Geloofwaardig ?
Ik denk van wel, op ongeveer deze wijze gaat men ook tewerk voor het verchromen, maar dan wel met andere straffere goedjes.
Voor het echte verchromen gaat men ook eerst ontvetten en dan met een eerste bad het metaal bewerken voor er iets opkomt koper/nikkel of hetgeen men nu gebuikt (niet zo goed als "toen" maar goedkoper).
Met steentjes o.i.d. zal het deels ook wel lukken, echter ik ben ook niet voor die werkwijze snel te vinden.
Coatings ? je zal toch eerst de meeste roest dienen te verwijderen voor je die aanbrengt.
Best is de tank volledig gevuld wegzetten, maar ja he .... als ik ooit aan mijne oude tuffer begin zal ik toch proberen om het bovenstaande uit te testen op een stuk oud verroest ijzer. De moto heeft jaren (mischien zelfs 15 jaar of langer) gewoon buiten in den hof gestaan, in alle weer en wind, het dragende kader zelf is nog steeds roestvrij, goei "marchandiese " in den tijd, de rest is heel wat minder natuurlijk
Enfin het is maar een hint die ik gaf he, als je ring/steek sleutels of andere speciale regel/hulpmaterialen van roest doent te ontdoen (wat ik deed met fosforzuur) dan denk ik niet dat dit makkelijk zal zijn met behulp van een of ander toestel met steentjes of staalborstels enz. Chemisch is dan wel makkelijker, je word er ook niet zo moe van he