Xado
Moderator: GVN
Xado
Beste R rijders,
Mijn R 1100rs uit 95 heeft nu ongeveer een 115000 km gelopen.
Maakt wat meer lawaai, gebruikt wat meer olie.
Ik denk eraan om Xado toe te voegen aan de motor olie.
Xado claimt: meer compressie, minder slijtage, enz.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet Arie
Mijn R 1100rs uit 95 heeft nu ongeveer een 115000 km gelopen.
Maakt wat meer lawaai, gebruikt wat meer olie.
Ik denk eraan om Xado toe te voegen aan de motor olie.
Xado claimt: meer compressie, minder slijtage, enz.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet Arie
-
Iron Gonzo
ik doe enkel 15W40 in de blok
ik heb nu bijna 145000Km op de teller
verbruikt minder olie
lawaai???? wat bedoel je juist?
ik heb nu bijna 145000Km op de teller
verbruikt minder olie
lawaai???? wat bedoel je juist?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Dat gerammel bij koude motor zijn je kleppen !
Ben géén voorstander van die fameuze additieven, ze zijn kostelijk, sommigen hebben wél effect doch de hoge kostprijs en de vereiste dit voor de rest van je leven te moeten gebruiken maken dat het niet opportuun is hiervoor te kiezen...
Laat de boel eens deftig regelen-afstellen inclusief de nodige oliewissel(s)-half syntheet will do- en klaar is ehhhh Kees
Ben géén voorstander van die fameuze additieven, ze zijn kostelijk, sommigen hebben wél effect doch de hoge kostprijs en de vereiste dit voor de rest van je leven te moeten gebruiken maken dat het niet opportuun is hiervoor te kiezen...
Laat de boel eens deftig regelen-afstellen inclusief de nodige oliewissel(s)-half syntheet will do- en klaar is ehhhh Kees
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Goed om weten, de mijne heeft dat ook maar enkel bij het starten, een metaalachtig geramel, eens vertrokken (gestart) is het weg, dacht eerst aan de uitlaat zelf maar daar zit niets aan los of zo.(s)Campi schreef:Dat gerammel bij koude motor zijn je kleppen !
Of het moet binnen in de uitlaat zitten natuurlijk, zoals de katalisator, 80K met originele uitlaat vindt ik zowiezo al waanzinig.
Dat het de kleppen zijn dat verklaart veel. 80K dus groot onderhoud in't vooruitzicht, ga dan laten cylinders laten syncroniseren en kleppen laten stellen, we zien dan wel.
Aditieven toevoegen? Euh,
Misschien blok vol additief gietenarie:
Bij starten, vooral met warme motor links gerammel en zeg maar stampend geluid (na 3 sec weer weg)
Verder vooral rond 3 a 4000 tpm meer herrie uit cilinders
PS: ik heb een sterk vermoeden dat je een noorderbuur bent en door ervaring weet ik dat jullie er een net iets ander taalgebruik op na houden (niet slecht bedoeld); maar meestal (correct me if i'm wrong) staat er achter een omschrijving zoals je die geeft (links gerammel, stampend geluid, herrie?) niet <niet verontrustend>.
Naar mijn gevoel zal je wat meer details moeten meegeven om geholpen te worden (hoeveel K heb je zelf gereden? Laatste onderhoud? 3 à 4000 toeren, is dat in 2 3 4 of 5de? Meer olie? Ik hoor dat tot zelfs 1L/1000K een aanvaardbare zaak is, kzou daar nu ni mee kunnen lachen met zo'n olieverbuik maar das hetgeen dat ik hoor hé (zelf nu 0.5L na 4000K bijgevuld)).
Euh en nog nen euh, ik leer elken dag bij dus:
Waar moet ik die ergens vinden?JüRgen:
Kettingspanners ?
Mvg, Alianalan
R 1100 RS - 1995
R 1100 RS - 1995
Xado
Ja inderdaad een noorderbuur, regio Gouda. Ik ga toch eens kijken hoe dat zit met de kettingspanners, werken die dingen op oliedruk? zo ja zou dit een verklaring kunnen zijn.
Wat betreft Xado (daar ging het immers om) Op de site heel veel positieve reactie's Ik ben erg geneigd om het gewoon maar eens te proberen. Spul is niet goedkoop. Ben overigens wel wat scepties,
Ik zal mijn bevindingen hier op het forum zeten.
reacties natuurlijk altijsd welkom.
Aan het onderhoud kan het niet liggen, ongeveer 4000 km terug grote beurd gehad
Arie
Wat betreft Xado (daar ging het immers om) Op de site heel veel positieve reactie's Ik ben erg geneigd om het gewoon maar eens te proberen. Spul is niet goedkoop. Ben overigens wel wat scepties,
Ik zal mijn bevindingen hier op het forum zeten.
reacties natuurlijk altijsd welkom.
Aan het onderhoud kan het niet liggen, ongeveer 4000 km terug grote beurd gehad
Arie
De linker kettingspanner zit, in tegenstelling tot het rechtse exemplaar, bovenaan. Hij loopt dan ook leeg bij stilstand (wordt tijdens draaien met olie gevuld, en bouwt zo druk op). Met warme motor is de olie dunner, zodat de druk iets langer op zich laat wachten (zo'n drie seconden). Daarna is het gerammel weg, Jürgen heeft het dus waarschijnlijk bij het rechte eind.arie schreef:Bij starten, vooral met warme motor links gerammel en zeg maar stampend geluid (na 3 sec weer weg)
Verder vooral rond 3 a 4000 tpm meer herrie uit cilinders
Nier verontrustend,
Arie