HELP HELP Alarm probleem !!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

bougimain
Contacteer:

HELP HELP Alarm probleem !!!

Bericht door bougimain »

Aan al de techniekers hier op het forum HELP HELP

Een vriend van mij die voor zijn werk in engeland was heeft mij een cadeau meegebracht van ginder over het water en dat is een alarm van
deze website http://www.motorbikealarm.co.uk/buy_now.html en het is dit model dat hij heeft meegebracht voor mijne bmw r1150r van 2004 (Cyclone Alarm System Model C-11
Talking Version)

Nu dacht hij dat ik dit op ne parleflik ging of kon installeren maar niks is minder waar want daarvan heb ik helemal geen kaas gegeten en ik kan zekers gen engels.
Nu is mijn vraag hier of iemand hier op het forum bereid is om mij dit te installeren ik geef aan de persoon die mij dit alarm kan instaleren zoals het moet uiteraard 150€. (of zeg mij u prijs en ik zie wel verder) Liefst toch niet iemand van de andere kant van Belgie
Hierbij heb ik de uitleg gescand en heb ik gezien dat er 3 manieren zijn om dit te installeren en ik zou graag de Methode B willen die ook de beste is volgens met wat ik toch een heel klein beetje ervan versta.

Indien er iemand is die mij echt kan helpen, dan zou ik zo vlug mogelijk een reactie willen want ik vertrek binnenkort op verlof en zou dit graag tegen dan geinstalleerd hebben.

DE UITLEG DIE ERBIJ WAS =

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
B61

Bericht door B61 »

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wij gaan er ons met een hele hoop zo eentje aanschaffen en er zal een soort van workshop georganisseerd worden (hoop ik toch :oops: ).

Dus als je nog even geduld hebt :wink:

Johannetje van het forum hier organisseert de boel dus ik veronderstel dat die hier ook nog wel even zal posten :P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Voila si, gisteren namiddag mijnen tijd genomen om mijn alarm te installeren en dankzij een forumlid genaamd (w) die voor mij speciaal een paar keer naar de winkel in engeland heeft gebeld om het een en het ander te vragen qua de bedrading is het mij gelukt om het te installeren, en ja het werkt PERFECT.

Bedankt aan W
. :wink:
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

proficiat en een kus vooruit en op de bank met de juffrouw...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ik had gevraagd aan iemand die als beroep alarmen installeerd om mij dit te instaleren en hij vroeg mij 200€ aleen om te installeren.
En ik ben fier dat ik het nu zelf heb kunnen instaleren en ben een ervaring rijker en ook 200€ rijker.
Happy guy
:lol: :lol:

JH. schreef:proficiat en een kus vooruit en op de bank met de juffrouw...
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

200€ rijker
hoi hoi weer een drink bij schakels 8) :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

YEP !!!!!!!!!!!!!!!! Afbeelding

IRON GONZO schreef:
200€ rijker
hoi hoi weer een drink bij schakels 8) :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Verniet stiéndood hé! Waar en wanneer? :roll:
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

bij schakels iedere 4de vrijdag vd maand en laat u schoonmoeder thuis Afbeelding
John schreef:Verniet stiéndood hé! Waar en wanneer? :roll:
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

BiemeRT schreef:Wij gaan er ons met een hele hoop zo eentje aanschaffen en er zal een soort van workshop georganiseerd worden (hoop ik toch :oops: )
dat hoop ik ook , heb er mij ook een aangeschaft maar zal zeker hulp nodig hebben , ben een grote nul op elektronica gebied :oops:
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ik ben zeker nog een grotere nul als jij want ik heb dit nog NOOIT maar dan ook NOOIT gedaan in mijn leven, en ge ziet heee dat het toch ook lukt met een beetje hulp van derden.
Het moeilijkste was een goede plaats vinden voor de centrale en zeer goed de bedrading camoufleren;
Mijn centrale heb ik geplaatst juist achter mijn battery daar was er een perfecte plaats voor.
En de sirene is wel tamelijk luid en een scherpe toon.
Indien jullie uitleg willen weten over de kleur van de draden van mijn r1150r van 06/2004 en wat je waar moet aankoppelen laat het maar weten want ik heb alles opgeschreven wat en waar het moet zijn;
En de mijnheer die in het alarm praat heeft een tamelijke klare stem ook dit is wel komisch als hij begint te praten, k'had liever een sensueele vrouwenstem gehad maar ja ge kunt het niet allemaal hebben.

