Waar kan ik dit in belgie ergens kopen ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

sislowie

Bericht door sislowie »

schoonmoeder = trau-ma
John
Contacteer:

Bericht door John »

Alléz....ze zijn weer vertrokken zenne :evil:
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Foei Foei allemaal :? :? :? :? :?

Afbeelding
sislowie schreef:schoonmoeder = trau-ma
Afbeelding
sislowie

Bericht door sislowie »

wa hebben jullie?? Mijn trouw-ma kon er best om lachen zenne. :lol:
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

:oops: mijn schoonmoeder vervangt mijn remblokken terwijl ik in het bad lig. :roll:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Eindelijk toch eene met een GOEIE Schoonmoeder :lol:
WALTER GSAdventure schreef::oops: mijn schoonmoeder vervangt mijn remblokken terwijl ik in het bad lig. :roll:
Afbeelding
Willy

Bericht door Willy »

Sorry voor de verwarring, waterpomtang is de enige naam die voor dat gereedschap ken(de) :oops:
De tang is zo handig omdat je ze kan instellen, zo is de afstand van de buitenkant van de klauw
tot de "drager" van de remblokken met gemak te overspannen.
Nog vergeten te zeggen dat ik de klauwen (meestal) gewoon laat zitten en de blokken zo
vervang (scheelt een "hand")
Willy
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik vind da tooltje ook overbodig en voor 15Euro kan dat volgens mij ook niet degelijk zijn. Als je moest weten wat die dingen in de professionele autobranche kosten....
ik gebruik als dat nodig is, (vaak kan ik de pistons gewoon met de hand terug duwen) een waterpomptang of als ik de remblokken laat zitten een schroeverdraaier. Ik haal wel altijd de remklauwen van de schijf, werkt makkelijker. Dus niet zoals ik al een paar keer heb gezien de remklauw laten zitten en met schroeverdraaier tussen remblok en remschijf wringen om de pistons terug te duwen, zou wel eens kunnen resulteren in een kromme schijf....
En natuurlijk zoals eerder gezegd het rempotteke openzetten voor je de pistons terugduwt en opletten dat je stuur mooi recht blijftstaan....remolie op je tank of blok is niet aan te raden....
en als laatste tip: als je je remblokken volledig oprijdt steken de pistons ver uit de klauwen, de pistons vervuilen en jij gaat die dan met bruut geweld even terug naar binnenduwen, gevolg: dichting raakt beschadigt en je remklauwen lekken olie. Vervang remblokken op tijd of reinig op zijn minst (met brakecleaner bv) de piston wand voor je ze terug naar binnen duwt.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie