Dynamo lampje blijft branden R80 uit 83
Moderator: GVN
Dynamo lampje blijft branden R80 uit 83
Hier was ik weer, dacht ik alle problemen opgelost te hebben dient het volgende zich aan n.l
Na een opknapbeurt van mijn R80 uit 83 heb ik dynamo problemen die ik ervoor niet had. Als de motor gestart wordt gaat de oliedruk lamp wel uit maar de GEN lamp blijft branden.
Alle bedrading nagekeken en zit 100% goed, voor het slopen van de dame was alles OK, nu na het in elkaar zetten dus niet meer rara...
Heeft iemand nog een idee ? vast wel....ik vertrouw op jullie....
(bedrading adhv foto's die ik genomen had en een handboek teruggeplaatst)
De dame is nog steeds te zien op:
http://home.hetnet.nl/~ja.veldkamp/index.html
Na een opknapbeurt van mijn R80 uit 83 heb ik dynamo problemen die ik ervoor niet had. Als de motor gestart wordt gaat de oliedruk lamp wel uit maar de GEN lamp blijft branden.
Alle bedrading nagekeken en zit 100% goed, voor het slopen van de dame was alles OK, nu na het in elkaar zetten dus niet meer rara...
Heeft iemand nog een idee ? vast wel....ik vertrouw op jullie....
(bedrading adhv foto's die ik genomen had en een handboek teruggeplaatst)
De dame is nog steeds te zien op:
http://home.hetnet.nl/~ja.veldkamp/index.html
Extra aarde draad monteren
Ga ik morgen direct proberen, als het werkt ben je de eerste die het hoort, in ieder geval bedankt voor je reactie.
Groet
Groet
Als de GEN lamp brandt betekend het dat je alternator niet genoeg levert om de batterij bij te steken.
Dit heb je in normale omstandigheden beneden de ongeveer 1000 toeren ofte op ralenti. Ga je aan het gas hangen (choke, gashendel) dan zou het lampje moeten uitgaan...
Heeft ie het enkel bij start en ralenti toerental is alles normaal... Doet ie het steeds... niet normaal
Dit heb je in normale omstandigheden beneden de ongeveer 1000 toeren ofte op ralenti. Ga je aan het gas hangen (choke, gashendel) dan zou het lampje moeten uitgaan...
Heeft ie het enkel bij start en ralenti toerental is alles normaal... Doet ie het steeds... niet normaal
-
Don Quichot
Dynamo levert weer stroom
motormuizen, hij doet het weer...mijn dynamo gaf geen kik meer na het opbouwen van mijn R80 uit 83. Echter na het plaatsen van een extra massadraad vanaf de dynamo naar het diodenblok toen deed hij het weer.
De kabel van dynamo naar de accu mocht niet baten.
Bedankt voor het meedenken en tot mijn volgende probleem....
De kabel van dynamo naar de accu mocht niet baten.
Bedankt voor het meedenken en tot mijn volgende probleem....
Er zit geen dynamo op een R80, maar een alternator. Die heeft dus een gelijkrichter nodig alvorens iets te kunnen voeden of opladen.Joson schreef:Even een vraagje, maar waarom zit er een diodeblok op jou motor?
Gaat de laadkabel van de dynamo niet rechtstreeks naar je accu/spanningsregelaar?
John
Nil volentibus arduum
Of je het nu over een gelijkstroom dynamo of een wisselstroom dynamo hebt maakt niet uit het zijn allebei dynamo's of beter generatoren.
Een altenator is een wisselspannings generator die een 3 fase spanning levert bij de jappen en bij BMW hoogstwaarschijnlijk een ingebouwde gelijkrichter heeft, die je vaak niet hebt bij jappen. Waarbij het magneet veld gestuurd wordt. Ze hadden er nog een zooi over van de auto;s
Een altenator is een wisselspannings generator die een 3 fase spanning levert bij de jappen en bij BMW hoogstwaarschijnlijk een ingebouwde gelijkrichter heeft, die je vaak niet hebt bij jappen. Waarbij het magneet veld gestuurd wordt. Ze hadden er nog een zooi over van de auto;s