ben een grote nul op elektronica gebied
Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Waar plaats iki het alarmledje

Bericht door bougimain »

Voor diegene die geen idee :idea: hebben waar het alarmledje te plaatsen, heb ik het hier geplaatst boor diameter 8.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Johannetje

Re: Waar plaats iki het alarmledje

Bericht door Johannetje »

bougimain schreef:Voor diegene die geen idee :idea: hebben waar het alarmledje te plaatsen, heb ik het hier geplaatst boor diameter 8.

Afbeelding

Afbeelding
Beste alarmtechnieker,

Het doet me goed dat zelfs een leek het alarm kan installeren. Hoeveel heb je er uiteindelijk voor betaald, ik ben zeer benieuwd. Ik heb er zojuist 17 laten komen voor mensen op dit forum.
Ik ga er binnenkort mee aan de gang.

Soit, een andere vraag. Ik was erg benieuwd naar je aantekeningen over de inbouw van je alarm. Mag ik daar een kopieke van? Dan met name naar de aanlsuitingen op je Beemer. Heb je de draden apart aangesloten of paste de standaard aanwezige stekker ?
Mogelijk ook een paar fotokes posten of vraag ik nu teveel ?

Ik hoor graag van je..

groetjes

Johan.
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
bougimain
Contacteer:

Re: Waar plaats iki het alarmledje

Bericht door bougimain »

(s)Campi heeft gelijk.

Voor de mensen die verdere uitleg willen stuur mij een pm en ik stuur u alle uitleg.

Bougi :wink:
Laatst gewijzigd door bougimain op 17 jun 2007, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

En pas op ge moet nu ook niet gaan denken van, ik heb nu een alarm er kan niks meer gebeuren NO WAY als nen dief echt iets wilt gaat hij er ook voor gaan alarm of niet geloof mij (ik spreek van ervaring) ze spuiten van dat vloeibaar schuim op u sirene en ti's gebakken
Gelukkig weten we uw luidspreker staan... :idea:

Bougimain, ik weet niet of het zo verstandig is dit hierboven zo maar te grabbel te posten, mss best verwijderen en per PM verzenden ? :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ja (s)Campi ge kunt gelijk hebben maar ja nu is het toch te laat hoor.
Bedankt in alle geval :roll:

(s)Campi schreef:
En pas op ge moet nu ook niet gaan denken van, ik heb nu een alarm er kan niks meer gebeuren NO WAY als nen dief echt iets wilt gaat hij er ook voor gaan alarm of niet geloof mij (ik spreek van ervaring) ze spuiten van dat vloeibaar schuim op u sirene en ti's gebakken
Gelukkig weten we uw luidspreker staan... :idea:

Bougimain, ik weet niet of het zo verstandig is dit hierboven zo maar te grabbel te posten, mss best verwijderen en per PM verzenden ? :wink:
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Je kunt je post nog altijd editen en wegdoen hoor... :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Bougimain ik heb eens ergens van jou gelezen dat je het alarm had ingesteld op 2 omdat het op 5 veel te snel afging.

Waar vind je die instelmogelijkheid (cijfertjes) :?: :?

't Zou natuurlijk ook kunnen dat wij een nieuwer maar NIET instelbaar alarm hebben.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Kijk eens goed naar de handleiding dat ik heb gescand begin van deze topic en ga dan naar het nummerke 12 Shock sensor adjustement en daar zie je hoe je het moet instellen
Astameblief :lol: :lol:

BiemeRT schreef:Bougimain ik heb eens ergens van jou gelezen dat je het alarm had ingesteld op 2 omdat het op 5 veel te snel afging.

