Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.
fronteradriver schreef:Ik heb de indruk dat Bridgestone geen goede regenbanden produceert:
motor (R1100R): er liggen nu BT020 op en als het regent ben ik er niet gerust in....eenmaal is de achterkant uitgebroken zonder gevolgen...
kan ook allemaal toeval zijn...
Ik heb vorige maand een BT020 vooraan laten leggen.
Achteraan ligt een Metz.
Doch op een witte lijn van het 50 km/u teken op de baan en bij regenweer schoven ze beide weg in een flauwe bocht.
In de regen krijg je elke band achteraan aan het schuiven.. Vloeiend en voorzichtig bij regenweer is de oplossing... Op je RT doe je niks fout met een Bridgestone BT020 of Metzeler Z6..
Laatst gewijzigd door Wingman X op 17 mei 2007, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn sloffen zijn (al) aan vernieuwing toe. En dat na amper 10.OOOkm. Dat was bij mijn Peeceeke toch wel anders!
Dacht aan de Metzelers (op aanraden van de garage hoewel ikzelf daar geen goede ervaring mee heb), maar aangezien mijn bandencentrale die niet langer verkoopt, zullen het Dunlops worden.
Prijsje net voor de winterstop:
110 voor de voorste
160 voor de achterste
Uiteraard plaatsing en btw inbegrepen.
Wat vinden jullie ervan en wat zijn de ervaringen met de Dunlops (D207)?
Ik heb met mijne RT nu 38500 km gedaan altijd met Bridgestone BT020 gereden ( 3e achterband en 2e voorband ) maar heb nu voor de Roadtec Z6 van Metzler gekozen en nu maar afwachten wat het word. Heb voor alles samen 335.78 € betaald demonteren, monteren en uitbalanceren.
op mijn 1200RT liggen roadtec Z6 op nu na 19.000 km gisteren plat gereden en zelf hersteld met een kit , ik had nog graag tot na het verlof gereden met deze banden, maar ik heb nu dan het besluit genomen er nieuwe op te leggen ,daar ik ook veel rolgeluid heb rond de 50km p/u ben ik van plan een andere band te proberen ofwel de nieuwe BT 021 ofwel MPR 2 welke het word ligt aan de prijs en wat er voorradig is
op mijn 1200RT liggen roadtec Z6 op nu na 19.000 km gisteren plat gereden en zelf hersteld met een kit , ik had nog graag tot na het verlof gereden met deze banden, maar ik heb nu dan het besluit genomen er nieuwe op te leggen ,daar ik ook veel rolgeluid heb rond de 50km p/u ben ik van plan een andere band te proberen ofwel de nieuwe BT 021 ofwel MPR 2 welke het word ligt aan de prijs en wat er voorradig is
19 000 (negentienduizend ) kilometer
Ik rijd op op Metzeler Z6 (lagen er origineel op) waarmee momenteel 6500 km afgelegd werden tot mijn tevredenheid overigens. Heb in juni een reis naar de Ardèche gepland (geschat zo'n 4000 km) en vreesde al om tegen het eind de band "kaal" te rijden en daardoor wat baanvastheid te verliezen. Maar als ik dit lees... Dan hoef ik me precies geen zorgen te maken ?
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
vandaag nieuwe banden laten plaatsen Michilin Pilot road 2
voorband 161,00 €
achterband 217,00 €
milieubijdrage 2 x 2,07 = 4,14
werk uren 34,96 €
BTW 87,59 €
totale kost 504,68 €
ik vind het niet goedkoop en hoop ik hiermee meer Km. te doen dan met de vorige
ik ben verandert (Metzeler naar M PR ) vanwege het rolgeluid en dit is opmerkelijk minder het verschil is zeker 50 %
jecle schreef:vandaag nieuwe banden laten plaatsen Michilin Pilot road 2
voorband 161,00 €
achterband 217,00 €
werk uren 34,96 €
BTW 87,59 €
totale kost 504,68 €
ik ben verandert (Metzeler naar M PR ) vanwege het rolgeluid en dit is opmerkelijk minder het verschil is zeker 50 %
Amai.. totale kost 504,68 € ? Jecle v volgende set een beetje opzoekingswerk verrichten, zal u heel
wat € besparen !
jecle schreef:vandaag nieuwe banden laten plaatsen Michilin Pilot road 2
voorband 161,00 €
achterband 217,00 €
werk uren 34,96 €
BTW 87,59 €
totale kost 504,68 €
inderdaad beter uitkijken in't vervolg.... VEEL te duur.
Voor set BT020's betaalde ik alles inclusief nooit meer dan 300€, Metzeler was ietske duurder: rond de 330€.
Hoi heb nieuwe Bridgeston Battlax BT 021 op mijn rt laten leggen bij Interband in lokeren €128 voorband €162 achterband. ik ben dit weeken in luxemburg en duitsland gaan rondtoeren 1100km gereden waarvan 600 km
bochten en ze plakken als kouwgom aan de weg bij nat en droog weer.
jecle schreef:op mijn 1200RT liggen roadtec Z6 op nu na 19.000 km gisteren plat gereden en zelf hersteld met een kit , ik had nog graag tot na het verlof gereden met deze banden, maar ik heb nu dan het besluit genomen er nieuwe op te leggen ,daar ik ook veel rolgeluid heb rond de 50km p/u ben ik van plan een andere band te proberen ofwel de nieuwe BT 021 ofwel MPR 2 welke het word ligt aan de prijs en wat er voorradig is
Ik heb mijn Roadtec Z6 na 19.143km vervangen door dezelfde exemplaren daar ze riumschoots voldeden aaan mijn eisen.
Da's geweldig!!! Ik legde normaal zo'n 12000 km max af met een band. Rijd nu met dezelfde banden als jou (Z6) en hoop uiteraard ook zo'n kilomterstand te kunnen bereiken. Ik heb me laten vertellen dat het asfalt in de Ardèche wel erg veel slijt veroorzaakt. Ga toch maar riskeren om ze nog niet te vervangen voor onze trip ernaartoe.
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Al eens meegemaakt na een testrit op het circuit Horensberg in Genk. Da's normaal een kartcircuit maar via een achterpoortje er eens mogen testrijden. Karts laten heel wat rubber achter die dan weer opgeraapt werd door de motorbanden. Zag er lief uit !!! Beetje teveel van 't goeie