Klopt. Motorrad 18 (Duits dus) is interessant. Test tussen GTR1400, K1200GT, Pan1300 en FJR. Heb 't hier voor me.
Ik koop geregeld de Duitse versie. Is zoals reeds gezegd sneller met nieuws. Motoplus is ook niet slecht en leuk geschreven.
Een kijk op de kleine letterkes binnenin leert dat Motor Presse GmbH talrijke gelijkaardige tijdschriften voedt:
Motorrad - D
Moto Journal - F
Motoplus - NL
Motocicilismo - Portugal (alsook editie voor Brazilië, Mexico en Spanje)
Motorrevija - Kroatie
Motocyckl - Polen (alsook uitgave in Tjechië)
Motorreve - Hongarije
Töff - Zwisterland
Mijn geloof in de desbetreffende redacties heeft trouwens een knauw gekregen. Ik heb regelmatig de verschillende versies in mijn handen en uit nieuwsgierigheid dan ook eens de laatste bandentest bekeken. In de Motoplus 15 kon je onlangs de test lezen op een VFR800 van talrijke banden. Mooi artikel over actuele banden waar veel rijders hier iets aan zouden hebben. Soit. Uit de (Duitse) test is de ranschikking als volgt 1) Metzeler Z6, 2) Pirelli Diablo (ingewijden weten dat dit quasi zelfde band is als Z6) en 3) Michilin Pilot Road 2.
Dezelfde test is terug te vinden in Franse editie.. identiek dezelfde fotos en rijders..maar in Frankrijk is Michelin de beste gebleken na een ander soort puntentelling.

Objectieve journalistiek is niet meer van deze tijd lijkt me.