Ik ben al een paar jaar in het bezit van een 650, maar dan zonder "Dakar".
Het is een zeer aangename, leuke en speelse fiets. Zeker niet te zwaar om af en toe het asfalt te verlaten, doch het is ook niet onmiddellijk een woestijncrosser (ook al zou je je laten misleiden door zijn benaming "Dakar")
Het verbruik is belachelijk laag. Bij normaal alledaags en correct gebruik, kom ik regelmatig aan waarden van DRIE liter per 100km!
Met de zijkoffers en nog wat bagage in een rolzak, kom je al een heel eind voor de nodige verse kleding en toebehoren (tenzij je alle overnachtingen in vijf-sterren-hotels plant en je steeds "well-dressed" aan tafel moet verschijnen).
Maar zoals je kan zien onderaan, rij ik ook regelmatig met zijn grotere broer, de 1200GS (veel confortabeler en meer geschikt voor het langere afstanden werk).
Wanneer je echter begint te lonken naar de "long way around" of "long way down" trips, vrees ik dat je beter een maatje groter mikt (een tweecilinder en een longinhoud van min. 800cc zijn dan zeker aangeraden).
Pas op, begrijp me niet verkeerd, met de 650 rij je ook de wereld rond, maar het zal wat meer schakelen en trillen zijn onderweg, of een tussenstopje meer. Maar is dat een nadeel!
Het belangrijkste aan heel het gebeuren is niet met wat je op pad bent, maar dat je op pad bent.
Heel veel succes en veel veilige km's.