tom tom

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RT toerist
Contacteer:

tom tom

Bericht door RT toerist »

Beste beemerkes,

vandaag tomtom rider aangeschaft, met welke route keuze krijg ik de mooieste routes (kortsteweg,vermijd autowegen , wegen met minder dan ....km p/u enz) weet ook iemand hoe ik zelf een route kan bepalen
alvast bedankt :D
keep it save RT 1200 Graniet
Afbeelding
Obiwan

Bericht door Obiwan »

[Flauw/aan]Had een Zumo gekocht[/flauw]

Voor de TomTom kun je leuke routes maken via Onroute.
Kijk eens op http://www.onroute.nl
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
CARPET

Bericht door CARPET »

He, da moet lukken: heb gister ZUMO 550 (forse prijsdaling, remember...) gekocht samen met Starcom Advance intercom en vandaag het hele zootje op mijn machientje geïnstalleerd. Tot nu toe werkt alles prima en het ging behoorlijk vlot. Het geluid is quasi perfect én in stereo.
Wat betreft het maken van routes, werk ik met de meegeleverde Mapsource software (beginner :? ). Dit lijkt mij op't eerste zicht toch vrij gedetailleerd om je routes zelf te kunnen bepalen. Alhoewel ik met dit pakket nog niet zoveel ervaring heb, denk ik wel dat ik het vrij snel onder de knie zal hebben. Heb zoal een paar zaken uitgeprobeerd en dat lukte al aardig. Verder kan je op het web uiteraard tal van bestaande, knappe routes downloaden. Als je die allemaal nog gaat rijden, zal je niet veel tijd hebben om er zelf nog bij te creëren :D .
Ik zou je wat graag meer uitleg willen geven, maar heb geen idee van de mogelijkheden van de TT of de bijhorende software.
Groeten en tot ergens in de buurt...

PS: Is het nog gelukt met de fotootjes?
Suzuki GS500E
R65RT - R1100RT - R1200RT - R1200RT/LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hoi CARPET

indien intresse ik heb hier een klein cursusje mapsource in WORD

ik kan het altijd doormailen :D
geef dan wel effe je mail adres via Pm :idea: :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
CARPET

Bericht door CARPET »

@ Iron, je hebt PM.
Thanks,

Suzuki GS500E
Iron Gonzo

CARPET schreef:@ Iron, je hebt PM.
Thanks,

uw brievenbusje zit vol :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

topicvervuilers.... tgaat hier wel over tomtom hé :wink:

Voor leuke routes neem je gewoon 'snelwegen vermijden'.
De optie 'kortste route' brengt je vaak langs diezelfde wegen als snelwegen vermijden, maar neemt te vaak een hoekje af waar dit echt niet nodig is... zo blijkt achteraf.

Via microsoft autoroute maak je zelf mooie routes op voorwaarde dat je wat met de streek vertrouwd bent waar je wil rijden. Dan pas kan je echt ten volle de leuke plekjes eruit halen. Maar dat is ook zo voor garmin met mapsource. Ken je de streek niet, dan kan het zijn dat je denkt de mooiste route te hebben, maar misschien zijn er nog betere wegen. But who cares.... Motorrijden is op zich al fun.

Autoroute dus.

Route maken en opslaan en je hebt een .axe bestand. Nadien dit bestand omzetten met ITNConvertor naar .itn file en rechtstreeks in tommeke laden.

Even googlen en bijvoorbeeld adressen ophalen van mooie molens, monumenten ..;ed in een streek kan je ook mooie routes opleveren.

Je geeft de verschillende adressen in via tomtomhome of rechtstreeks op je gps, en laat de route rijden via 'vermijd snelwegen'.

Mits wat experimentjes lukt het je wel met vallen en opstaan. Veel oefenen dus is de boodschap.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

hopelijk alles goed ontvangen :-?
TRIUMPH TROPHY SE
RT toerist
Contacteer:

Bericht door RT toerist »

Collegas bedankt voor de antwoorden ,
PS Carpet het is gelukt met de fotos bedankt en hopelijk eens tot ziens
keep it save RT 1200 Graniet
Afbeelding
CARPET

Bericht door CARPET »

@ Iron: Alles piccobello ontvangen, waarvoor mijn dank nogmaals.
@ RT TOERIST: Graag gedaan.
Suzuki GS500E
Dany
Contacteer:

Re: tom tom

Bericht door Dany »

RT toerist schreef:Beste beemerkes,

vandaag tomtom rider aangeschaft, met welke route keuze krijg ik de mooieste routes (kortsteweg,vermijd autowegen , wegen met minder dan ....km p/u enz) weet ook iemand hoe ik zelf een route kan bepalen
alvast bedankt :D
Je kunt met het heel eenvoudige ITNConv zelf prachtige routes maken voor je TomTom. Heb vandaag nog een ritje in elkaar geflanst van pakweg 180 km die ik nu zondag wil afrijden. Het is echt wel een prachtstukje gereedschap die ITNConv. Zeker de satelliet-view is schitterend zodat je onmiddellijk een beeld hebt van hetgeen je aan het samenstellen bent. En een niet te versmaden detail. ITNConv is tot op heden volledig gratis. Met dank hiervoor aan de ontwikkelaar. Let wel dat je voor je TomTom probeert binnen de 48 tussenpunten te blijven. En al deze wijsheid heb ik hier geleerd op het forum :grin: De link naar ITNConv.: http://benitools.info/itnconv.zip
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
Werner C

TTR 2E

Bericht door Werner C »

Ik heb net een route gemaakt met Tyre (freeware, via http://www.tyre.tk). Deze laat toe om direct op Google Earth routes in te geven. Eens een route gemaakt op GE moet je die gewoon kopieren of knippen en hij verschijnt al in het Tyre schermke. Daarna gewoon even kopieren naar TomTom HOME en klaar is kees !! Ik stond gewoon paf van de eenvoud !!
muliberg

routes

Bericht door muliberg »

Probeer de volgende link ook eens, zijn heel veel routes te vinden.
http://www.gpstracks.nl/nieuws-detail.php?nieuws=26
Plaats reactie