koffers gsa
Moderator: GVN
koffers gsa
hallo,
na een rit van een paar uur in de regen bleken de koffers toch niet zo waterdicht..
kdacht dat die waterdicht waren?
groeten,
tom
na een rit van een paar uur in de regen bleken de koffers toch niet zo waterdicht..
groeten,
tom
-
den bakker
ik heb het ook voorgehad in mijn linkerkoffer. maar merkte nadien dat het kabeltje dat het deksel openhoudt tussen de rubber gezeten had. sindsdien nog veel in de regen gereden en geen probs meer gehad.
dat vacuum trekken is anders ook nie simpel zenne. ik heb ze een uur in de zon gezet voor ik ze weer open kreeg
dat vacuum trekken is anders ook nie simpel zenne. ik heb ze een uur in de zon gezet voor ik ze weer open kreeg
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
-
J-P
- Contacteer:
Re: koffers gsa
Bedoel je de plastic koffers of de metalen koffers? Die plastic koffers zijn inderdaad niet zo waterdicht.vltom schreef:hallo,
groeten,
tom
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
van nattigheid heb ik nog niks gemerkt in mijn GSA koffers, zelfs niet bij het terugkomen van het Sauerland (zoals Rusor al aanhaalde).
ivm dat vacuum trekken: dat zou kunnen worden voorkomen door een gaatje in de koffers te boren. klopt dat? waar moet dat precies geboord worden en hoe groot moet dat zijn?
ivm dat vacuum trekken: dat zou kunnen worden voorkomen door een gaatje in de koffers te boren. klopt dat? waar moet dat precies geboord worden en hoe groot moet dat zijn?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
ook nog nooit last vangehad. Wel oppassen als je koffers sluit dat er niets tussen randen zit. Het metalen kabeltje, of een stuk kleding wil wel eens tussen deksel en koffer genepen zitten. Dan sluit koffer niet meer waterdicht. Controleer ook eens of de afsluitranden aldus niet beschadigt zijn en of er geen vuil tussen zit.
Anders garantie geval.
Anders garantie geval.
GS'er schreef:
Gaatje boren is niet noodzakelijk. Een stukje wegvijlen uit de harde zwarte plastiek is voldoende... en mooiervan nattigheid heb ik nog niks gemerkt in mijn GSA koffers, zelfs niet bij het terugkomen van het Sauerland (zoals Rusor al aanhaalde).

Gs'er schreef:
Ik was de eerste die met dit probleem te maken had en dit tijdens een tripje in de Alpen. Voor mij zat er toen niks anders op om een gaatje te boren. Door dit op het forum te melden (ook op NL) hebben sommigen preventief een gaatje geboord, maar RUSOR heeft gebruik gemaakt van een vijl. Deze kan je ook in Oostenrijk bewonderen. tot dan...@ Frank K: ik zal eens kijken hoe gij dat gedaan hebt als we naar de weissensee gaan. neem uw vijltje maar mee

Doe je best voor je naar Oostenrijk afzaktFrank K schreef:Gs'er schreef:Ik was de eerste die met dit probleem te maken had en dit tijdens een tripje in de Alpen. Voor mij zat er toen niks anders op om een gaatje te boren. Door dit op het forum te melden (ook op NL) hebben sommigen preventief een gaatje geboord, maar RUSOR heeft gebruik gemaakt van een vijl. Deze kan je ook in Oostenrijk bewonderen. tot dan...@ Frank K: ik zal eens kijken hoe gij dat gedaan hebt als we naar de weissensee gaan. neem uw vijltje maar mee
GRTS Danny
No problem en hier zijn de foto's....GS 'er schreef:alvast bedant Danny, tot binnen een tiental dagen...

