Maar dat BMW wel eens wat meer tijd en energie in de eindcontrole mag gaan steken lijkt me niet geheel overbodig...
Kromme remschijven
Moderator: GVN
-
HanzThePanz
Je hebt natuurlijk gelijk, Coplin. Je leest hier voornamelijk over de problemen. Ik ben na 35.000 km nog steeds erg tevreden met mijn RT, maar mijn vertrouwen in BMW kreeg wel een enorme deuk toen na 10.000 km de complete cardan vervangen moest worden. Ik troost me voorlopig met de gedachte dat de service van de gemiddelde BMW dealer gewoon goed is en dit soort grappen me (nog) geen geld heeft gekost.
Maar dat BMW wel eens wat meer tijd en energie in de eindcontrole mag gaan steken lijkt me niet geheel overbodig...
Don't fix it if it ain't broken...
Re: Kromme remschijven
Ik heb sinds gisteren een r1200GS bwjr 2006.
Tijdens de eerste remtesten viel me in het begin enkele dingen op (remschrijven volledig in orde en remblokken 10 a 15 % gebruikt)
Vooraan goed te voelen trilingen tijdens het remmen die afnamen na een tijd misschien had de verkoper er met een bepaald produkt op gezeten waardoor de blokjes stotteren of zo
en achteraan als ik mijn voet zachtjes op het rempedaal houdt voel ik een hobbelend gevoel in de voet. Niet miniem allez overduidelijk te voelen. Guidoviv die de r1200gs mee gaan halen was zei me dat hij hetzelfde gevoel heeft met de GSA als hij achteraan remt ... ook dat hobbelend effect.
Is dit een gekend R1200GS probleem ? Ik heb nog enkele maanden garantie dus kan ik dat ook wel eens laten nakijken en
een advies te vragen van mijn dealer
Bedankt voor de info op voorhand
mvg
Stef
Tijdens de eerste remtesten viel me in het begin enkele dingen op (remschrijven volledig in orde en remblokken 10 a 15 % gebruikt)
Vooraan goed te voelen trilingen tijdens het remmen die afnamen na een tijd misschien had de verkoper er met een bepaald produkt op gezeten waardoor de blokjes stotteren of zo
Is dit een gekend R1200GS probleem ? Ik heb nog enkele maanden garantie dus kan ik dat ook wel eens laten nakijken en
een advies te vragen van mijn dealer
Bedankt voor de info op voorhand
mvg
Stef
-
Iron Gonzo
garantie
=
binnenbrengen en laten nakijken, vervangen.
sommige hadden inderdaad ergens een probleem met de remschijf
=
binnenbrengen en laten nakijken, vervangen.
sommige hadden inderdaad ergens een probleem met de remschijf
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
moh_fan
- Contacteer:
Neen... Dit is een gekend R1200 probleem.Steffz1 schreef:...Is dit een gekend R1200GS probleem ?...
Wat de Gonzo al schreef: terug naar de garage en nieuwe in garantie claimen.
Mijn achterremschijf gaat volgende week vervangen worden wegens krom...
Ok thx
Bedoeling is langs de dealer te gaan (afspraak is gemaakt) en blijkbaar gaan ze iets doen met een meetklok.
Ik heb de moto trouwens eens op de middenbok gezet en laten draaien. Ik zie daar duidelijk
een hobbeling in de achterste schijf. Vooraan ben ik er ook eens beginnen op letten en daar voel je het
goed als je zachtjes knijpt. Als je doorknijpt treden en trillingen op in de voortrein dus dat is ook al vreemd ...
Wordt vervolgt en ik hou jullie op de hoogte
mvg
Stef
Bedoeling is langs de dealer te gaan (afspraak is gemaakt) en blijkbaar gaan ze iets doen met een meetklok.
Ik heb de moto trouwens eens op de middenbok gezet en laten draaien. Ik zie daar duidelijk
een hobbeling in de achterste schijf. Vooraan ben ik er ook eens beginnen op letten en daar voel je het
goed als je zachtjes knijpt. Als je doorknijpt treden en trillingen op in de voortrein dus dat is ook al vreemd ...
