Omgevallen!!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

DJAIRO

Omgevallen!!!

Bericht door DJAIRO »

Hallo,
Vandaag zalig ritje in Pajottenland,maar in mineur geeindigd!
Verdoemme toch,rij ik samen met Dominique een veldwegske in,en we zien een mooi plaatsje om even te stoppen,parkeer de moto op z'n zijpikkel en even later, we zaten in het gras te genieten,roept Dominique"Frank de moto!!!"en ik zie hem gaan,spring recht,maar te laat de GS op zijn kant,en het ergste de ondergrond,kiezel!!!,zet hem terug recht,pinker vooraan stuk zowel glas als behuizing,handkap gebarsten,en heel dat kleppendeksel,vol krassen en putjes van die kiezel,de GS rolde over z'n cylinder heen, stond in een putje,en cylinderbescherming ook gekrast!!!
Dat is om Uw kl*ten op te fretten,van koleire :twisted: :twisted:
Maar gelukkig niets aan naftbak en snavel,en was ik blij dat die mottige topcase er op stond,anders was de uitlaat en de pinkers achter ook beschadigd,die heeft de val nog wat opgevangen!!
Nu kosten hé,een 2de hands kleppendeksel(onbeschadigd),voor een single spark met vermelding"magnesium"kant olievulstop,heeft er iemand nog zo iets liggen,want ik denk dat de nieuwprijs hiervan,niet van de poes zal zijn,de rest zal wel meevallen hoop ik,7/7/2007 geluksdag????
Frank :)
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Kijk hier eens naar voor u klependeksel http://cgi.ebay.de/bmw-r1100s-r1100gs-g ... dZViewItem

En voor de rest ga eens kijken op Ebay (duitsland)
click hierop :idea:
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Stom voorval maar je bent de eerste niet. Maar zet er in het vervolg een plaatje onder of beter nog, las er een groter plaatje of buisje aan. Dan zal je achteraf niet meer hoeven te vloeken. :lol: :cry:
sprint

Bericht door sprint »

Ja Frank, ik durf het hier bijna niet meer zeggen. :cry:
Eigelijk ben jij een K man, een GS da's niets voor u :?
Marnix.

Afbeelding
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Hey frank,
stoem stoem stoem maarja zo'n dingen gebeuren. Heb het ook al eens meegemaakt, al rijdend tijdens traag maneuver de moto moeten op zijn kant leggen wegens evenwichtsverlies.

Het ergste is dat je machien er mooier uitzag dan een showroommodel.

Maarre je hebt nu weer wat omhanden, zo blijft je hobby levendig :lol:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

sprint schreef:Ja Frank, ik durf het hier bijna niet meer zeggen. :cry:
Eigelijk ben jij een K man, een GS da's niets voor u :?
Zwanzer :lol: :lol: :lol:
Als ik dat met de K1100RS voorgehad,dan was ik zekers geschoren,kon ik héél den"tupperware"laten herspuiten!!!
Sprint...JOENGE....Kom is naar "den Boskant"en doe is een toerke met mijne GS,wedden dat ge verkocht zijt,da bolt JAAAAUW...JOENGE.. :lol:
Maar geen slecht woord over ne"K"hoor,maar ne GS is voor mij gewoon"DE MOTO" :wink:
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

bougimain schreef:Kijk hier eens naar voor u klependeksel http://cgi.ebay.de/bmw-r1100s-r1100gs-g ... dZViewItem

En voor de rest ga eens kijken op Ebay (duitsland)
click hierop :idea:
Thanks Bougimain, :( :( :( :(
Het doet me deugd,dat er mensen zijn die meeleven in deze zware tijden,die ik momenteel meemaak :wink: :D maar zoals je ziet,ik kan al terug lachen,t'is spijtig,maar het is het einde van de wereld niet hé :)
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

futureGSrijder schreef:Het ergste is dat je machien er mooier uitzag dan een showroommodel.
Bedankt voor het compliment,dat doet deugt!!!!!
En"only the strong will survive"binnen de korste keer staat de GS weer te schitteren in al z'n glorie!!!!
See You Frank :) :)
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

DJAITRO,

Ge zijt den eerste en de laatste niet, heb dat ook al voorgehad, troost u.

Staan der valbaren op? Dat beschermd al iets meer.

Enne uwe zijpikkel onderaan vergroten, de zijpikkel van mijne GS is vergroot tot +/- 5 cm diameter, nooit geen probleem, niet op grint, gras, zand, ..........
Kijk ne keer bij toon je GS.

Enne het belangrijkste is dat het slechts stoffelijke schade is.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
cope

Bericht door cope »

Ik wens u sterkte toe :wink:

Die van mij is nu al 2 keer omgevallen, ben ik blij dat het met een GSA is anders buiten die paar schreven in de valbaren en de lak weg op de cilinderbescherming is er niks aan, ik doe er ook niks van kosten aan wie weet val ik morgen niet weer.
Enkel mocht ik hem ooit verkopen voor een nieuw model GSA2009 mss dan zal ik hem wel op kuisen.
Een keer gevallen in de keien en ne keer op een borduur van 15cm hoog die ik te schuin moest oprijden (achter wiel is weggegleden, ik reed te voorzichtig)
Dus trek u het allemaal niet te erg aan, er zal langer ne GSA rond rijden dan dat ik of jij zal bestaan. :cry:

Greetz cope
SGS

Bericht door SGS »

Ik heb het ook al voor gehad.