Zoals je ziet stelt het niets voor... gewoon een stukje van de opstaande rand weggenomen en dan kan de koffer geen vacuum meer trekken....
Ik heb dat ter hoogte van een slot gedaan zodat dit stukje dat weggenomen is nog beschermd word door het klepje tegen opspatend water... maar dan moet het al heel extrreem zijn
GRTS Danny
Juppe,denk persoonlijk dat Rusor zijn methode met zijn vijltje de beste oplossing is sleufje word nog eens afgedekt door het plaatje van slotje.
Ik had er ook van met de tuffer de Izoard op 2360 meter daarna hupla terug naar beneden en een koffiepauze inlassen maar niks meer OPEN te krijgen van de koffers.De volgende col de L'Iseran 2770 meter hoog ging alles terug open en daar een kartonnetje tussen gestoken.
GREETZ TAF
Ik had er ook van met de tuffer de Izoard op 2360 meter daarna hupla terug naar beneden en een koffiepauze inlassen maar niks meer OPEN te krijgen van de koffers.De volgende col de L'Iseran 2770 meter hoog ging alles terug open en daar een kartonnetje tussen gestoken.
GREETZ TAF
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
Van de deksels blijf je best af.... daar zit de afsluitrubber in.... En best ook niet uitspuiten langs de binnenkant met hoge druk want ik ken der die die rubber er hebben uitgeblazen nadat ze na hun IJsland avontuur de bakken eens grondig gingen reinigenGS 'er schreef:Thx Danny voor de foto's.
In de rand van de kofferdeksels moet niks uitgevijld worden veronderstel ik. Enkel zoals op de foto.
Ik denk niet dat het plaatje van het slotje daarvoor komt hoor, het stopt net iets lager.
GRTS Danny
voilà het is al gefikst.
wel niet met de vijl gedaan, dat duurde wat lang, direct de slijpschijf bovengehaald en op een half minuutje waren ze alletwee "vacuumvrij" gemaakt.
dus ik veronderstel dat de lucht nu door dat smalle spleetje kan en dat daardoor vacuum trekken vermeden wordt.
allé, dat is dus een mogelijk probleempje voorkomen tijdens de Weissenseetrip van binnen twee weken.
wel niet met de vijl gedaan, dat duurde wat lang, direct de slijpschijf bovengehaald en op een half minuutje waren ze alletwee "vacuumvrij" gemaakt.
dus ik veronderstel dat de lucht nu door dat smalle spleetje kan en dat daardoor vacuum trekken vermeden wordt.
allé, dat is dus een mogelijk probleempje voorkomen tijdens de Weissenseetrip van binnen twee weken.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
luc boxer schreef:RUSOR schreef:Geen namen, ik ook nietVan de deksels blijf je best af.... daar zit de afsluitrubber in.... En best ook niet uitspuiten langs de binnenkant met hoge druk want ik ken der die die rubber er hebben uitgeblazen nadat ze na hun IJsland avontuur de bakken eens grondig gingen reinigen![]()
![]()
Ik noem geen namen
GRTS Dannymaar het is wel proper nu
En stukje rubber minder is weer gewicht minder he![]()
Ik zwijg in alle talen en vertel zijn naam toch niet.... ook al dring jij er hier op aan
GRTS Danny
Beste,
Ik zou niet te veel aan die koffers zitten te boren en te vijlen. Neem een klein torxschroevendraaiertje mee in je tanktas en mocht het vacuumprobleem zich voordoen, vijs dan eenvoudigweg het schroefje van de dekselkabel los langs de buitenzijde. De lucht stroomt naar binnen en binnen enkele minuten is de druk in de koffer gelijk aan deze buiten en krijg je zonder schade je koffer weer open. Niet vergeten het schroefje na het openen terug vast te draaien. Deze werkwijze heb ik deze zomer toegepast tijdens mijn Alpen dolomieten trip. Het hele zooitje blijft op en top waterdicht.
Ik zou niet te veel aan die koffers zitten te boren en te vijlen. Neem een klein torxschroevendraaiertje mee in je tanktas en mocht het vacuumprobleem zich voordoen, vijs dan eenvoudigweg het schroefje van de dekselkabel los langs de buitenzijde. De lucht stroomt naar binnen en binnen enkele minuten is de druk in de koffer gelijk aan deze buiten en krijg je zonder schade je koffer weer open. Niet vergeten het schroefje na het openen terug vast te draaien. Deze werkwijze heb ik deze zomer toegepast tijdens mijn Alpen dolomieten trip. Het hele zooitje blijft op en top waterdicht.
Slim gezien.Nepal schreef: Ik zou niet te veel aan die koffers zitten te boren en te vijlen. Neem een klein torxschroevendraaiertje mee in je tanktas en mocht het vacuumprobleem zich voordoen, vijs dan eenvoudigweg het schroefje van de dekselkabel los langs de buitenzijde. .
Heb daar ook gezeten en de koffers waren ook vacuum, dat zelfs de zijkant lichtjes naar binnen stond. toch heb ik met daar geen zorgen over gemaakt. Ik trok evenjtes aan dat deksel en het ging open.