poolse, dus moet 'k het zelf doen :evil: )
Maar zoals al vermeld, WD40, en opblinken met een proper voddeke - is terug als nieuw :P .
Greetz, J-P
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Maar als je die WD40 nu overal opspuit, dan plakt da toch...zit je bike dan na een ritje niet onder 't vuil :?:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Oneshark

Bericht door Oneshark »

(s)Campi schreef:Maar als je die WD40 nu overal opspuit,?? dan plakt da toch...zit je bike dan na een ritje niet onder 't vuil :?:
Ge kunt nie alles hebben in 't leven hé mugge.....r 8) :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Rakthi

Bericht door Rakthi »

-=-
Laatst gewijzigd door Rakthi op 23 mar 2011, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gebruik liever Shine & Go van Motul 8) Goe spul, jong :wink:

Was de motor zoals hierboven beschreven, drogen met zeemvel en wachten tot hij kurkdroog is (desnoods de dag erna).
OVERAL op spuiten (behalve op remschijven, zadel, handvattten), lichtjes opwrijven om teveel aan materiaal weg te nemen en KLAAR :D

Zet dan uw zonnebrilleke maar op :lol:

Roadrunner NL

Bericht door Roadrunner NL »

Ik zou toch de remschijven even overslaan 8)

Tom.
BMW R1150RT 2001 Dark blue
Plaats reactie