r1150gs versus r1150r

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tom S.

r1150gs versus r1150r

Bericht door Tom S. »

Hallo,

effe advies gevraagd : ik ben momenteel de fiere bezitter van een stoere zwarte r1150gs van 1999 maar ben verliefd geraakt op de sportieve look van een r1150r van het jaar 2002 .Ik heb echter nog geen ervaring met deze motor en blijf twijfelen .Wie heeft er ooit voor deze keuze gestaan of kan me objectieve pro's en contra's geven .
timon

Bericht door timon »

heb vorige maand net dezelfde overstap gedaan(1150gs naar rockster) en hoewel de gs lekker op de weg lag(zeker met de 3spaaks velgen) heb k van de R percies nog meer het gevoel van t kan nog wel wa meer..ligt bere strak, zit best behoorlijk, hoewel k op de gs langer kon blijven doorrijden zonder last te krijgen van mn poep schinke, maar k krijg nu wel last van rechter hand/pols, maar een aardige ziel van hier opt forum heeft me verteld dat dit volledig over zou zijn bij montage van een wunderlich stuur..ahja, en ge gaat iets sneller moete gaan tanken, en beetje meer tegen de wind moete vechten eh..:p
maar al bij al ben k r na 6dKM toch nog wreed content van, zeker ook van de looks..
tweetyoost

Bericht door tweetyoost »

blijkbaar iemand met dezelfde vragen/twijfels als ik?

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=16007
Koen...
Contacteer:

Bericht door Koen... »

timon schreef:heb vorige maand net dezelfde overstap gedaan(1150gs naar rockster) en hoewel de gs lekker op de weg lag(zeker met de 3spaaks velgen) heb k van de R percies nog meer het gevoel van t kan nog wel wa meer..ligt bere strak, zit best behoorlijk, hoewel k op de gs langer kon blijven doorrijden zonder last te krijgen van mn poep schinke, maar k krijg nu wel last van rechter hand/pols, maar een aardige ziel van hier opt forum heeft me verteld dat dit volledig over zou zijn bij montage van een wunderlich stuur..ahja, en ge gaat iets sneller moete gaan tanken, en beetje meer tegen de wind moete vechten eh..:p
maar al bij al ben k r na 6dKM toch nog wreed content van, zeker ook van de looks..
Probeer eens om de achtervering iets straffer te zetten.
Als die bij mij te licht ingesteld staat krijg ik soms ook pijn aan de pols: een half draaike aan de instelknop en 't probleem is bij mij opgelost
ter land met de motor
ter zee met de zeilboot
...en in de lucht door te springen...
dejos

Bericht door dejos »

Ik heb al enkele keren met de GS 1150 gereden ,en verkies nog altijd mijn R1150r ,ik heb wel stuurverhogers geplaatst die eveneens het stuur ook een 2-tal cm naarmij toe brengt .'kBen wreed content me da machientje.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Plaats reactie