K1200S - Rijervaring

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

RUSOR

K1200S - Rijervaring

Bericht door RUSOR »

Hallo,
Wie heeft er ervaring met de k1200s????
Wie heeft er al langere trips meegemaakt???
Wie wil dat met ons delen???
Wij zijn nl. geintreseerd in deze motor en willen weten wat andere rijders ervan denken
:shock: :D :( :twisted:

groetjes Danny & Chris
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Ik denk dat u daar nog niet veel over te weten komt :( ,zeker lange ritten.De motor is nog maar juist uitgeleverd.Van zijn voorstelling tot nu is er een stop geweest van de K 1200 S met een motor probleem :shock: dat pas iets voor de voorstelleng aan het licht kwam.Maar der zullen er al zijn die de kans is gehad hebben voor er mee te kunnen rijden :lol: .
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Danny,

Silent One heeft zijn K1200S vandaag afgehaald, dus hij zal wel één dezer een rij-impressie posten denk ik.. hij heeft ESA vering.

Groetjes :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
K1200S

Bericht door K1200S »

Jongens heb vandaag +/- 100km achter de rug op de snelweg.

Tja normaal doe ik geen snelweg tijdens inrij periode iomdat het slecht is voor de motor maar moest naar een klant.

Anyway deze namiddag ga ik even de vlaamse ardennen opzoeken om de versnellingsbak in te rijden en langzaam toerental op te trekken.

Eerste is dat de ESA heel verbazend goed zijn werk doet!

Een reminder voor mensen die ESA op de motorfiets nun en in de toekomst zullen gebruiken :

- 1 x drukken : Instellen voor vertrek : COMF; SPORT; NORM
- (1sec tss pause) 2 x drukken: Instellen voor vertrek: 1 persoon; 2 personen; 1 persoon + bagage; 2 personen + bagage.

:!: Belangrijk :!: = De voorvering wordt alleen aangepast tijdens het stilstaan. Als men tijdens het rijden de vering wijzigd (alleen eerste stand is mogelijk: NORM;COMF;SPORT) dan zal alleen de achterverig aangepast worden.

De ESA in comfort stand is voortreffelijk goed, zekers in dit geval met een sportievere machine. Is het gevoel gelijk bij mijn Mercedes E-klasse met airmatic, de motor zweeft over de baan.

Natuurlijk blijft het een sportieve motorfiets, betekent op de snelweg toch vrij veel windweerstand.

Op secundaire wegen en stadsverkeer heb je vrij weinig wind.

Momenteel ben ik de enige in belgie met die machine rijdt, er is iemand anders die ook een heeft samen met mezelf een grijse maar wacht tot nu vrijdag voor de software update om Full Power te gaan.

Voorlopig wacht ik tot na de inrij periode voor Full Power. :twisted: :wink:
"Once you drive BMW, always ..."
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Blijf ons informeren over u ervaringen. Hebben van de week ons handtekening gezet onder een gele K1200S weliswaar zonder ESA.
Ze verwacht hare S rond juni. De leuke en minder leuke dingen van deze motor intreseren ons zodat we kunnen leren uit u ervaringen.
:shock: :D :( 8) :twisted: :roll: :wink:
groetjes Danny&Chris
mike gt

silent

Bericht door mike gt »

silent one is very silent??? :(
K1200S

Bericht door K1200S »

Tja, het is het weer nog niet en ben 2 weken met verlof geweest.

Plus ben zo ziek als een hond zoals de meeste mensen in mijn omgeving.

Vanaf dat het ik wat beterhand ben zal ik jullie verder inlichten.
K1200S

Bericht door K1200S »

Momenteel heeft de motor +/- 500km achter de rug.

ESA is heel goed voor een standaard rijder, maar ik mis toch het extra hardheid bij sportief vering het mocht ietsjes stijver.

Natuurlijk is het niet evident om een ideale mix te zoeken voor alle rijders.

Misschien heeft BMW de mogelijkheid de vering alsnog anders te configureren via een software update...

:wink:
K1200S

Bericht door K1200S »

Belangrijke tip:

ESA COMF (comfort) staat de motor echt ongeloofelijk slap geeft een ideaal rijgevoel zwevent over het wegdek zoals kasseien.

Maar gevaarlijk op hoge snelheid en bochten vindt ik toch. De motor begint te dansen tijdens het remmen. Beetje zoals een te slappe voor vering met een japanner met iets te weinig olie in de veervorken.

Dit gevoel is zowel op voor als achterzijde met ESA.
K1200S

Bericht door K1200S »

Acceleratie tijdens 100PK:

Je moet niet verwachten dat de motor reageert zoals een Suzuki 1000 GSX-R / Yamaha R1.

Elke sportieve supersport zij het een 1000/600CC voel 10 maal aggressiever aan qua gasrespons dan de BMW.

Persoonlijk is hij op zijn gas zelfs minder vlugge response dan de K 1200 GT.

Natuurlijk kan dit ook wel de oorzaak zijn van de 100PK, eenmaal op Full-Power wordt gas geregeld via een stappenmotor die waarschijnlijk een perfecte dosering kan weergeven en sneller zal reageren.

