paar vraagjes ivm 650 dakar

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
drevandezee
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jan 2006, 19:49
Locatie: brugge

paar vraagjes ivm 650 dakar

Bericht door drevandezee »

Dag allemaal,

naast mijn Rt wil ik er graag nog een off road bij om die lang gedroomde reis eens te maken , iets als "the long way down" maar dan ietsje korter :grin:

De vraag is : wat is het verschil tussen een dakar van 2000 (die ik zag staan a rato van 3500€) en eentje van 2004 ??

Ik dacht iets van carburators vs injectie en twin spark, klopt dit ??

Weet iemand het laadvermogen van mijn toekomstige pakezel ??

Alsook het verbruik en bestaan er grotere aftermarket tanks of is dit niet nodig??

Al iemand een reis gedaan waardoor je van de weg bent gegaan en pistes hebt bereden, zoja viel het gewicht van de motor mee?

Bedankt op voorhand,

Drevandezee
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Bericht door Zeppe »

Beste Drevandezee,

Ik ben al een paar jaar in het bezit van een 650, maar dan zonder "Dakar".
Het is een zeer aangename, leuke en speelse fiets. Zeker niet te zwaar om af en toe het asfalt te verlaten, doch het is ook niet onmiddellijk een woestijncrosser (ook al zou je je laten misleiden door zijn benaming "Dakar")
Het verbruik is belachelijk laag. Bij normaal alledaags en correct gebruik, kom ik regelmatig aan waarden van DRIE liter per 100km!
Met de zijkoffers en nog wat bagage in een rolzak, kom je al een heel eind voor de nodige verse kleding en toebehoren (tenzij je alle overnachtingen in vijf-sterren-hotels plant en je steeds "well-dressed" aan tafel moet verschijnen).
Maar zoals je kan zien onderaan, rij ik ook regelmatig met zijn grotere broer, de 1200GS (veel confortabeler en meer geschikt voor het langere afstanden werk).
Wanneer je echter begint te lonken naar de "long way around" of "long way down" trips, vrees ik dat je beter een maatje groter mikt (een tweecilinder en een longinhoud van min. 800cc zijn dan zeker aangeraden).
Pas op, begrijp me niet verkeerd, met de 650 rij je ook de wereld rond, maar het zal wat meer schakelen en trillen zijn onderweg, of een tussenstopje meer. Maar is dat een nadeel!
Het belangrijkste aan heel het gebeuren is niet met wat je op pad bent, maar dat je op pad bent.
Heel veel succes en veel veilige km's.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Bericht door RUSOR »

Hoi
Ik weet er anders nog een mooie te koop 8-)
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=16750

GRTS Danny
Plaats reactie