Zowel ikzelf als mijn mede-reiziger (pan-rijder) hebben een zumo 550 (aangekocht met één week verschil)
Tijdens onze reis, naar de vogezen, hebben we de zumo van zijn minder goede kant leren kennen.
* soms wordt links gezegd, terwijl rechts wordt aangegeven op de kaart (of omgekeerd)
* soms ben je al voorbij het kruispunt vooralleer de aanwijzing komt
* satelliet ontvangst wordt onnauwkeurig in de bergen.
* uitvallen van het apparaat met als gevolg dat de batterij uitgenomen hoeft te worden om te resetten.
* bij het naderen van een kruispunt, waarbij je van een zijweg op een hoofdweg komt wordt er geen aanwijzing gegeven
(als de route rechtdoor loopt).
omgekeerd ook, als de hoofdweg afbuigt en de route gaat rechtdoor (op een zijweg) dan krijg je geen begeleiding.
* haarspeld bochten worden aanzien als een verandering in de route en krijg je begeleiding
(vervelend als je even geconcentreerd bezig bent)
* verschil in route berekening en begeleiding tussen beide ZUMO's
we hadden dit al opgemerkt en de proef op de som genomen door alle navigatie parameters hetzelfde te zetten,
een route uit te stippelen en ze te rijden.
Inderdaad soms wijzen de twee toestellen een verschillende route aan (vb aan kruispunt gaat ene rechtdoor andere slaat af)
terwijl het totaal aantal KM en duur van de route hetzelfde zijn.
Ik vraag me af hoe dit mogelijk is, beide toestellen staan op dezelfde SW versie ?
Tijdens de terugreis (+/- 650 km) hebben we dit verschillende malen aan de hand gehad.
* Herberekenen van de route, zelfs als deze optie niet geselecteerd is
* Nemen van onverharde wegen, zelfs als deze optie niet aangevinkt is
* bluetooth headset valt regelmatig uit
* last but not least
Triplog van 2000 km verdwenen!!!! alleen de laatste dag kan terug gevonden worden.
Ikzelf heb een aantal jaren ervaring met een MIO, TOMTOM .
Op mijn TOMTOM heb ik nooit last gehad van deze problemen, daardoor ben ik teleurgesteld want ik verwachtte veel van een
bedrijf zoals Garmin (gezien de stevige prijs).
Als positieve noot kan ik wel zeggen dat de zumo gegarandeerd waterdicht is.
Tijdens onze reis hebben we iedere dag liters water over ons gekregen en de zumo gaf geen krimp (net als de ST).

I'm always waiting at home !!