Het probleem staat volgens mij volledig los van her remvloeistofniveau, alhoewel dit hetzelfde resultaat kan geven. Bij mij is het dat probleem alleszins niet. Intussen is er alweer heel wat in gebeurd.
Even een update:
-Ben bij BMW hasselt geweest. Daar werd dus gezegd dat de hoofremcilinderpompdinges... stuk is en dat die vervangen dient te worden. Kostprijs zonder plaatsen 1500 euro. Ja 1500 euro en niet 150 euro!!!!

Echter indien ik de motor bij hun gekocht zou hebben en het dus geen ingevoerd exemplaar zou zijn van Duitsland, zou men mij wel kunnen helpen. De invoerder van België zou immers een speciale "pot" centen hebben om dit soort zaken toch nog onder garantie te maken. Die pot zou echter enkel nationaal van toepassing zijn en dus niet op een van oorsprong Duitse fiets. Ik heb hierop gezegd: Duitsland of België, het produkt is toch van BMW en ik ben toch bij een Bmw daeler he. Dus zou het toch mogelijk moeten zijn. Niet dus volgens Bmw Hasselt.
Conclusie: Ik geloof er niks van en ga voor een tweede mening. Bmw Meeusen in Meerhout gebeld en de situatie volledig uitgelegd. Deze zeggen mij al een heel ander verhaal.
Duits of Belgisch is geen verschil voor hun zo blijkt.
Wel wil hij dat ik de motor eerst binnen breng, zij een volledige checkup doen en dan zal hij een tussenkomst van Bmw vragen. Wel gaat die tussenkomst volgens hen nooit 100% zijn en de werkuren heb ik zowieso aan mijn broek. Op wat prijs het zal neerkomen kunnen ze mij dus niet met zekerheid zeggen. Ik gok dan maar op 50% tussenkomst en werkuren, dus 1000euro????

T'is al minder, maar misschien kan ik toch nog minder en met zekerheid van de prijs op voorhand.
Derde opinie dus. Ditmaal gebeld naar iemand die niet officieel dealer is maar wel zelfstandig aan motoren werkt en vele jaren ervaring heeft opgedaan bij BMW Nederland. Hij woont in Bocholt en ben aan zijn adres gekomen via een collega.
Ik leg hem mijn geval uit. Onmiddellijk klinkt de man redelijk opgejaagd. Als ik me goed herinner kwam er zelfs meermaals een vloek aan te pas over BMW motorhuis Hasselt. Ik citeer enkele zinnen: "Zij moeten dit herstellen in garantie. Van Bmw zijn zij dit verplicht. Dit noemt produkt verantwoordelijkheid, die tot 5 jaar kan duren. Op de 1200rt 2007 model is het systeem afgeschaft omdat de TUV keuring in Duitsland het systeem niet meer goedkeurde wegens onveilig omdat het systeem dikwijler faalt".
Ik begin stilaan kwaad te worden op Bmw Hasselt
doch, niet te hard van stapel lopen.
Hij raadt mij alleszins aan om een kwade brief met alle gegevens door te sturen naar de technische dients van de invoerder van België. Hierin expliciet te vermelden dat BMW hasselt weigerde dit te herstellen onder garantie en dan te wachten op hun reactie.
Bij hem was er in het verleden ook al een klant geweest met hetzelfde probleem, die na tussenkomst van Bmw het euvel volledig gratis hersteld kreeg onder verlengde garantie.
Momenteel ga ik dus die brief schrijven en afwachten.
Indien dit laatste verhaal klopt gaan de poppen alleszins nog aan het dansen.

Wordt vervolgd