Wordt vervolgt en ik hou jullie op de hoogte
mvg
Stef
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Als ik me goed herinner is er 't een en ander veranderd, maw men (h)erkend het probleem van de kromme schijven...na vervanging door je dealert zou 't moeten opgelost zijn.
@Moh_fan => aan welke km-standen zijn je schijven vervangen ?
@Moh_fan => aan welke km-standen zijn je schijven vervangen ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
moh_fan
- Contacteer:
Voorremschijf is ongeveer bij 12000km vervangen, maar 'het gevoel' was er al veel langer...
Achterremschijf gaat volgende week vervangen worden (+/- 21000km).
Wat was jouw gevoel in dit geval ??moh_fan schreef:Voorremschijf is ongeveer bij 12000km vervangen, maar 'het gevoel' was er al veel langer...
Mijn gevoel vooraan is vooral pulserende trillingen wel niet zo overduidelijk als het hobbelen achteraan bvb. Met mijn K1200r dat ik dan ook niets van trillingen voel, misschien dat je door de Metzeler Tourance een extra trillend gevoel krijgt. In ieder geval mijne maat met zijne GSA heeft helemaal geen weet van trilling vooraan... Het valt het meeste op aan lage snelheid.
Hoe hebben ze kunnen konstateren dat ze vooraan krom was toen ze de jouwe vervangen hadden ? Via meting of ?
Thx
Stephan
-
moh_fan
- Contacteer:
'Het gevoel' manifesteerd zich voornamelijk bij remmen aan langzame snelheid, veel remdruk is niet nodig.
Het geeft een 'hobbelend' idee, door afwisselende remvertraging.
Bij hoge snelheid merk ik niets, dus geen pulserend gevoel.
De diagnose 'kromme schijf' werd gesteld, nadat een mechanieker op mijn moto een testrit had gemaakt.
De diagnose 'kromme schijf' werd gesteld, nadat een mechanieker op mijn moto een testrit had gemaakt.
MAW net hetzelfde maar ja we zullen even de diagnose afwachten. Vandaag eens gelijk vooraan en achteraan geremd. Ik zat net op een kameel hahahamoh_fan schreef:'Het gevoel' manifesteerd zich voornamelijk bij remmen aan langzame snelheid, veel remdruk is niet nodig.
mvg
Stef
-
WALTER GSAdventure
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Desondanks het feit dat je duidelijk de remklauw heen en weer ziet bewegen zegt de dealer dat dit normaal is.
Hij heeft een andere R1200GS genomen die in de atelier stond en inderdaad die had ook een over en weer bewegende remklauw
Pittig detail : in de historiek van mijn R1200gs stond dat er reeds een slingerende remschijf vervangen geweest is op 3450 km.
en nu op 13000 km heeft de achterste remschij het opnieuw
MAW geen verdere afhandeling zeker gezien het feit dat die reeds vervangen werd .... maw tijd voor een 2 e opinie bij een andere dealer of direkt bij Bornem
mvg
Stef
Hij heeft een andere R1200GS genomen die in de atelier stond en inderdaad die had ook een over en weer bewegende remklauw
Pittig detail : in de historiek van mijn R1200gs stond dat er reeds een slingerende remschijf vervangen geweest is op 3450 km.
en nu op 13000 km heeft de achterste remschij het opnieuw
MAW geen verdere afhandeling zeker gezien het feit dat die reeds vervangen werd .... maw tijd voor een 2 e opinie bij een andere dealer of direkt bij Bornem
mvg
Stef
-
moh_fan
- Contacteer:
Onacceptabel!
Vraag eens je dealer hoe oud hij is... doe dan 100 minus zijn leeftijd en je weet zijn IQ
Je wordt met een strootje het riet in gestuurd...
Vraag eens je dealer hoe oud hij is... doe dan 100 minus zijn leeftijd en je weet zijn IQ
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Een kluitje zul je bedoelen...Je wordt met een strootje het riet in gestuurd...
-
moh_fan
- Contacteer:
Nee hoor...
Iemand met een strootje in het riet sturen.
-> Iemand met een smoes wegsturen.
Iemand met een kluitje in het riet sturen.
-> Iemand afschepen door een nietszeggend antwood te geven.
