welke demper??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
thijs

welke demper??

Bericht door thijs »

heb zojuist nieuwe gsa maar vind de sound wa zwak wa doe ik best enkel demper of volledige lijn en wa kost da
DIRT IS FOR RACING
ASPHALT IS FOR SISSIES
Iron Gonzo

Re: welke demper??

Bericht door Iron Gonzo »

thijs schreef:heb zojuist nieuwe gsa maar vind de sound wa zwak wa doe ik best enkel demper of volledige lijn en wa kost da
een 1200 of een 1150 :?:
Y stuk en demper is voldoende

keuze genoeg
ik zou gaan voor akrapovic :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
thijs

Bericht door thijs »

nen 1200
DIRT IS FOR RACING
ASPHALT IS FOR SISSIES
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Gewoon de catalysator er onderuit halen en vervangen door een Y stuk (150 Euro) klinkt al een stuk beter.
Is het niet voldoende luid, kan je nog altijd een demper (400 tot 700 Euro) bijkopen.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
J
Contacteer:

Bericht door J »

PatricK/GS schreef:Gewoon de catalysator er onderuit halen en vervangen door een Y stuk (150 Euro) klinkt al een stuk beter.
Is het niet voldoende luid, kan je nog altijd een demper (400 tot 700 Euro) bijkopen.
Wat??? 150€ voor een Y stuk. Is dat van zilver of zo iets gemaakt.
Is dat niet goedkoper te vinden?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
SGS

Bericht door SGS »

PatricK/GS schreef:Gewoon de catalysator er onderuit halen en vervangen door een Y stuk (150 Euro) klinkt al een stuk beter.
Bij een 1200 zit de kat aan de uitlaatbochten gelast. Wat je wel kan doen is deze eraf slijpen en daar de Y opzetten. Want nieuwe bochten kosten ook al gauw 500€.
BMW R1100GS/ Aprilia 1000 Tuono
thijs

Bericht door thijs »

moe diene katalysator der dan uitgeslepen worden of gewoon losvijzen :?:
DIRT IS FOR RACING
ASPHALT IS FOR SISSIES
SGS

Bericht door SGS »

De katalysator zit vast gelast op de uitlaatbochten. De demper zit met een klem op de kat. Om er een Y op te zetten moet je dan de kat van de bochten slijpen. Of anders een volledig nieuw uitlaat systeem, dit kost nieuw ongeveer 1000€.

Als je de kat eraf slijpt en een Y gebruikt moet je wel opletten waar je slijpt want bij een Y van een 1150 bv zijn niet beide kanten even lang.

grtz[/img]
SGS

Bericht door SGS »

De katalysator zit vast gelast op de uitlaatbochten. De demper zit met een klem op de kat. Om er een Y op te zetten moet je dan de kat van de bochten slijpen. Of anders een volledig nieuw uitlaat systeem, dit kost nieuw ongeveer 1000€.

Als je de kat eraf slijpt en een Y gebruikt moet je wel opletten waar je slijpt want bij een Y van een 1150 bv zijn niet beide kanten even lang.

grtz
gilles volke

Bericht door gilles volke »

Mijn keuze is een complete remus uitlaatsysteem met powercone demper en de kosten zijn 753 euro plus verzendkosten.mail maar eens naar info@mgh-bikes .de.Ik heb em nog niet maar die komt er wel op :P
cope

Bericht door cope »

Ik heb 2 weken geleden er een remus carbon opgestoken en zal binnenkort het Y-stuk ook vervangen.
De sound als je er de demper uithaald is nu al subliem maar met de complete lijn heb je ongeveer 5@6 pk meer (heb ik gelezen) maar dan moet de demper er weer in of je krijgt het geluid van een Harley en dat is iets te veel voor mijn gevoel.
Tevens geeft de carbon uitlaat een volle mooie doffe sound en hier en dan een leuke plof als je vertraagd, met de titanium uitlaat klinkt die iets meer metaal achtig.
Er bestaan heel veel verschillende uitlaten voor de gs(a) maar ik heb de Remus genomen (tis niet de mooiste) maar hij kwam eind mijn alu-zijkoffers en niet er voor of halfweg, ik heb geen zin om verbrande uitlaatgassen van mijn koffers te schrapen en ik denk dat deze ook meer zouden opwarmen.
Ik heb er nu bijna 2000 km opzitten en ieder keer als ik mijn beemer zie staan in de garage krijg ik nog altijd dat kippevel gevoel lijk ne kleine die voor de eerste keer ne snoep of de borst kreeg, zalig :lol: .
Ben ondertussen al ne 2de keer gevallen, kwou een borduur oprijden van 15cm hoog maar kon er niet recht genoeg op, achterwiel weg geslipt en op zijn zij (met madam er op) Resultaat wat gezaag maar voor de rest enkel een schreef op de buisversterking, het zijn toch sterke motors die gsa's.

Greetz cope
J
Contacteer:

Bericht door J »

cope schreef:complete lijn heb je ongeveer 5@6 pk meer (heb ik gelezen)
zou mij sterk verwonderen?

2de keer gevallen, kwou een borduur oprijden van 15cm hoog maar kon er niet recht genoeg op, achterwiel weg geslipt en op zijn zij (met madam er op)

Greetz cope
Net voor je een borduur opgaat, moet je een snelle ruk aanje gas geven, zodat de druk van je voorwiel weggaat. doordat je dan sneller gaat sleept je achterwiel niet en hobt het over de rand.

J
cope

Bericht door cope »

bedankt J,

Als ik alleen rij ben ik veel brutaler met mijn fiets, maar met mijn vrouw er op rijd ik veel te voorzichtig anders zit ze de ganse tijd te zagen.
Ik rij dus meestal alleen!!

Greetz cope
J
Contacteer:

Bericht door J »

cope schreef:bedankt J,

Ik rij dus meestal alleen!!

Greetz cope
ik heb er mijn zadel achteraan al afgehaald.
Vrouwke heeft zelf een motor en de mijne is geen kermisatractie.

Have fun,

J
Plaats reactie