Net de eerste rit achter de rug....

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Eerst en vooral voor the riding man, vraag ne keer aan uw vriendin of degene die erover kloeg een grijs met oranje motorpak droeg, dan zal ik het wel geweest zijn :lol:

Spaceman__Spiff: merci voor de comment op stam, dat sterkt mij in de mening om het ne keer te proberen, ik kan wel met de moto op de baan, maar echt rijden leert ge natuurlijk van zo'n gasten.

Luc B: Die suggestie ga ik in mijn achterhoofd houden, maar momenteel ga ik een beetje op mijn geld zitten, niet dat ik blut ben, maar ik hou niet zo van geld uitgeven, en na de recente uitgaven :wink:

Xantigo, ik ga ne keer kijken of ik op 26 mei kan, goe kans dat ik dan meedoen, twee RT's is beter dan eentje he :P

Verder bevalt de RT mij meer en meer, vanmorgen (zaterdag) een goei 50 km gereden, waarvan een pak in gietende regen, en dan is zo een machine toch wel zalig. Wel valt hij af en toe stil als ik de koppeling indruk, zelfs bij warme motor, dus weeral terug naar de dealer (deze keer iets minder vriendelijk zijn neem ik aan). Verder dacht ik mistlichten te hebben in de koplamp, maar het betreffende knopje doet niks, dus ik ga echt boos moeten worden op de dealer (cenmoto).

Vandaag in totaal 100 kilomter gereden, en het was gewoon leuk.

Kurt :D
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Fox30

cursus/training

Bericht door Fox30 »

Kijk eens op deze link.
Dit gaat over de screening van vzwSTAM op 10 maart en vandaag 12 mei met enkele beemers.

Vooraleer je de basiscursus bij Motorbeheersing Tongeren gaat volgen, zou je wel eerst wat extra rijervaring moeten opdoen. Hun basiscursus is niet echt voor beginners (staat ook zo op hun website te lezen.)
ik heb net hun cursus achter de rug na 2 jaartjes R1150 RT.
Je kan mijn ervaringen lezen op deze link

Veel succes met je motor,
Fox30
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Het ziet er interessant uit Fox30, ik ga eerst ne keer via STAM kijken, en later misschien die cursus motorbeheersing volgen.
To moto dus

F800r
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Hm, ik heb precies niet veel sjans gehad met mijn masjien. Zoals eerder gezegd, viel hij af en toe stil, soms dacht ik dat het aan mezelf lag. Enfin ja, dat bleef duren, tot twee - drie keer op een rit van een halfuurtje, dus vandaag ben ik naar de dealer geweest, Cenmoto in Lier.

Eerst heb ik aangekaart dat mijn mistlichten gewoon niet werkten, dat gingen ze repareren. Dan het stilvallen. Eerst werd gezegd dat de potentiometer volledig verkeerd stond afgesteld. Een tijdje nadien waren de bougies (of wat is daar een schoon woord voor) vervangen, maar ook dan draaide hij nog vierkant. Ondertussen zat ik er toch al vlotjes anderhalf uur.

Uiteindelijk ging men de lambdasonde vervangen, maar gezien het late uur zou dit moeten wachten tot vrijdag. Ik heb kosteloos een vervangmoto meegekregen (nen R12OOR, rijdt vlotjes, maar ik mis mijn windscherm :wink: ), maar ondertussen zit ik er toch maar mee.

Ondertussen begin ik een beetje mijn vertrouwen te verliezen in de dealer, per slot van rekening mag ik verwachten dat een motor die ik uit de showroom koop is nagekeken, en dit is volgens mij niet het geval geweest (remvloeistof te weinig, mistlichten die gewoon niet werken, potentiometer verkeerd afgesteld, stilvallen...)

Ben ik nu onredelijk als ik aan Cenmoto ne keer ga vragen om mij te compenseren voor mijn ongemak? (Ik heb hem al een dag moeten laten staan in plaats van ermee naar het werk te kunnen rijden, ongeveer drie uur in de showroom zitten geelogen, als beginnende rijder met een moto van bijna 300 kg stilvallen op een rond punt, ...) Wat denken jullie?

Kurt
To moto dus

F800r
Coplin

Bericht door Coplin »

Rafèrté schreef:Proficiat met uw aanschaf.
:)
Wat betreft de ruit:
ik heb een verhoogd Givi-scherm ( gekocht bij RAD ) en ben er zeer tevreden over. Ik rij sindsdien constant met het vizier van mijn helm open.
De prijs ervan was ( als ik mij niet vergis ) rond de 100 euro.
Tussen de onderstaande reisfoto's zie je wel een foto met het scherm erop.
http://www.wepaff.be/Alpen&2006/index.html
Wat een prachtige foto's van de Alpen. Is mijn droom nog een keer. :D
Keep him on the road.
VDBD

mijn eerste rit

Bericht door VDBD »

he ,

begrijp je frustatie wel doch alles hangt af van wat er juist in de overeenkomst stond en of er garantie bij was. Als die er is en alle inteventies zijn kosteloos mmm ja dan zie ik je weinig verhaal krijgen bij hem. Bovendien als je een vervangmoto krijgt kan je in principe bollen...
greez dirk
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

kurt1973 schreef:Wat denken jullie?
Heel uw verhaal verbaast mij eerlijk gezegd :shock:

Ik ga al enkele jaren in onderhoud bij Selbach (nu Cenmoto) en steeds heel tevreden geweest. De motor kwam steeds perfect uit de garage en je VOELDE gewoon dat dat onderhoud er volledig en goed was aan uitgevoerd.

