Test in MotoPlus nr15

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gele
Contacteer:

Test in MotoPlus nr15

Bericht door Gele »

Test tussen R1200 RT en 1200 GT 8-)
En de winnaar is :bsquest:

a nee hé, dat kan ik dus niet verklappen 8-)

Staat ook test in van tourbanden.

Tussen () bij RAD kost dat boekske slechts 2euro ipv3.50 :shock:
Gele: wel snel , niet rap
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Motoplus is eigenlijk hetzelfde als Motorrad, maar dan in het Nederlands... en met enkele maanden vertraging :shock:... Enfin, er zal waarschijnlijk ergens een gat in de markt bestaan voor dit soort dingen? :-?
De vergelijkingstest tussen de R1200RT en de K1200GT kon je bijvoorbeeld terugvinden in Motorrad Nr 13 (Juni) dit jaar (en op http://www.motorradonline.de/test/vergl ... 262581.htm Wat het resultaat van de test betreft, kan je de winnaar zelf kiezen in functie van de criteria die je hanteert (zie de samenvattende tabel in de test); het is wel zo dat de R1200RT er inderdaad beter uitkomt tijdens het passenrijden. De bandentest hadden we reeds in Nr 11 van dit jaar (zie ook http://www.motorradonline.de/specials/t ... 259364.htm
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Wulf

Bericht door Wulf »

waarom een gt en een rt tegen over elkaar zetten ?
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Gino GS

Bericht door Gino GS »

patrickGT schreef:waarom een gt en een rt tegen over elkaar zetten ?
Als je erg merktrouw bent kan ik me voorstellen dat je twijfelt tussen een GT en een RT. Ben je niet merktrouw dan ga je al snel naar een FJR of GTR of PAN kijken als je overweegt om een GT te kopen.
F800GS
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

K1200GT schreef:Motoplus is eigenlijk hetzelfde als Motorrad, maar dan in het Nederlands... en met enkele maanden vertraging :shock:... Enfin, er zal waarschijnlijk ergens een gat in de markt bestaan voor dit soort dingen? :-?
Dat het een nederlandse versie is van Motorrad dat weet ondertussen al iedereen.
Niet iedereen heeft echter de kans gehad om lang te studeren en dus is het voor eenvoudige mensen als ik die geen meerdere talen kennen handig dat deze Nederlandse versie het gat in de markt vult.
Gele: wel snel , niet rap
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Géle, U niet zo opwinden, 1200GT bedoelde het ongetwijfeld niet zo.

Peace Bro's :afro:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
hvandrunen

test MOTOR K1200GT FJR en nieuwe kawasaki

Bericht door hvandrunen »

In de NL motor staat deze week een vergelijkingstest van bovengenoemde motoren.

Lijkt me beter te vergelijken.
K1200gt 2003 titansilber
K1200GT

Bericht door K1200GT »

(s)Campi schreef:Géle, U niet zo opwinden, 1200GT bedoelde het ongetwijfeld niet zo.
Peace Bro's :afro:
Inderdaad, was niet zo bedoeld, anders had ik zeker een test in het Mandarijn-Chinees of zo gezocht :lol: (nb: ik ken gaan mandarijn chinees) Maar, als het zo is overgekomen, verontschuldig ik mij bij deze :cheers:

Ik vind het gewoon een beetje overdreven dat uitgeversbedrijven identiek dezelfde verhalen met twee maanden vertraging nogmaals publiceren. Als Motorplus zijn eigen testen zouden doen, zou ik minder kritisch zijn. By the way, Motorrad Nr 18 (verschijnt vandaag) heeft een vergelijkingstest van de Kawa 1400GTR; K1200GT; FJR1300 en Pan http://www.motorradonline.de/heft# ; een gelijkaardige test verschijnt volgende maand in Tourenfahrer http://www.tourenfahrer.de/rainbow/(b0n ... fault.aspx. Vooral dit laatste tijdschrift vind ik interessant omdat ze vooral aandacht schenken aan toeraspecten van motorfietsen, die imho meer relevant zijn dan topsnelheid of maximum vermogen.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Klopt. Motorrad 18 (Duits dus) is interessant. Test tussen GTR1400, K1200GT, Pan1300 en FJR. Heb 't hier voor me.

Ik koop geregeld de Duitse versie. Is zoals reeds gezegd sneller met nieuws. Motoplus is ook niet slecht en leuk geschreven.

Een kijk op de kleine letterkes binnenin leert dat Motor Presse GmbH talrijke gelijkaardige tijdschriften voedt:

Motorrad - D
Moto Journal - F
Motoplus - NL
Motocicilismo - Portugal (alsook editie voor Brazilië, Mexico en Spanje)
Motorrevija - Kroatie
Motocyckl - Polen (alsook uitgave in Tjechië)
Motorreve - Hongarije
Töff - Zwisterland

Mijn geloof in de desbetreffende redacties heeft trouwens een knauw gekregen. Ik heb regelmatig de verschillende versies in mijn handen en uit nieuwsgierigheid dan ook eens de laatste bandentest bekeken. In de Motoplus 15 kon je onlangs de test lezen op een VFR800 van talrijke banden. Mooi artikel over actuele banden waar veel rijders hier iets aan zouden hebben. Soit. Uit de (Duitse) test is de ranschikking als volgt 1) Metzeler Z6, 2) Pirelli Diablo (ingewijden weten dat dit quasi zelfde band is als Z6) en 3) Michilin Pilot Road 2.

Dezelfde test is terug te vinden in Franse editie.. identiek dezelfde fotos en rijders..maar in Frankrijk is Michelin de beste gebleken na een ander soort puntentelling. :scratch: Objectieve journalistiek is niet meer van deze tijd lijkt me. :-x
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Inderdaad de Fransen kunnen hun chauvinisme niet wegsteken.

Hier in een motormagazine een test van nen Peugeot scooter en als één van de pluspunten uit de test was "Fabrication en France" :lol: :lol:

Mvg Motard de l'Allier :wink:
Plaats reactie