koffers gsa

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
vltom

koffers gsa

Bericht door vltom »

hallo,

na een rit van een paar uur in de regen bleken de koffers toch niet zo waterdicht..
kdacht dat die waterdicht waren?

groeten,
tom
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Niet waterdicht en soms toch vacuum trekken, probeer dat eens uit te leggen :shock:
RUSOR

Bericht door RUSOR »

:roll: :roll: :roll: U deksels thuis gelaten zeker????? :shock: :shock: :shock:

De laatste dag van Sauerland was de enigste droge plek op aarde in mijn koffers.... en dat toen regende kunnen er veel bevestigen

GRTS Danny
vltom

Bericht door vltom »

in de linker koffer zat mijn slaapzak en die was nat.
kmoest hem gelukkig niet meer gebruiken.. :wink:

het is ook de eerste keer dat ik zoiets ondervind, daarmee dat ik het eens laat weten..
misschien zat er iets tussen het deksel..

twas na de 5 landentocht en na een uur of 8 in de regen te rijden..
den bakker

Bericht door den bakker »

ik heb het ook voorgehad in mijn linkerkoffer. maar merkte nadien dat het kabeltje dat het deksel openhoudt tussen de rubber gezeten had. sindsdien nog veel in de regen gereden en geen probs meer gehad.
dat vacuum trekken is anders ook nie simpel zenne. ik heb ze een uur in de zon gezet voor ik ze weer open kreeg ;)
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
J-P
Contacteer:

Re: koffers gsa

Bericht door J-P »

vltom schreef:hallo,

na een rit van een paar uur in de regen bleken de koffers toch niet zo waterdicht..
kdacht dat die waterdicht waren?

groeten,
tom
Bedoel je de plastic koffers of de metalen koffers? Die plastic koffers zijn inderdaad niet zo waterdicht.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

van nattigheid heb ik nog niks gemerkt in mijn GSA koffers, zelfs niet bij het terugkomen van het Sauerland (zoals Rusor al aanhaalde).

ivm dat vacuum trekken: dat zou kunnen worden voorkomen door een gaatje in de koffers te boren. klopt dat? waar moet dat precies geboord worden en hoe groot moet dat zijn?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
LucVB

Bericht door LucVB »

ook nog nooit last vangehad. Wel oppassen als je koffers sluit dat er niets tussen randen zit. Het metalen kabeltje, of een stuk kleding wil wel eens tussen deksel en koffer genepen zitten. Dan sluit koffer niet meer waterdicht. Controleer ook eens of de afsluitranden aldus niet beschadigt zijn en of er geen vuil tussen zit.

Anders garantie geval.
RBee

Bericht door RBee »

Ik zou het onderaan boren, ni groot open = open er kan dus geen onderdruk
gecreeerd worden.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Frank K

Bericht door Frank K »

GS'er schreef:
van nattigheid heb ik nog niks gemerkt in mijn GSA koffers, zelfs niet bij het terugkomen van het Sauerland (zoals Rusor al aanhaalde).

ivm dat vacuum trekken: dat zou kunnen worden voorkomen door een gaatje in de koffers te boren. klopt dat? waar moet dat precies geboord worden en hoe groot moet dat zijn?
Gaatje boren is niet noodzakelijk. Een stukje wegvijlen uit de harde zwarte plastiek is voldoende... en mooier
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@ Frank K: ik zal eens kijken hoe gij dat gedaan hebt als we naar de weissensee gaan. neem uw vijltje maar mee :lol:
Frank K

Bericht door Frank K »

Gs'er schreef:
@ Frank K: ik zal eens kijken hoe gij dat gedaan hebt als we naar de weissensee gaan. neem uw vijltje maar mee
Ik was de eerste die met dit probleem te maken had en dit tijdens een tripje in de Alpen. Voor mij zat er toen niks anders op om een gaatje te boren. Door dit op het forum te melden (ook op NL) hebben sommigen preventief een gaatje geboord, maar RUSOR heeft gebruik gemaakt van een vijl. Deze kan je ook in Oostenrijk bewonderen. tot dan...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Frank K schreef:Gs'er schreef:
@ Frank K: ik zal eens kijken hoe gij dat gedaan hebt als we naar de weissensee gaan. neem uw vijltje maar mee
Ik was de eerste die met dit probleem te maken had en dit tijdens een tripje in de Alpen. Voor mij zat er toen niks anders op om een gaatje te boren. Door dit op het forum te melden (ook op NL) hebben sommigen preventief een gaatje geboord, maar RUSOR heeft gebruik gemaakt van een vijl. Deze kan je ook in Oostenrijk bewonderen. tot dan...
Doe je best voor je naar Oostenrijk afzakt :wink: Ik heb bij de zijkoffers gewoon met een driehoekig vijltje een sleufje gevijlt van een paar mm in de opstaande rand van de zwarte plastiek ter hoogte het slot.... ik zal één van de dagen wel eens een paar foto's van maken en posten.... Het is een paar seconden werk en het kan u heel wat last voorkomen... vraag het maar aan Frank K :wink: Zo snel ik even tijd heb neem ik die foto's

