onderhouden en kuisen uitlaat

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jazzper
Contacteer:

onderhouden en kuisen uitlaat

Bericht door jazzper »

hoe onderhoud je en kuis je best een remus viper uitlaat (ik weet niet of het nu alu, tita of chroom is...) iemand had mij gezegd met wd40?
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Als het erom gaat teerplekjes te verwijderen, aluminium of verchroomd edelstaal te poetsen en te doen glanzen, zweer ik bij Belgom Alu (of Belgom Chrome) (zie bijv. http://www.nadorpccs.nl/paginas/product ... omwerk.htm). Het is niet geschikt voor gelakte onderdelen.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
jazzper
Contacteer:

Bericht door jazzper »

ik zal dan eens opzoeken of mijn uitlaat chroom of alu is..;
heb je ervaring met die velgenreiniger?
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Het hangt natuurlijk af van de aard van de vervuiling. Omdat ik teveel heb gehoord en gezien van agressieve velgenreinigers die onherstelbare schade aanrichten, gebruik ik ze uit principe niet. Begrijp mij niet verkeerd; er bestaan ook goede velgenreinigers, maar ik heb ze nooit nodig gehad. Als je je moto-of autowielen waxt, heb je bij regelmatig reinigen met normale autoshampoo, nooit velgenreiniger nodig. Ik gebruik Belgom Alu ook op verchroomde onderdelen, maar Belgom Chrome zal waarschijnlijk beter zijn. Het verschil ts chroom en alu is meestal gemakkelijk te zien: chroom glanst veel meer (zoals goed gepoetst zilver), terwijl alu iets "grijzer" is. Titanium zit er tussen qua glans, maar kan donkerder zijn. :!: Sommige titanium bekledingen van uitlaatdempers zijn erg dun, dus gemakkelijk in te deuken.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Bij zo'n nieuwe uitlaat zou ik geen alu of agresieve kuisprodukten gebruiken(ze polijsten in zekere zin stuk voor stuk!!!)
Mijn"Remus"eindemper kuis ik gewoon met WD40,en verder blijf ik daar met alles af!!!!
Uitlaatbochten is een andere zaak,als die gecorodeerd zijn,is er maar één mogelijkheid en dat is polijsten met polierschijf,en WEKELIJKS!!!overgaan met chroom/rvs of zilverpoets,doe je dit niet kan je na een tijdje van voor af aan terug beginnen!!!
Als je het graag ziet blinken(zoals ik :wink: ) heb je wel wekelijks een uurtje werk aan je moto!!!!
Frank :-)
de Ron

Bericht door de Ron »

Als je dat kuist met WD 40 is er dan geen kans op inbranden van de olie, stinkt het niet hard bij het warm worden van de uitlaat ?
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

de Ron schreef:Als je dat kuist met WD 40 is er dan geen kans op inbranden van de olie, stinkt het niet hard bij het warm worden van de uitlaat ?
Je moet dat uitwrijven he!!!Ik spuit wat WD40 op een vod en wrijf over het te behandelen oppervlak en daarna poets ik het nog ééns op met een droge vod.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

DJAIRO schreef:Je moet dat uitwrijven he!!!Ik spuit wat WD40 op een vod en wrijf over het te behandelen oppervlak en daarna poets ik het nog ééns op met een droge vod.
Ja... werkt ook bij mij prima!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
jazzper
Contacteer:

Bericht door jazzper »

merci voor alle goede tips!!
Gixxer

Bericht door Gixxer »

Al ne keer opzoekingen gedaan naar Optiglanz? Dit kan één van de resultaten zijn via Google:

http://mitglied.lycos.de/speicherplatz/ ... er/Putzen/
DirK12RS

Bericht door DirK12RS »

Ik had vroeger op mijne K12RS nen ALU uitlaat mantel en die zijn inderdaad moeilijker te onderhouden . ik kuiste em altijd met staalwol 000 (zéér fijn) in water gedompeld en dit lukte prima . Vorig jaar dan nen RVS mantel derop gezet en das pas echte lux , effe met staalwol 000 + water derover en zuiver.Werkt prima , geen krassen of niks.....
Rooie K1200RS rijer.........
Plaats reactie