Beste
Kromtrekken van remschijven en daarvoor van remtrommels is zo oud als er voertuigen en machine bestaan. En sommige hebben er last van andere niet. En het heeft altijd te maken gehad met temperaturen en afkoelen zowel nu als vroeger. Dat het metaal waaruit de schijven gemaakt zijn, een grote rol speelt, dat is evident. De struktuur van het metaal moet ruw genoeg zijn om een grote remkracht te kunnen hebben en terzelfde tijd goed tegen slijtage kunnen,met een goede warmte afvoer en opnamen zonder dat er iets aan de struktuur veranderd.
Een zeer moelijke opgave dat tot heden met wisselend succes wordt uitgevoerd, zie de verschillende vormen en uitvoeringen.
Dat er mensen zijn die het voorgaande moeilijk kunnen geloven daar kan ik inkomen. Maar er zijn genoeg forums die dat item bespreken, misschien is het een goed idee om eens rond te kijken, hier is een link naar het motor-forum
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/771774
En houw in gedachten dat BMW geen remmen maakt maar Motoren, de remmen kopen ze bij de gespecialiseerde firma's.
Een vb uit mijn vroeger leven ; Bij een grondverzet machine hadden we voor één van de bewerkingen die het kon uitvoeren een remopstelling zoals een voorwiel van een motor twee EBC schijven met twee Brendo remblokken, daar moesten we bijna elke maand nieuwe schijven in plaatsen wegens het krom trekken. Na een paar maanden hebben we dat probleem opgelost met twee ventilators uit een PC, een kap erover en een voeding, en tot op heden zijn de problemen opgelost.
Ziezo dit is voor mij het einde van dit item en denkt wat ge graag geloofd of doe de moeite om het op te zoeken, ge kunt er alleen slimmer van worden, zelf van een negatief antwoord.
Groetjes
Norman