ivm dat kleppendeksel: netjes opschuren totdat alle krassen eruit zijn en terug spuiten. Heb dit zelf ook al twee keer gedaan.

grtz Tom
BMW R1100GS/ Aprilia 1000 Tuono
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

jaja het overkomt de beste :(

maar nu heb je toch al een beetje ECHTE GS
plak er nog wat modder op en klaar :P

dan zal iedereen denken dat je een ECHTE GS rijder bent :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

En dat na al dat mooie werk :cry: :cry:

Gelukkig is de tank gevrijwaar :!:

Veel succes met de zoektocht naar een kleppendeksel

mvg, $ven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Motard de l'Allier
Contacteer:

SGS schreef:Ik heb het ook al voor gehad.

ivm dat kleppendeksel: netjes opschuren totdat alle krassen eruit zijn en terug spuiten. Heb dit zelf ook al twee keer gedaan.

grtz Tom
Sorry ze maar van gravier zijn het geen krassen maar puten.

DJAIRO,
Heb een teflon barre van 75mm genomen met een dikte van ongeveer 15mm.
Inox-plaatje gemaakt van zelfde diameter en vier gaten in geboord in samenstelling, daarna schroefdraad in de teflon getapt M6.
Gaten in inox-plaatje verzonken en gemonteerd met vier inox verzonken inbussen M6.
Ziehier resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Indien nog vragen vuur maar af hé.

one-one

Bericht door one-one »

je zijpikkel afdoen, doorzagen, een verlengstuk ininlassen en klaar is kees. 4 à 5 cm langer is meer dan genoeg, misschien één nadeel is dat je de zijpikkel moet inslaan om hem op de middenbok te zetten.

Nog een kleine tip..
als je je motor op de zijpikkel zet draai je stuur naar links zodat het voorwiel naar links ingeklikt staat....
als je je stuur anders zet en je motor staat vb in neutraal kan je hem met 2 vingers gewoonweg van zijn pikkel duwen .
een breder stuk oplassen onderaan is ook goed of een klein plaatje in je zijkoffer of in je tanktas bijhebben om het onder de zijpoot te plaatsen.
ride with pride
one-one
gsa 1150
Motard de l'Allier
Contacteer:

Vergeten bijvertellen,
voetje afgetekend op karton en teflon stuk laten uitfrezen tot op een dikte van 1.5-2mm, zodat voetje van zijstandaard in teflon past.

stefke

Bericht door stefke »

Heb ook zo'n voetsteunverbreder, verandert niet zo heel veel aan de hellingshoek en bij het betere bochtenwerk schuurt het tegen de grond :roll:. Maar wel handig op zachte ondergrond. :idea:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

bij aankomst je motorlaars uitdoen en rond je zijstaander doen...

geeft gegarandeerd suc6 en je hebt het altijd bij :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Allemaal bedankt voor de tips,ik ga er werk van maken,maar ergens op het forum heb ik ééns een link gezien naar de onderdelen lijst en prijslijst van BMW,dat zou nuttig zijn,dan kan ik ineens ééns uitrekenen wat dat grapje me zal kosten,veel kans dat ik dan omval i.p.v de GS :wink:
Ga er waarschijnlijk ook valbaren op monteren,dan zijn de kleppendeksels ook beter beschermd!!
Groetjes Frank :)
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Da's pech hebben. Gelukkig is de tank niet geraakt.
Frank K

Bericht door Frank K »

Spijtig voorval.
De GSA is blijkbaar iets beter bestand tegen dergelijke valpartijen.
De mijne is omgevallen onder een hoek van meer dan 120° op een
keienpad in de Alpen. Schade? Een paar krasjes op de cylinderbeschermers. Mijn medereizigers stonden versteld (en ikzelf ook) van de minimale 'schade'.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ik ben miss wat laat, heb het gans we op een festival gezeten in het pajottenland, maar toch post ikhet even.

Ik heb dit gekregen van mijn dealer. Het lag daar op de toog en ze deelde dit uit aan de klanten.
Afbeelding

Het is blijkbaar van BMW want het staat er in relief opgedrukt, dus ik denk niet dat het eigen ontwerp van de dealer is. Ik heb er ook een stuk van 1€ bij zodat je het formaat kan inschatten.
Het zit steeds in mijn tanktas.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Bij wunderlich kan je jiffy verbreder bestellen, had dat op al mijn Gs 'en en je kan hem er bijna op elke ondergrond veilig mee op de jiffy zetten

Kleppen deksel is niet overdreven duur, valt wel mee. Was voor mij in ieder geval niet de moeitje om te herstellen en herspuiten.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
one-one

Bericht door one-one »

J schreef:Ik ben miss wat laat, heb het gans we op een festival gezeten in het pajottenland, maar toch post ikhet even.

Ik heb dit gekregen van mijn dealer. Het lag daar op de toog en ze deelde dit uit aan de klanten.
Afbeelding

Het is blijkbaar van BMW want het staat er in relief opgedrukt, dus ik denk niet dat het eigen ontwerp van de dealer is. Ik heb er ook een stuk van 1€ bij zodat je het formaat kan inschatten.
Het zit steeds in mijn tanktas.

J
heb dezelfde en beiden zijn goed :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
KriSs

Bericht door KriSs »

ik heb er een yshockey - puck onder gezet met 3 boutjes. Hellingshoek verkleint en steunopp vergroot hiermee (totale kost 1€)

groeten,

Kris
Plaats reactie