Dankuwel Forum

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BMWfan

Dankuwel Forum

Bericht door BMWfan »

Het forum heeft mij zonet € 228,00 afsleepkosten doen besparen en mij een pak informatie geleerd over mijn beemerken!!

Merci Forum en merci Danny van Sandgardens in het bijzonder!!

Het probleem was een aanslaande startmotor bij het plaatsen van een nieuwe batterij.

Voor een newbie als ik een drama!!!

Eind augustus vorig jaar: Eerder toevallig doet de gelegenheid zich voor en ik, eerder motorscepticus, koop een motor van een vriend, een K1100LT van 1993 met op dat moment 63.000 km onder het adagio van 'ge moet alles eens gedaan hebben in uw leven'. Ik kon er zelfs in het begin niet mee rijden omdat ik nog nooit van mijn leven op een moto gezeten had. (Ik rij wel een kleine 40.000 km per jaar met de wagen).

In de 11 maanden en 6000 km daarna ben ik een echte motorfan geworden. Dat machientje heeft mij al enkele van de aangenaamste momenten van mijn leven bezorgd. Ik heb geleerd dat je , in tegenstelling tot wat ik vroeger dacht, ook zonder 220km/h te rijden van een motor kunt genieten.

Groot was dan ook mijn teleurstelling toen maandagmorgen na een eerste start de batterij zo dood als een pier bleef. Zelfs de druppellader kon er na een dag geen voltje meer uitkrijgen (of is het inkrijgen). Geen probleem dacht ik; nieuw batterijtje en klaar is kees.

Tarrara! ik verschoot mij een ongeluk toen ik die wilde aansluiten en die startmotor sloeg aan. En nu? Ik ken er dus echt de ballen van hé.

Op aanraden van dezelfde vriend dit forum ontdekt en na een uurtje zoeken was ik er zo goed als uit. De relais van de startmotor die blijft hangen! Maar waar zit dat kleinood? Nog even verder gezocht en via een link naar een Duits forum de foto's gevonden.

Eerlijkheidshalve moet ik hier toch vermelden dat een uurtje later aan de telefoon de man van Motor Rad Latem mijn diagnose bevestigde en mij overtuigde dat ik dit gerust thuis zelf kon oplossen. toffe pee.

Gisteravond dan met ons tweeën diene relais opgezocht tik tegen gegeven. Hij deed het weer. Maar voor de veiligheid toch een nieuwe ingestoken, ik had hem nu toch.

In de donkere uren van dinsdag eens geïnformeerd naar eventuele afsleepmogelijkheden. € 228,00 !!!

Dankuwel forum!!
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Zo zie je maar den Danny is The Max! I miss him :cry:
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Stoffel schreef:Zo zie je maar den Danny is The Max! I miss him :cry:
Tja, hier wordt hij ook gemist. Maar ik kan hem geen ongelijk geven dat hij niet meer post. Dit forum begint soms meer op een chatbox te lijken dan dat waar het voor bedoeld was. Als ik mag voortgaan op de filosofie van het oude.
De teller is nu al wel verdwenen maar dat heeft ook serieuze nadelen. Nu kan je enkel nog aan de aanmelddatum zien of het een nieuweling betreft. Ieder zijn ding hoor! Daar niet van maar..... :cry:
Paul uit Mol zie ik trouwens ook niet meer posten. (of zie ik niet goed?)
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Wat die aantal posts betreft, komt er op het nieuwe Forum, versie 3 van phpBB, een hebbedingetje bij die je zal in staat stellen om het onderscheid te maken tss nieuweling en wat meer vertrouwde (daarom niet noodzakelijk serieuze) Forumgebruiker. Eventjes geduld!
En die chatbox is al wat geminderd mijn gedacht. Maar om nu alle (chat)verkeer te gaan verbannen, is dan weer wat te militaristisch als je het mij vraagt.
En John we hebben je ook graag zulle :wink:
En zo zie je maar van een schouderklopje is nog niemand gewond geraakt!
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

:wink:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

zo zie je maar dat het soms in een klein hoekje schuilt.
de 228€ kan je nu spenderen aan benzine voor nog meer rijplezier.

dat hebbedingentje :?:
zoals:
new be
begineling
gevorderd
expert
pro

maar dan in BMW termen 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Wait and see is de boodschap!
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Heb vandaag nog kontact gehad met Den Danny.

En ook ik mis hem hier, niemand kan zijn technische
deskundigheid hier evenaren.
En dan spreek ik nog niet over zijn menselijkheid.
Ik ben maar wat blij dat ik hem altijd
persoonlijk kan en mag kontacteren :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Highlander

Bericht door Highlander »

Harald, ben je de reisplannen voor volgend jaar reeds gaan bespreken?
We zullen der werk van moeten maken sorry effe off topic.
K1neke

Bericht door K1neke »

En WAAROM is Den Danny.
VERDWENEN ????????? :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

moeten we dat echt zeggen of gaat hij het zelf vertellen :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie