Banden voor de K1200GT (2006)

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Daniel Tempelaere

Banden voor de K1200GT (2006)

Bericht door Daniel Tempelaere »

Wie kent de juiste subtypes voor de GT van 2006 en dit voor Michelin (pilot road 2); Bridgestone (Battlax BT 020) en Metzeler (Roadtec Z6).
Ik laat me vertellen dat er 'versterkte' versies zijn aangepast aan de GT.
Hoe herken ik dat aan de aanduidingen op de band?
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Hmmm, crossposten .... Afbeelding

Zie mijn antwoord in het K-forum.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Daniel Tempelaere

Win,
Oei sorry, inderdaad...ik wist niet goed waar het te plaatsen ...maar dit is ook niet goed!
Bedankt voor 't antwoord alvast!
lucsch

Bericht door lucsch »

En Daniel,

Hoe zijn die PR2 u nu bevallen? Beter dan de Metz Z6?

Rgds

Luc
K16GT '17
Daniel Tempelaere

lucsch schreef:En Daniel,

Hoe zijn die PR2 u nu bevallen? Beter dan de Metz Z6?

Rgds

Luc
Ehwel zeer goed!! Wat opvalt is dat de GT zich veel soepelder in de bocht laat leggen, je gaat natuurlijkergewijs vlotter gaan rijden. Ze zijn natuurlijk nog nieuw. Benieuwd hoeveel km ik daarmee ga doen want ze voelen vrij zacht aan en worden ook warmer en voelen plakkerig na een ritje. In de regen (dus veel op stal gelaten :oops: ) nog geen ervaring en dat was nu precies het minpunt van de Metz vond ik. Hou je op de hoogte.
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Daniel,
Een kort vraagje: heb je achteraan de PR2 B of de gewone PR2 gemonteerd? Mijn bandenman zegt dat de PR2 B momenteel niet leverbaar is en stelt de PR2 voor. Zoals reeds door Erwin in de K-sectie van dit forum opgemerkt, schrijft Michelin echter de PR2 B voor.
Bedankt alvast :grin:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Daniel Tempelaere

K1200GT schreef:Daniel,
Een kort vraagje: heb je achteraan de PR2 B of de gewone PR2 gemonteerd? Mijn bandenman zegt dat de PR2 B momenteel niet leverbaar is en stelt de PR2 voor. Zoals reeds door Erwin in de K-sectie van dit forum opgemerkt, schrijft Michelin echter de PR2 B voor.
Bedankt alvast :grin:
Er licht een 'gewone' op, dus geen met 'B' aanduiding.
Eergisteren nog eens eerder toevallig met 'bandenboer' besproken en volgens hem is het wel degelijk de juiste. Die 'B' zou van toepassing geweest zijn op het vorige model. Wat er precies van waar is weet ik dus ook niet, maar ben eerder geneigd om Erwin te volgen en dan rij ik met de verkeerde!! Hoe zou ik dit moeten merken, wat is precies het verschil??
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Bedankt, Daniel
De "B" zou stevigere flanken hebben, die beter met het hoge gewicht van de K1200GT overweg kunnen.
Zie ook http://www.michaelbense.de/k1200s/forum ... php?t=5229
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Plaats reactie