Bron
Iemand met een strootje in het riet sturen.
-> Iemand met een smoes wegsturen.
Iemand met een kluitje in het riet sturen.
-> Iemand afschepen door een nietszeggend antwood te geven.
Bron
Tja maar met mij zijn ze nog niet klaar hoormoh_fan schreef:Onacceptabel!
mvg
Stef
het vernieuwen van de remschijf hangt blijkbaar af van de goodwill van de dealer.
Mijn 1200rt heb ik zelf ingevoerd uit Duitsland. De dealer waar ik normaal bij ga, verzekerde mij dat het de eerste maal was dat hij van het probleem hoorde en dat ik het best eens vroeg op de plaats van waar de motor kwam. Bij een andere dealer wist men mij te vertellen dat Bmw het probleem kende en mocht ik de dag daarna - na contactname met Bornem- reeds binnen gaan voor de nieuwe schijven vooraan.
Ook nog bij vertellen dat de garantieperiode van 2 jaar reeds verlopen was maar dat Bmw dir probleem volledig ten laste heeft genomen.
Mijn 1200rt heb ik zelf ingevoerd uit Duitsland. De dealer waar ik normaal bij ga, verzekerde mij dat het de eerste maal was dat hij van het probleem hoorde en dat ik het best eens vroeg op de plaats van waar de motor kwam. Bij een andere dealer wist men mij te vertellen dat Bmw het probleem kende en mocht ik de dag daarna - na contactname met Bornem- reeds binnen gaan voor de nieuwe schijven vooraan.
Ook nog bij vertellen dat de garantieperiode van 2 jaar reeds verlopen was maar dat Bmw dir probleem volledig ten laste heeft genomen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Wie heeft hier het nummer of mailadres van Bornem ?
Een hobbelend motor als je remt en dan ook nog eens een remklauw die schud goedpraten kan er bij mij niet in.
Ik probeer eerst de friendly way met "converseren" en als het dan niet anders kan ja dan knn we wel verder zien he.
Ik rij al lang genoeg met de moto om te weten dat dit niet normaal is hoor
mvg
Stef
Een hobbelend motor als je remt en dan ook nog eens een remklauw die schud goedpraten kan er bij mij niet in.
Ik probeer eerst de friendly way met "converseren" en als het dan niet anders kan ja dan knn we wel verder zien he.
Ik rij al lang genoeg met de moto om te weten dat dit niet normaal is hoor
mvg
Stef
03-8909711
Lodderstraat 16
Bornem
ik zou vragen naar de technische dienst
veel suc6
Lodderstraat 16
Bornem
ik zou vragen naar de technische dienst
veel suc6
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Dirk van de technische dienst Bornem geproken en situatie uitgelegd. Deze heeft mijn dealer gebeld en deze mensen hebben samen eens gepraat. Dirk heeft me teruggebeld en gezegd dat mijn dealer, gezien de constaties van die schuddende remklauw, de remschijf achteraan dient te vervangen. Voor wat betreft de trillingen aan de voorzijde is nog geen uisluitsel aangezien men een oneffen voorband niet uitsluit. Dit zal dus ook gecontroleerd worden.
Al bij al een dikke merci aan Dirk van de technische dienst
mvg
Stef
Al bij al een dikke merci aan Dirk van de technische dienst
mvg
Stef
-
moh_fan
- Contacteer:
Vandaag mijn RT terug opgehaald van haar 20.000km beurt.
Remschijf achter netjes onder garantie vervangen.
Het hele spul remt weer als een zonnetje.
-
frederik
Voor de duidelijkheid : als er problemen zijn dan moeten die opgelost worden.
Als die niet kunnen opgelost worden, dan ligt het aan ofwel de bestuurder ofwel motor. Aan de bestuurder kan het in wezen niet liggen want de klant heeft altijd gelijk en bij problemen valt alles onder waarborg. . Rest dus de motor ! Ofwel scheelt er iets aan de motor, ofwel scheelt er niets. Als het aan de moto scheelt dan moet dat opgelost worden door die dealer.