GRTS Danny
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

alvast bedant Danny, tot binnen een tiental dagen...
RUSOR

Bericht door RUSOR »

GS 'er schreef:alvast bedant Danny, tot binnen een tiental dagen...
No problem en hier zijn de foto's....
Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet stelt het niets voor... gewoon een stukje van de opstaande rand weggenomen en dan kan de koffer geen vacuum meer trekken....
Ik heb dat ter hoogte van een slot gedaan zodat dit stukje dat weggenomen is nog beschermd word door het klepje tegen opspatend water... maar dan moet het al heel extrreem zijn :roll:

GRTS Danny
TAF

Bericht door TAF »

Juppe,denk persoonlijk dat Rusor zijn methode met zijn vijltje de beste oplossing is sleufje word nog eens afgedekt door het plaatje van slotje.
Ik had er ook van met de tuffer de Izoard op 2360 meter daarna hupla terug naar beneden en een koffiepauze inlassen maar niks meer OPEN te krijgen van de koffers.De volgende col de L'Iseran 2770 meter hoog ging alles terug open en daar een kartonnetje tussen gestoken.
GREETZ TAF
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Thx Danny voor de foto's.

In de rand van de kofferdeksels moet niks uitgevijld worden veronderstel ik. Enkel zoals op de foto.

Ik denk niet dat het plaatje van het slotje daarvoor komt hoor, het stopt net iets lager.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

GS 'er schreef:Thx Danny voor de foto's.

In de rand van de kofferdeksels moet niks uitgevijld worden veronderstel ik. Enkel zoals op de foto.

Ik denk niet dat het plaatje van het slotje daarvoor komt hoor, het stopt net iets lager.
Van de deksels blijf je best af.... daar zit de afsluitrubber in.... En best ook niet uitspuiten langs de binnenkant met hoge druk want ik ken der die die rubber er hebben uitgeblazen nadat ze na hun IJsland avontuur de bakken eens grondig gingen reinigen :lol: :lol: :lol: Ik noem geen namen 8-)

GRTS Danny
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

voilà het is al gefikst.
wel niet met de vijl gedaan, dat duurde wat lang, direct de slijpschijf bovengehaald en op een half minuutje waren ze alletwee "vacuumvrij" gemaakt.
dus ik veronderstel dat de lucht nu door dat smalle spleetje kan en dat daardoor vacuum trekken vermeden wordt.
allé, dat is dus een mogelijk probleempje voorkomen tijdens de Weissenseetrip van binnen twee weken.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Geen namen, maar het is wel proper nu
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

luc boxer schreef:RUSOR schreef:
Van de deksels blijf je best af.... daar zit de afsluitrubber in.... En best ook niet uitspuiten langs de binnenkant met hoge druk want ik ken der die die rubber er hebben uitgeblazen nadat ze na hun IJsland avontuur de bakken eens grondig gingen reinigen :lol: :lol: :lol: Ik noem geen namen

GRTS Danny
Geen namen, ik ook niet :-P maar het is wel proper nu :wink:
En stukje rubber minder is weer gewicht minder he :lol: :roll:
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Ik zwijg in alle talen en vertel zijn naam toch niet.... ook al dring jij er hier op aan :-P :-P :-P

GRTS Danny
Nepal

Bericht door Nepal »

Beste,

Ik zou niet te veel aan die koffers zitten te boren en te vijlen. Neem een klein torxschroevendraaiertje mee in je tanktas en mocht het vacuumprobleem zich voordoen, vijs dan eenvoudigweg het schroefje van de dekselkabel los langs de buitenzijde. De lucht stroomt naar binnen en binnen enkele minuten is de druk in de koffer gelijk aan deze buiten en krijg je zonder schade je koffer weer open. Niet vergeten het schroefje na het openen terug vast te draaien. Deze werkwijze heb ik deze zomer toegepast tijdens mijn Alpen dolomieten trip. Het hele zooitje blijft op en top waterdicht.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Nepal schreef: Ik zou niet te veel aan die koffers zitten te boren en te vijlen. Neem een klein torxschroevendraaiertje mee in je tanktas en mocht het vacuumprobleem zich voordoen, vijs dan eenvoudigweg het schroefje van de dekselkabel los langs de buitenzijde. .
Slim gezien.

Heb daar ook gezeten en de koffers waren ook vacuum, dat zelfs de zijkant lichtjes naar binnen stond. toch heb ik met daar geen zorgen over gemaakt. Ik trok evenjtes aan dat deksel en het ging open.
Plaats reactie