welke demper??
Moderator: GVN
welke demper??
heb zojuist nieuwe gsa maar vind de sound wa zwak wa doe ik best enkel demper of volledige lijn en wa kost da
DIRT IS FOR RACING
ASPHALT IS FOR SISSIES
ASPHALT IS FOR SISSIES
-
Iron Gonzo
Re: welke demper??
een 1200 of een 1150thijs schreef:heb zojuist nieuwe gsa maar vind de sound wa zwak wa doe ik best enkel demper of volledige lijn en wa kost da
Y stuk en demper is voldoende
keuze genoeg
ik zou gaan voor akrapovic
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
PatricK/GS
Wat??? 150€ voor een Y stuk. Is dat van zilver of zo iets gemaakt.PatricK/GS schreef:Gewoon de catalysator er onderuit halen en vervangen door een Y stuk (150 Euro) klinkt al een stuk beter.
Is het niet voldoende luid, kan je nog altijd een demper (400 tot 700 Euro) bijkopen.
Is dat niet goedkoper te vinden?
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Bij een 1200 zit de kat aan de uitlaatbochten gelast. Wat je wel kan doen is deze eraf slijpen en daar de Y opzetten. Want nieuwe bochten kosten ook al gauw 500€.PatricK/GS schreef:Gewoon de catalysator er onderuit halen en vervangen door een Y stuk (150 Euro) klinkt al een stuk beter.
Is het niet voldoende luid, kan je nog altijd een demper (400 tot 700 Euro) bijkopen.
BMW R1100GS/ Aprilia 1000 Tuono
moe diene katalysator der dan uitgeslepen worden of gewoon losvijzenPatricK/GS schreef:Gewoon de catalysator er onderuit halen en vervangen door een Y stuk (150 Euro) klinkt al een stuk beter.
DIRT IS FOR RACING
ASPHALT IS FOR SISSIES
ASPHALT IS FOR SISSIES
De katalysator zit vast gelast op de uitlaatbochten. De demper zit met een klem op de kat. Om er een Y op te zetten moet je dan de kat van de bochten slijpen. Of anders een volledig nieuw uitlaat systeem, dit kost nieuw ongeveer 1000€.
Als je de kat eraf slijpt en een Y gebruikt moet je wel opletten waar je slijpt want bij een Y van een 1150 bv zijn niet beide kanten even lang.
grtz[/img]
Als je de kat eraf slijpt en een Y gebruikt moet je wel opletten waar je slijpt want bij een Y van een 1150 bv zijn niet beide kanten even lang.
grtz[/img]
De katalysator zit vast gelast op de uitlaatbochten. De demper zit met een klem op de kat. Om er een Y op te zetten moet je dan de kat van de bochten slijpen. Of anders een volledig nieuw uitlaat systeem, dit kost nieuw ongeveer 1000€.
grtz
grtz
-
gilles volke
Re: welke demper??
Mijn keuze is een complete remus uitlaatsysteem met powercone demper en de kosten zijn 753 euro plus verzendkosten.mail maar eens naar info@mgh-bikes .de.Ik heb em nog niet maar die komt er wel op 
Ik heb 2 weken geleden er een remus carbon opgestoken en zal binnenkort het Y-stuk ook vervangen.
De sound als je er de demper uithaald is nu al subliem maar met de complete lijn heb je ongeveer 5@6 pk meer (heb ik gelezen) maar dan moet de demper er weer in of je krijgt het geluid van een Harley en dat is iets te veel voor mijn gevoel.
Tevens geeft de carbon uitlaat een volle mooie doffe sound en hier en dan een leuke plof als je vertraagd, met de titanium uitlaat klinkt die iets meer metaal achtig.
Er bestaan heel veel verschillende uitlaten voor de gs(a) maar ik heb de Remus genomen (tis niet de mooiste) maar hij kwam eind mijn alu-zijkoffers en niet er voor of halfweg, ik heb geen zin om verbrande uitlaatgassen van mijn koffers te schrapen en ik denk dat deze ook meer zouden opwarmen.
Ik heb er nu bijna 2000 km opzitten en ieder keer als ik mijn beemer zie staan in de garage krijg ik nog altijd dat kippevel gevoel lijk ne kleine die voor de eerste keer ne snoep of de borst kreeg, zalig
.
Ben ondertussen al ne 2de keer gevallen, kwou een borduur oprijden van 15cm hoog maar kon er niet recht genoeg op, achterwiel weg geslipt en op zijn zij (met madam er op) Resultaat wat gezaag maar voor de rest enkel een schreef op de buisversterking, het zijn toch sterke motors die gsa's.
Greetz cope
De sound als je er de demper uithaald is nu al subliem maar met de complete lijn heb je ongeveer 5@6 pk meer (heb ik gelezen) maar dan moet de demper er weer in of je krijgt het geluid van een Harley en dat is iets te veel voor mijn gevoel.
Tevens geeft de carbon uitlaat een volle mooie doffe sound en hier en dan een leuke plof als je vertraagd, met de titanium uitlaat klinkt die iets meer metaal achtig.
Er bestaan heel veel verschillende uitlaten voor de gs(a) maar ik heb de Remus genomen (tis niet de mooiste) maar hij kwam eind mijn alu-zijkoffers en niet er voor of halfweg, ik heb geen zin om verbrande uitlaatgassen van mijn koffers te schrapen en ik denk dat deze ook meer zouden opwarmen.
Ik heb er nu bijna 2000 km opzitten en ieder keer als ik mijn beemer zie staan in de garage krijg ik nog altijd dat kippevel gevoel lijk ne kleine die voor de eerste keer ne snoep of de borst kreeg, zalig
Ben ondertussen al ne 2de keer gevallen, kwou een borduur oprijden van 15cm hoog maar kon er niet recht genoeg op, achterwiel weg geslipt en op zijn zij (met madam er op) Resultaat wat gezaag maar voor de rest enkel een schreef op de buisversterking, het zijn toch sterke motors die gsa's.
Greetz cope
Net voor je een borduur opgaat, moet je een snelle ruk aanje gas geven, zodat de druk van je voorwiel weggaat. doordat je dan sneller gaat sleept je achterwiel niet en hobt het over de rand.cope schreef:complete lijn heb je ongeveer 5@6 pk meer (heb ik gelezen)
zou mij sterk verwonderen?
2de keer gevallen, kwou een borduur oprijden van 15cm hoog maar kon er niet recht genoeg op, achterwiel weg geslipt en op zijn zij (met madam er op)
Greetz cope
J
't vollek va Gùùk red ùùk........