1150RT,te weinig vermogen?
Moderator: GVN
-
bmwfreakske
1150RT,te weinig vermogen?
Gisteren moest ik ervaren in Durbuy dat ik maar met veel moeite op de helling van de parking naar de weg kon,(met duo en stilstaand)een vriend ook met duo(ook 1150) ondervond ook problemen,nog iemand anders met een 1100Rt had geen problemen....na enkele maal proberen begon de koppeling verbrand te ruiken maar lukte het toch,de andere viel stil ,ligt dit nu aan de hydraulische bediening want blijkbaar met kabelbediening geen probleem bij 1100.....bij mijn vorige 1100Rt heb ik daar nooit dat probleem gekend!!!!
Andalousie 09/2018
de overbrenging is vermoedelijk anders bij de 1150 ipv de 1100, ik ken ze niet van buiten maar ik dacht een langere eerste versnelling met als resultaat dat je wat meer moet gassen om te vertrekken op korte nijdige stukken,... eigenlijk zijn 't uitzonderlijke situaties en moet je je er niet teveel zorgen om maken, de koppeling is hydraulisch even makkelijk en gedoseerd bedienbaar hoor...
-
Iron Gonzo
Ik denk ook dat je meer gas moest geven het wel was gelukt zonder probleem.
zelf mijn oude 60/5 raakt in vianden(luxemburg) zonder problemen zeer stijle helingen op met passagier en bagage
zelf mijn oude 60/5 raakt in vianden(luxemburg) zonder problemen zeer stijle helingen op met passagier en bagage
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
bmwfreakske
Gas open,van het moment dat je de koppeling lost voel je de kracht wegzakken......ik was nt de enige,heb deze helling ook al zonder duo genomen en ik durf te zeggen dat de rt (1150)daar te kort komt,ik neem meer de uitleg van Danny aan waarbij de eerste versnelling te lang zou zijn en het is zeker nt de eerste maal dat ik problemen ondervind met de 1150 op hellingen of zwaar beladen,ik denk toch niet dat het de bedoeling is om onze koppeling op zo korte termijn om zeep te rijden,daar ik de meeste van mijn km's met duo doe zal ik mij daar zeker mogen aan verwachten......heb een tijdje geleden ook al eens een topic aangehaald met de vraag of er iemand ook last heeft met het feit dat de koppeling zo rap verbrand ruikt......bij de dealer maakten ze hun ervan af met de uitleg van vuil op de uitlaat,ik denk dat de meeste deze helling wel kennen in Durbuy...ik heb met mij andere motors daar nooit problemen gehad,ofwel moet ik eens leren gasgeven
.
RS,het is mij wel degelijk gelukt maar dit zou niet mogen

RS,het is mij wel degelijk gelukt maar dit zou niet mogen
Laatst gewijzigd door bmwfreakske op 29 mar 2005, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Andalousie 09/2018
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Luc,
Een troost, als het dat al kan zijn, mijn koppeling ruikt ook snel verbrand, zeker als je er even moet mee "spelen"... uiteraard heb je die indruk sneller als je stilstaat... dan als je rijdt.
En met mijn Roadster mag ik ook al redelijk doorgassen..
Een troost, als het dat al kan zijn, mijn koppeling ruikt ook snel verbrand, zeker als je er even moet mee "spelen"... uiteraard heb je die indruk sneller als je stilstaat... dan als je rijdt.
En met mijn Roadster mag ik ook al redelijk doorgassen..
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
bmwfreakske
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Klopt Danny, in Zweden was het me ook al opgevallen, met duo en bagage op kleine steile weggetjes. Die 1e is echt te lang voor zulk werk, dat wordt dus spelen met de koppeling en neuzen dicht.Danny schreef:de overbrenging is vermoedelijk anders bij de 1150 ipv de 1100, ik ken ze niet van buiten maar ik dacht een langere eerste versnelling met als resultaat dat je wat meer moet gassen om te vertrekken op korte nijdige stukken,... eigenlijk zijn 't uitzonderlijke situaties en moet je je er niet teveel zorgen om maken, de koppeling is hydraulisch even makkelijk en gedoseerd bedienbaar hoor...
Rudy
R1150RT (2001)