Ik heb er nog nooit eentje gekocht, dus op dat punt heb ik er geen ervaring. Zij weten natuurlijk ook niet welke motors zij overnemen en hebben ook geen glazen bol om te kijken wat er binnen de korste keren gaat aan mankeren, maar de storingen die duidelijk wél al aanwezig zijn (zoals die defecte mistlampen) MOETEN uiteraard opgelost zijn voor de doorverkoop :evil:

In mijn ervaring zijn het vriendelijke mensen van goeie wil, maar je mag nu stilaan wel laten blijken dat je het allemaal niet meer zo tof begint te vinden. Een beetje druk zetten kan nooit kwaad, hé :wink:

Wat betreft die compensatie: ik veronderstel wel dat alle herstellingen en vervangingen op hun kosten zijn (6 maanden garantie ?) en dan zie ik niet goed in hoe je verder nog gecompenseerd zou kunnen/willen worden :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ja, zelfs een jaar garantie, dus de herstellingen en vervangmotor zijn kosteloos. Waar het mij over gaat is dat ik een motor gekocht heb, die verondersteld werd nagekeken te zijn, en waarbij dat klaarblijkelijk niet gebeurd is. Bovendien ben ik al een hoop tijd kwijtgespeeld in de garage, die ik best wel anders kan gebruiken. Daarbij komt nog eens dat ik stilaan mijn vertrouwen begin te verliezen in de garage (ze hebben gezegd dat de moto is nagekeken, en dit is mijns inziens niet gebeurd, dus ofwel is er gelogen, ofwel is het iemand incompetent die het nazicht heeft gedaan).

Tot nu toe doen ze inderdaad niet moeilijk, en ik heb een heel goed contact, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik dit zomaar ga laten schieten, of ben ik te veeleisend, en mag ik al blij zijn dat alles kosteloos wordt gerepareerd, en dat ik een vervangmoto krijg?

Kurt
To moto dus

F800r
naftje

Bericht door naftje »

Kurt,
Ik heb net de topic doorlezen, en moet eerlijk zeggen dat Cenmoto blijkbaar wel correct handelt. Soms kan het héél lastig zijn een bepaalde panne te lokaliseren.
Je kan wel verlangen dat ze de moto nu maar eens goed moeten onderzoeken en testen totdat er geen gekke dingen meer uitkomen, en je tijdelijk maar een vervanger moeten geven tot alles in orde is.
Greetz, J-P
Fox30

Bericht door Fox30 »

Kurt,
ik zou toch maar je vertrouwen in cenmoto behouden.
Je wordt er erg correct behandelt. Zelfs een vervangmotor ter beschikking, terwijl ze dat volgens mij niet eens hoeve te doen.
De verkoper heeft ook niet alle kennis over de overname-motor.
Het is juist daarvoor dat de garantie dient.
Je uurtjes in de showroom; tja die had je elders kunnen besteden, maar als ik soms andere verhalen hier op het forum lees, hoef je niet eens aangetekende brieven te sturen, of je boos te maken.
Ik raad je aan om zeker de verstandhouding met die jongens te bewaren, want als ze willen, kunnen ze het je moeilijker maken dan wat ze nu doen.
Ik heb er nog geen motor gekocht, maar sluit niet uit dat een volgende motor wel eens bij hen zou worden aangeschaft.
Ik was onlangs in Rotselaar bij een dealer, en die was alles behalve vriendelijk, terwijl ik er kwam informeren om een motor te kopen.
Ik ben diezelfde dag ook bij Cenmoto geweest en er was een hemelsbreed verschil in de klantvriendelijheid. Ik kies voorlopig voor Cenmotor.
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Merci voor de reply's, dan ga ik maar niet te moeilijk doen, want inderdaad, binnen het mogelijke word ik wel correct behandeld. Over Rotselaar kan ik ook wel een verhaaltje vertellen, FOX30, over een moto die twee weken geleden stond aangeprijsd als een 2004 RT, voor 9300 euro (schitterende prijs, slechts 48500 km). Ik wou die kopen, en vroeg voor alle zekerheid of het wel een twin spark was. Antwoord: "eu, neen, oei ja, het bouwjaar is 2001, en niet 2004." Ondertussen zijn we twee weken verder, en staat hij nog altijd op de site onder bj 2004 (wie zoekt die vindt :wink: ). Inderdaad, het verschil met CENMOTO is hemelsbreed. Ik ga dan toch maar de relatie niet verzuren :)

Cheers,

Kurt
To moto dus

F800r
Plaats reactie