1150RT,te weinig vermogen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske

1150RT,te weinig vermogen?

Bericht door bmwfreakske »

Gisteren moest ik ervaren in Durbuy dat ik maar met veel moeite op de helling van de parking naar de weg kon,(met duo en stilstaand)een vriend ook met duo(ook 1150) ondervond ook problemen,nog iemand anders met een 1100Rt had geen problemen....na enkele maal proberen begon de koppeling verbrand te ruiken maar lukte het toch,de andere viel stil ,ligt dit nu aan de hydraulische bediening want blijkbaar met kabelbediening geen probleem bij 1100.....bij mijn vorige 1100Rt heb ik daar nooit dat probleem gekend!!!!
Andalousie 09/2018
Danny

Bericht door Danny »

de overbrenging is vermoedelijk anders bij de 1150 ipv de 1100, ik ken ze niet van buiten maar ik dacht een langere eerste versnelling met als resultaat dat je wat meer moet gassen om te vertrekken op korte nijdige stukken,... eigenlijk zijn 't uitzonderlijke situaties en moet je je er niet teveel zorgen om maken, de koppeling is hydraulisch even makkelijk en gedoseerd bedienbaar hoor...
Harald

Bericht door Harald »

bmwfreakske, oefenen hé vooral nu onze schotland reis voor de deur staat.
Ginder is het allemaal van dat :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Ik denk ook dat je meer gas moest geven het wel was gelukt zonder probleem.
zelf mijn oude 60/5 raakt in vianden(luxemburg) zonder problemen zeer stijle helingen op met passagier en bagage
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
bmwfreakske

Gas open,van het moment dat je de koppeling lost voel je de kracht wegzakken......ik was nt de enige,heb deze helling ook al zonder duo genomen en ik durf te zeggen dat de rt (1150)daar te kort komt,ik neem meer de uitleg van Danny aan waarbij de eerste versnelling te lang zou zijn en het is zeker nt de eerste maal dat ik problemen ondervind met de 1150 op hellingen of zwaar beladen,ik denk toch niet dat het de bedoeling is om onze koppeling op zo korte termijn om zeep te rijden,daar ik de meeste van mijn km's met duo doe zal ik mij daar zeker mogen aan verwachten......heb een tijdje geleden ook al eens een topic aangehaald met de vraag of er iemand ook last heeft met het feit dat de koppeling zo rap verbrand ruikt......bij de dealer maakten ze hun ervan af met de uitleg van vuil op de uitlaat,ik denk dat de meeste deze helling wel kennen in Durbuy...ik heb met mij andere motors daar nooit problemen gehad,ofwel moet ik eens leren gasgeven :P :P :twisted: .
RS,het is mij wel degelijk gelukt maar dit zou niet mogen :!: :!: :!:
Laatst gewijzigd door bmwfreakske op 29 mar 2005, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Andalousie 09/2018
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Luc,

Een troost, als het dat al kan zijn, mijn koppeling ruikt ook snel verbrand, zeker als je er even moet mee "spelen"... uiteraard heb je die indruk sneller als je stilstaat... dan als je rijdt.

En met mijn Roadster mag ik ook al redelijk doorgassen.. :?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Danny

Bericht door Danny »

zo rap is ze niet kaduuk zenne en voor een prijsje stoppen we er wel een nieuwe in :wink:
Harald

Bericht door Harald »

De mijne zijn koppeling stinkt ook , dus voor de behendigheidsrit brengen we best allemaal ne wasknijper mee :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
bmwfreakske

GAS GEVEN DAN MAAR, :D :D :D :D :twisted:
Andalousie 09/2018
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Een motor met droge koppelingsplaten heeft véél sneller de neiging om te gaan 'stinken' , dan een motor met natte koppelingsplaten.
Geen reden tot ongerustheid, gewoon beetje op de frictie letten en koppelrijk toerental aanhouden.
Rudy

Bericht door Rudy »

Danny schreef:de overbrenging is vermoedelijk anders bij de 1150 ipv de 1100, ik ken ze niet van buiten maar ik dacht een langere eerste versnelling met als resultaat dat je wat meer moet gassen om te vertrekken op korte nijdige stukken,... eigenlijk zijn 't uitzonderlijke situaties en moet je je er niet teveel zorgen om maken, de koppeling is hydraulisch even makkelijk en gedoseerd bedienbaar hoor...
Klopt Danny, in Zweden was het me ook al opgevallen, met duo en bagage op kleine steile weggetjes. Die 1e is echt te lang voor zulk werk, dat wordt dus spelen met de koppeling en neuzen dicht.

Rudy
R1150RT (2001)
Plaats reactie