Banden voor de K1200GT (2006)
Moderator: GVN
-
Daniel Tempelaere
Banden voor de K1200GT (2006)
Wie kent de juiste subtypes voor de GT van 2006 en dit voor Michelin (pilot road 2); Bridgestone (Battlax BT 020) en Metzeler (Roadtec Z6).
Ik laat me vertellen dat er 'versterkte' versies zijn aangepast aan de GT.
Hoe herken ik dat aan de aanduidingen op de band?
Ik laat me vertellen dat er 'versterkte' versies zijn aangepast aan de GT.
Hoe herken ik dat aan de aanduidingen op de band?
-
Daniel Tempelaere
-
Daniel Tempelaere
Ehwel zeer goed!! Wat opvalt is dat de GT zich veel soepelder in de bocht laat leggen, je gaat natuurlijkergewijs vlotter gaan rijden. Ze zijn natuurlijk nog nieuw. Benieuwd hoeveel km ik daarmee ga doen want ze voelen vrij zacht aan en worden ook warmer en voelen plakkerig na een ritje. In de regen (dus veel op stal gelatenlucsch schreef:En Daniel,
Hoe zijn die PR2 u nu bevallen? Beter dan de Metz Z6?
Rgds
Luc
Daniel,
Een kort vraagje: heb je achteraan de PR2 B of de gewone PR2 gemonteerd? Mijn bandenman zegt dat de PR2 B momenteel niet leverbaar is en stelt de PR2 voor. Zoals reeds door Erwin in de K-sectie van dit forum opgemerkt, schrijft Michelin echter de PR2 B voor.
Bedankt alvast
Een kort vraagje: heb je achteraan de PR2 B of de gewone PR2 gemonteerd? Mijn bandenman zegt dat de PR2 B momenteel niet leverbaar is en stelt de PR2 voor. Zoals reeds door Erwin in de K-sectie van dit forum opgemerkt, schrijft Michelin echter de PR2 B voor.
Bedankt alvast
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
Daniel Tempelaere
Er licht een 'gewone' op, dus geen met 'B' aanduiding.K1200GT schreef:Daniel,
Een kort vraagje: heb je achteraan de PR2 B of de gewone PR2 gemonteerd? Mijn bandenman zegt dat de PR2 B momenteel niet leverbaar is en stelt de PR2 voor. Zoals reeds door Erwin in de K-sectie van dit forum opgemerkt, schrijft Michelin echter de PR2 B voor.
Bedankt alvast
Eergisteren nog eens eerder toevallig met 'bandenboer' besproken en volgens hem is het wel degelijk de juiste. Die 'B' zou van toepassing geweest zijn op het vorige model. Wat er precies van waar is weet ik dus ook niet, maar ben eerder geneigd om Erwin te volgen en dan rij ik met de verkeerde!! Hoe zou ik dit moeten merken, wat is precies het verschil??
Bedankt, Daniel
De "B" zou stevigere flanken hebben, die beter met het hoge gewicht van de K1200GT overweg kunnen.
Zie ook http://www.michaelbense.de/k1200s/forum ... php?t=5229
De "B" zou stevigere flanken hebben, die beter met het hoge gewicht van de K1200GT overweg kunnen.
Zie ook http://www.michaelbense.de/k1200s/forum ... php?t=5229
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