Waar vind je die instelmogelijkheid (cijfertjes) :?: :?

't Zou natuurlijk ook kunnen dat wij een nieuwer maar NIET instelbaar alarm hebben.
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

bougimain schreef:Kijk eens goed naar de handleiding dat ik heb gescand begin van deze topic en ga dan naar het nummerke 12 Shock sensor adjustement en daar zie je hoe je het moet instellen
Inderdaad toch een lichtjes ander alarm, want bij dat van mij gaat dat dus niet (andere handleiding ook) :cry:

Johannetje

instelbaar of niet

Bericht door Johannetje »

BiemeRT schreef:
bougimain schreef:Kijk eens goed naar de handleiding dat ik heb gescand begin van deze topic en ga dan naar het nummerke 12 Shock sensor adjustement en daar zie je hoe je het moet instellen
Inderdaad toch een lichtjes ander alarm, want bij dat van mij gaat dat dus niet (andere handleiding ook) :cry:
Hoi Wim,

Volgens mij wordt het blauwe ledje bedoeld en aangezien Danny exact hetzelfde alarm als ons heeft moet dat dus hetzelfde werken volgens mij.
Lijkt me niet handig als je de kracht van de sensor niet kan instellen....

Ik hoor het wel,

groetjes

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
bougimain
Contacteer:

Re: instelbaar of niet

Bericht door bougimain »

Ja johan ge hebt gelijk, het zou mij ook verwonderen dat je u alarm niet zou kunnen regelen qua gevoeligheid ?????????
want zelfs een stom goedkoop alarm kun je instellen.
:wink: :wink: :wink: :wink:

Volgens mij wordt het blauwe ledje bedoeld en aangezien Danny exact hetzelfde alarm als ons heeft moet dat dus hetzelfde werken volgens mij.
Lijkt me niet handig als je de kracht van de sensor niet kan instellen....

Ik hoor het wel,

groetjes

Johan
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Toch nog een serieus werkske om dat alarm te installeren op nen RT :roll: .
Héél de plastiek moet er naturlijk af en dan de juiste draden vinden :oops: , bijv.:

Aan welke draad (kleur) word de bruine draad van het alarm aangesloten ?

Waar sluit ik die gele van het alarm aan de 4 pinkers aan ?

Zijn er eigenlijk RT-rijders van de gezamelijke aankoop die hun Cyclone-alarm reeds succesvol hebben aangesloten :?

TonTon

Bericht door TonTon »

BiemeRT schreef:Toch nog een serieus werkske om dat alarm te installeren op nen RT :roll: .
Héél de plastiek moet er naturlijk af en dan de juiste draden vinden :oops: , bijv.:

Aan welke draad (kleur) word de bruine draad van het alarm aangesloten ?

Waar sluit ik die gele van het alarm aan de 4 pinkers aan ?

Zijn er eigenlijk RT-rijders van de gezamenlijke aankoop die hun Cyclone-alarm reeds succesvol hebben aangesloten :?
yep , vandaag zowel de mijne als die van Geert ( Accou ) geïnstalleerd , wel serieus werkje maar heb er een toffe gast ( den Geert ) mee ontmoet.
wij hebben het alarm op de volgende wijze aangesloten : géén spraak en géén starten van op afstand.
voor de technische kant van de zaak zou ik vragen om Geert te contacteren , die heeft het elektronica gedeelte voor zich genomen terwijl ikzelf de demontage van de kuip en het monteren van de led op mij heb genomen.
voor zover ik weet heb je de bruine zelfs niet nodig...maar beter vragen aan Geert.
als je de linker zijde van de kuip demonteert ( als je op de moto zit de linker zijde ) zie je vooraan in de kop een blauwe stekker ( zou dienen voor het originele BMW alarm ) , daar heeft Geert de stekker doorgeknipt en de draden afgetakt en verbonden en doorgetrokken naar achter ( de beide pinkers zijn daar op aangesloten....de andere weet ik niet :oops: , maar best contact opnemen met Geert....
Plaats reactie