Helaas heb ik dat nog niet kunnen aanvoelen mits tijdens de testrit en nu voor het onderhoud de motor op 100PK staat.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik denk dat er nog verassingen op het menu staan na de eerste onderhoudsbeurt... 8) :wink:
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Het word tijd dat hij wordt geleverd... mijn vrouwke kan niet meer stilzitten en wil gaan rijden. Alle dagen wordt ik ervan op de hoogte gebracht hoe lang het nog gaat duren.... precies een sprekende klok :wink: :wink: :wink:
Philippe

Bericht door Philippe »

Op een nieuw machien wachten duurd lang :evil: ,dan word men ongeduldig :evil: .Vooral het motorseizoen gaat beginnen :wink: :wink:
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
mike gt

Bericht door mike gt »

op een nieuw machien wachten duurt inderdaad lang,maar ik vind dit ook een leuke periode wetende dat je binnen een bepaalde periode met je spiksplinternieuwe aanwinst ,zo fier als een gieter ,op de baan kan :D
NoPa

Bericht door NoPa »

rusor schreef:Hoi,
Het word tijd dat hij wordt geleverd... mijn vrouwke kan niet meer stilzitten en wil gaan rijden. Alle dagen wordt ik ervan op de hoogte gebracht hoe lang het nog gaat duren.... precies een sprekende klok :wink: :wink: :wink:
Ze niet opwinden helpt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Noel
K1200S

Koffers

Bericht door K1200S »

Eindelijk heb ik mijn koffers ontvangen eind vorige week.

Belangrijk dat het steunblokje op de koffer moet gemonteerd worden, dat het ook correct van hoogte staat, je zal pas zien na de eerste dag welke koffer een beetje los komt te zitten.

Dan moet je gewoon het blokje aanpassen.

Koffers op zich zijn vrij ruim, mijn laptop kan er in en zelfs een Schubert Concept helm kan er in.
K1200S

100PK....

Bericht door K1200S »

Zoals jullie allen reeds weten worden de motoren op 100 PK begrensd.

Nu heb ik ongeveer een 700 - 800 km op de motor en had ik toch betere prestaties verwacht van de 100PK.

De motor loopt lekker door het hoge koppel en is gemakkelijk te berijden.

Maar het vermogen komt aan zijn einde op 8000 - 9000 rpms, je voelt dat die 100 PK zekers niet voldoende is en na 500 Km ben ik de rpms aan het opdrijven.

Eigenlijk een beetje teleurstellend dat het vermogen in de eerste 7000 rpms gebied zitten.

Toch haal je een 220 - 230 in 6de versnelling.
K1200S

ESA

Bericht door K1200S »

Zoals eerder vermeld ESA is heel goed.

Wel een paar opmerkingen, als je een sportieve piloot/rijder bent dan zou ik ESA toch afraden.

Personen die vaak duo en bagage meenemen heeft het een meerwaarde.

Waarom:

Enerzijds, mezelf heb 5-6 jaar gereden met japanse race motorfietsen.
Als je die gewoon bent en in mijn situatie stond de vering bijna altijd keihard in&uitgaande demping.

Dan zal je zekers met ESA op SPORT rijden en dan nog is het een beetje te slap.

M.a.w. gebruik ik bijna nooit de NORM of COMF standen omdat de motor niet genoeg communiceerd via de vering.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Hallo Silent-one,

Na twee bezoekjes op twee dagen bij de dealer, vraag ik me dan af waarom je niet eens een ritje hebt gevraagd met de test K1200S, want die staat al full-open.

Trouwens hij is op zaterdag constant uitgeleend, en allemaal kwamen de mensen terug met tranen aan de ogen en een glimlach tot aan de oren, moet dus "beestig" goed rijden dat ding :wink:

Allez, veel plezier, heb trouwens je pak ook gezien, knap ! 8) En inderdaad je laptop kan in je zijkoffers, al weet ik nu niet of het ideaal is... :? Vandaar dat je waarschijnlijk een andere zak hebt aangeschaft :wink:
K1200S

Bericht door K1200S »

Jurgen,

Welke persoon was je van de 2? => donker zwart of donker bruin haar?

Wou wel passeren zondag bij jullie maar was me een beetje teveel volk.

Anyway motor begint goed te lopen, nu loopt ie bijna tot 9500 rpms en begint langzaam los te komen... :lol:

By the way, waarom testrit doen met een motor die je reeds hebt :?:

Het zij zo ik ben te ongeduldig maar zal zekers met een glimlach rondgaan eens we de motor vrij hebben en dat ie goed ingereden is :wink:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Silent One,

Ik was er beide dagen, op zaterdag met Stoffel (van 't forum). Op zondag was ik er met Jo (Paapken) z'n vrouw.

8) Waarom testrijden, wel ik weet dat je zo'n mooie zwart/gele hebt, maar de blauw/witte van de dealer staat al op z'n volle pk's, dan kon je misschien toch een verschil merken met jouw "rodage-periode"...

Allez, veel succes ermee, en is een Prachtding, evenals je uitrusting :!:
K1200S

Bericht door K1200S »

Jurgen, thx.

We zullen elkaar nog eens zekers ergens wel tegen komen.

Dus tot dan :!:

:wink:
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

:lol: De zaterdag was ik diegene met het donker bruine haar. :wink:
Afbeelding
w

Bericht door w »

Stoffel schreef::lol: De zaterdag was ik diegene met het donker bruine haar. :wink:
En zonder RODE gs :twisted: :twisted:
K1200S

Bericht door K1200S »

Klopt, maar nu woensdag zal Stoffel het beloofde land der BMW gaan opzoeken voor het in handen nemen van zijn rode maagd :wink:

Na een week ziet ze er uit als een versleten madam.
Plaats reactie