En omdat de lezers en betrokkene aan al dat geschrijf, iets willen aan hebben, dan moeten er namen genoemd worden. Zo kan er bij problemen, door BMW vlaanderen desnoods in tussengekomen worden. In het andere geval weten we waar we moeten wegblijven. Bovendien worden goede dealers extra beloond door nieuwe bmw klanten van bij een prutser.
Wel moderator, bmw vlaanderen, wat heeft de club daarop te zeggen ? Of moeten sommige brokelaars dealer persé beschermd worden ?
Om zeer duidelijk te zijn, ik heb met al mijn bmw tuig nog NOOIT een probleem gehad die niet correct en snel opgelost werd door steeds goede dealers. Eerder met de invoerder wel problemen, die telefonisch mij meedeelt dat er geen speciale saloncondities zullen zijn en ik dus mag aankopen om wachttijden te vermijden, om dan drie weken later te horen dat ik twee extra jaar waarborg voorbij zie vliegen. Van service van een invoerder gesproken ! En bij confrontatie met de invoerder (via de dealer) de zaak niet wil oplossen. Dat is een reden om klagen !
Frederik
met een tevreden r1200rt met onder waarborg vervangde remschijf ! En een tevreden dealer ! Maar geen tevreden invoerder. Bij deze nogmaals bedankt BMW Bornem.
Als die niet kunnen opgelost worden, dan ligt het aan ofwel de bestuurder ofwel motor. Aan de bestuurder kan het in wezen niet liggen want de klant heeft altijd gelijk en bij problemen valt alles onder waarborg. . Rest dus de motor ! Ofwel scheelt er iets aan de motor, ofwel scheelt er niets. Als het aan de moto scheelt dan moet dat opgelost worden door die dealer.
En omdat de lezers en betrokkene aan al dat geschrijf, iets willen aan hebben, dan moeten er namen genoemd worden. Zo kan er bij problemen, door BMW vlaanderen desnoods in tussengekomen worden. In het andere geval weten we waar we moeten wegblijven. Bovendien worden goede dealers extra beloond door nieuwe bmw klanten van bij een prutser.
Wel moderator, bmw vlaanderen, wat heeft de club daarop te zeggen ? Of moeten sommige brokelaars dealer persé beschermd worden ?
Om zeer duidelijk te zijn, ik heb met al mijn bmw tuig nog NOOIT een probleem gehad die niet correct en snel opgelost werd door steeds goede dealers. Eerder met de invoerder wel problemen, die telefonisch mij meedeelt dat er geen speciale saloncondities zullen zijn en ik dus mag aankopen om wachttijden te vermijden, om dan drie weken later te horen dat ik twee extra jaar waarborg voorbij zie vliegen. Van service van een invoerder gesproken ! En bij confrontatie met de invoerder (via de dealer) de zaak niet wil oplossen. Dat is een reden om klagen !
Frederik
met een tevreden r1200rt met onder waarborg vervangde remschijf ! En een tevreden dealer ! Maar geen tevreden invoerder. Bij deze nogmaals bedankt BMW Bornem.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Meen te weten dat de dikte van de eerste remschijven van 4,5mm nu naar 5,0mm is gebracht.moh_fan schreef:Vandaag mijn RT terug opgehaald van haar 20.000km beurt.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Raar verhaal...als ik wil weten of er saloncondities zijn bel ik naar m'n dealer en niet naar de invoerder, tenzij de dealer mij antwoord dat er geen condities zouden zijn (wat al te gek is want iedereen gééft tijdens salon condities), en desnoods bel ik dan wel een andere dealer.Eerder met de invoerder wel problemen, die telefonisch mij meedeelt dat er geen speciale saloncondities zullen zijn en ik dus mag aankopen om wachttijden te vermijden, om dan drie weken later te horen dat ik twee extra jaar waarborg voorbij zie vliegen. Van service van een invoerder gesproken ! En bij confrontatie met de invoerder (via de dealer) de zaak niet wil oplossen. Dat is een reden om klagen !
Waar heb je je fiets dan gekocht ? Bij je dealer toch ? En die heeft U dan ook niets gezegd over die extra 2jr garantie ?
Je dealer had desnoods je aankoopbon kunnen antidateren met een weekje, als blijk van service...toch ?
't Zijn maar enkele gedachten die door m'n hoofd spoken hé F...